[XOne] [Centraal] Wanadoo en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door nnex, 26 feb 2003.

1. .: JP :.

.: JP :. Shaken, not stirred!

Leuk Bevonden:
    0
    Oke dan!

Kijk dat wilde ik horen, iedereen bedankt voor de hulp! Zou Jelle van het weekend gaan Xbox Liven? Kan iemand me wat vertellen van de performance van Xbox Live is icm Wanadoo Broadband Cable Basic?

2. .: JP :.

Leuk Bevonden:
    0
    Nog een vraaggie dat nem in me op kwam, moet ik dat Motorola aansluiten via USB of via de netwerkaansluiting? Of maakt dat geen drol uit?

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Je connectie is helaas veels te traag voor xbox live www.xbox.com/live

Vraag: Hoe snel moet mijn internet zijn voor Xbox Live?

Antwoord: Jouw provider moet aan de volgende eisen voldoen:

De minimale download, upload en ping snelheden zijn:

Download snelheid: 48.0Kbyte/s (384.0Kbit/s)
    Upload snelheid: 16.0Kbyte/s (128.0Kbit/s)

Dit kan je testen met Speedtest.nl of na vragen bij jouw ISP.

4. .: JP :.

Leuk Bevonden:
    0
    Live & Kickin...

Ik ben Live! Het kan gewoon met Wanadoo Cable Broadband Basic, geloof niemand die anders beweerd want bij mij draait het en goed ook. Ik heb het via Windows ICS gedaan. Ik wilde iedereen bedanken en met name Fardo & Pejannl voor de support, Live is de beste ervaring voor mij sinds de Nintendo 8bit! Je moet gewoon je internet verbinding sharen en toen kreeg mij Xdoosje ineens alle settings automisch...

Laatst bewerkt: 5 apr 2003
  5. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Re: Live & Kickin...

Jaja, de moddertorren van Xboxworld.nl roelen echt vet!

Dit wou ik maar effekes gezegd hebben... Back to topic... 8)

6. goakhan

goakhan Uns4n1ty

Leuk Bevonden:
    2
    Yess, keb ook eindelijk Live!! heftige shit en supercool. Via ICS is Live gelukt, dus voor iedereeen die wanadoo premium heeft met motorala modem is dit een goeie oplossing als je geen geld wilt uitgeven voor een router. Game ze en kzie jullie wel verschijnen op Live.....

7. Athion

Athion REALM OF XBOX

Leuk Bevonden:
    0
    excuses voor mijn loze vraag :+

8. ron

ron The Am.Staff. Man

Leuk Bevonden:
    0
    mijn buurjongen heeft sinds vandaag xbox live, hij heeft wanadoo cable premium en een zwarte com 21 modem....dus rechtstreeks met een utp straight kabel vanaf modem zo in de xbox zou moeten kunnen, maar hij ligt steeds te zeiken dat de gegevens bij de pppoe instellingen niet goed zijn, ruim 30 minuten met de helpdesk van Wanadoo an de telefoon gezeten....ze ondersteunen officieel nog geen xbox live, maar hij wist ervan en probeerde me te helpen....

ip nr, gateway nr. ed. via winipcfg opgevraagd....ingevuld password en username ingevuld...blabla...bla.......dns instellingen ingeuld...alles op automatisch......maar niks nada....

nu lees ik hier in het topic dat je alleen maar de dns instellingen hoeft in te vullen en bij pppoe instellingen alleen maar je naam en password.....niks ip nr. niks gateway....gewoon weglaten...dus ik denk nou dan gaan we dat gewoon effe verwijderen , maar helaas dat kan dan niet meer, want dan geeft ie gelijk een foutmelding en zet de oude instellinegen weer terug....wat nu....weet iemand raad ?? :confused: :confused:

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hoi Ron,

k zoek het zo meteen even voor je op (maar je kan wel de instellingen weizigen hoor ;))

maak echt alles leeg en zet alles op automatic .. verander dus ook even je ppoe instellingen

10. ron

ron The Am.Staff. Man

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb geprobeerd alles leeg te halen met de backspace button....bij de pppoe instellingen gaat dat wel echter bij ip en gateway kan ik wel alles weghalen met de backspace button maar als ik dan op de groene button klik komt de xbox met de melding dat het geen geldig ip of gateway is... je moet dan weer op de groene knop drukken om verder te gaan en voilá de oude instellingen staan weer terug.......

ik dacht dat alles op automatisch stond maar ik ga dat vandaag nog effe voor de zekerheid controleren.

klopt het wel dat als je alles op automatisch zet hij in get scherem alles op 00.00.00.00 zet (zowel gateway als ip) ?

in ieder geval bedankt dat je al gereageerd hebt....

ik zit zelf al wel op live maar ik heb adsl...via planet....dat liep gelijk als een zonnetje ;)

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Neem de xbox van je buur jongen eens mee naar jouw thuis configureer hem daar ... en dan vervolgens weer bij hem ... klinkt omslachtig maar misschien werkt dat het blijft een microsoft produkt

12. Kijk eens bij de tread:

"lijst met werkende abbo's" daar staat het antwoord. Ik had ook problemen maar je moet gewoon ff dat stukje van sam_fisher lezen.

13. ron

ron The Am.Staff. Man

Leuk Bevonden:
    0
    o.k. zal het even gaan checken

14. Rapido

Rapido Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wanadoo & HUB --> HELP

HI, ik probeer al een paar dagen mn xbox live te krijgen maar werken ho maar.. Direct werkt niet en via een HUB ook niet.. wie kan mij helpen met de juiste settings?

A: Abonnement
    1: Naam provider[Wanadoo]
    2: Soort abonnement (naam, type)[Basic]
    3: Kabel, ADSL, of anders? [ADSL]
    4: Up- en downloadsnelheid

B: Hardware[Pc met windows XP]
    1: Modem merk en type[Home Touch (KPN)]
    2: USB modem? (ja/Nee)[Nee]
    3: Router ja/Nee (en evt merk/type)[Nee]
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?)[Nee]
    5: Direct Connection Ja/Nee[Liever via HUB]
    6: Crossover kabels in gebruik?[Nee]
    7: Hub in gebruik?[Ja]

C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway[/volgens ipconfig 212.129.161.183 ; 255.255.255.0 ; 212.129.161.183]
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)?[/ja]

D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien?[/ja]
    2: Dashboard versie?[/?]
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test?[/tot aan dns]
    4: Wat is de exacte foutmelding?[/Dns error]
    5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes?[/nvt]

Laatst bewerkt: 12 apr 2003
  15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hoi Rapido waarschijnlijk moet je je modem upgraden

iedereen die geen wil kopen router heeft maar wel een Alcatel speed touch home modem moet naar deze site gaan om em te upgraden naar pro versie.(bij mij is het gelukt)

http://home.wanadoo.nl/vs_waart/alcatel/index2.htm

de home tough geeft naleijk problemen omdat deze de MTU waardes te laag zijn

16. Rapido

Rapido Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok.. any issue dat men hier spreekt over een ISDN modem en ik een PSTN uitvoering heb?

txs

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    nu sla je me dood ;) ze bedoelen ook de pstn modem ... gelof ik .. maar ja ik heb geen wanadoo

NB lees even dit topic door .. want zij hebben het ook allemaal over dns problemen ... dus pagina 1 t/m 7 van deze thread

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224

later de oplossing

Rapido probeer deze instellingen eens

19. Rapido

Rapido Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    grrrrrr..probeer mn modem te upgraden maar strand bi stap 4... verwerijder aal PPTP velden ..er is er 1 in gebruik en dus kanik die niet verwijderen.. verder gaan heeft geen zin, omdat de phone book entry ook niet werkt en iets adden bij PPP lukt al helemaal niet ....

Als ik nu het volgende invoer geeft tie een foutmelding op de DNS server

ip 10.0.0.151
    sn 255.255.255.0
    gw 10.0.0.138

DNS
    194.134.5.55 werkt niet

en 195.96.96.97 ook niet

8) :confused: |:-

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    damm ik hoop dat er snel een oplossing geboden word ... hmmm.. heb je de helpdesk al gebeld:eek:

Deel Deze Pagina