Lokaal kan je geen problemen hebben ... maar klagen andere over lag? Je download is namelijk prima, maar je upload geeft echt problemen. Klagen andere niet over lag? van http://www.xbox.com/nl/live/start/ Zorg dat je een breedband internetverbinding hebt Met breedband internetverbinding bedoelen we een kabel- of ADSL-verbinding. Een standaard inbelverbinding is echt niet goed genoeg. Wij bevelen een upstreamsnelheid aan van minimaal 128kbps. Zie onze lijst met breedband internetproviders Elke provider biedt tips voor de installatie en het oplossen van problemen, informatie over de servicebeschikbaarheid en oplossingen voor thuisnetwerken die worden ondersteund door Xbox Live.
Oh? L2TP? Dat is dus de zelfde stommiteit die KPN ook uitgehaald heeft. Lekker is dat! Anyway, de discussie wordt bij deze be-eindigd. Xbox Live vereist tenminste 128Kbit upload capaciteit. Aldus de specs. Als je toevallig met minder een goede verbinding kunt krijgen is dat fijn voor jou maar dat wordt niet ondersteund. Ook niet door ons. En dus blijft hier het standpunt staan: 64Kbit werkt niet. Klaar! Einde discussie. Ter verduidelijking: Er zijn een aantal spellen die veel minder bandbreedte nodig hebben en die ongetwijfeld met een snelheid ver onder de Xbox Live specificaties zullen werken. Maar als je dan iemand gek maakt met "op die snelheid werkt het ook" en die persoon houdt toevallig van andere games dan jij, dan zou het zomaar kunnen dat het voor de ander niet werkt. Die komt dan plots voor dubbele kosten (eerst een abbo nemen, dan zijn abbo upgraden) en andere teleurstellingen (wachten wachten wachten). Niet aanraden, dus!
Ik zie 2 soorten DC-202 routers ? Eentje van 59 euro en eentje van 119 euro ? En kan ik zonder die firmware upgrade wel gewoon bv. Moto GP online spelen ?
Ik bedoel die van 59 euro (DC-202 4S), en zonder die upgrade werkt je verbinding via de router niet want het L2TP protocol word niet ondersteunt. Je kan wel via ICS gewoon MotoGP spelen, dus met twee netwerkkaartjes in je pc...
Ik weet niet eens wat een L2TP protocol is Maar goed, ik ga in ieder geval even kijken voor zo'n router
Haha mij zegt het ook niet echt veel hoor, het is volgens mij gewoon een of ander communicatieprotocol dat casema is gaan gebruiken zonder Sitecom hiervan op de hoogte te hebben gesteld. Daarom is er dus een firmware upgrade nodig om het werkend te maken. Ik kan je die upgrade gewoon toesturen hoor met de handleiding erbij. Moet je maar ff pmen als je hem hebt ofzo...
L2TP = Level 2 Tunneling Protocol Het is een tegenhanger van het door Microsoft ontwikkelde PPTP (Point to Point Tunneling Protocol). Beide protocollen zijn bedoeld als transportlaag om beveiligde (o.a. encrypted) verbindingen over een LAN of internet netwerk te kunnen opbouwen. Beide zijn *niet* bedoeld als inlogprotocol op kabel of adsl providers. Elke keer als ik weer lees dat de een of andere Hollander het in zijn stomme kop haalt om zo'n protocol als log-in protocol voor kabel of ADSL te gebruiken gaan mij de haren helemaal recht op de rug staan. het zijn een stelletje niet door enige kennis gehinderde k*t-hobbyisten... Er is een prachtig protocol om op kabel of adsl in te loggen. Zonder tunnel, maar gewoon met een straightforward P2P verbinding. Dat protocol heet PPPoE of PPPoA (afhankelijk van het kabeltje) en dat doet precies wat het moet doen. Zonder onnodige overhead... * is boos en schrijft van zich af... Ter verduidelijking: Dat L2TP protocol is dus net als PPTP gewoon wat trager dan PPPoE en de keuze daarvoor is dus ronduit stom.
Kijk weer wat geleerd ... deze kennis had ik nog niet .. ik was niet zo geintresseerd in prut protocols als L2TP thnx
Er is geen andere mogelijkheid om het aan de praat te krijgen in mijn geval, sorry dat ik er niet zoveel verstand van heb als jullie trouwens... En bedankt voor het afzeiken weer! GOED BEZIG!!!
Jouw opmerking was goed dus ik denk dat Pejannl het niet zo bedoelde .... als ik jouw heb beldigd dan was dat niet mijn bedoeling en word ik graag op mijn fouten gewezen ... ICS is een goede manier om je xbox connectie te delen /edit Pejannl zijn opmerking was een ontevredenheid over het L2PT (prut) protocol en was niet tegen jouw bedoeld ... maar providers zouden eigelnlijk de (universele) standaarden moeten gebruiken dus hopen dat die firmware snel komt Over jouw verbinding ... het word niet ondersteund door Microsoft ... zie opmerking boven en het geft problemen met grote spellen zoals (RTCW, Unreal, GR) ... mijn vraag is dan ook klagen jouw tegenstanders over lag ... want dat kan dan de bottleneck zijn .. (want jij upped naar de server). Mijn vraag was over jouw opmerking of andere zeggen dat ze last hebben van lag als ze tegen jouw spelen.
Nee ik hoor andere nooit klagen over lag bij mij hoor, een enkele keer maar dat komt ook voor bij andere mensen. Ik zit trouwens al via die router verbonden omdat ik die upgrade van Sitecom al gehad heb om te testen dus ik zou hem iedereen toe kunnen sturen bij problemen met casema en de sitecom router...
Jongens ik word gek van Live...het werkt niet meer verdomme. Kheb voor de zoveelste keer Wanadoo gebeld en zij zeggen nu dat ze Xbox Live niet ondersteunen (met de nieuwe modem Eurodocsis). Ik weer Xbox service lijn gebeld en zij zeggen 2 dingen, of save games deleten (heb ik gedaan geen resultaat) of naar een site gaan waar je je MTU kan verhogen, (www.dslreports.com/front/drtcp.html), dat lukt dus ook niet. Je kan daar een test doen en zien of je MTU waarde verhoogt is en dat doet ie niet (terwijl ik alles goed doe: save, rebooot etc.) Ik weet dat Wanadoo een MTU heeft van 1372, terwijl ik een 1465 nodig heb. Wat doe ik dan toch fout? Directe connectie werkt zowiezo niet (dns not resolved) en ik gebruik ICS via PC en Ik heb geen firewall (alleen Norton). Ik kan dus nu nix spelen, omdat er een Xbox live update is. Een andere vraag moet ik ook een router kopen (draytek vigor 2200e) en kan iemand mij garanderen dat het dan wel werkt met Wanadoo premium en Euro(pleuris)docsis modem? Ik dank degene die mij kan helpen....
Euh... "niet meer" is ook "het werkte eerst wel". Dus kijk even wat je veranderd hebt en verander dat terug, dan werkt het weer.
het probleem is dat Xbox live een update moet downloaden en dat is juist het grote probleem...lukt niet. MOTO gp demo kan ik wel spelen maar ik kan dus geen content (UC en Splinter cell)downloaden, ik kan mijn MTU met allerlei programmaatjes niet verhogen. Helpt nou een router wel of niet??
ik heb een Motorola Euro docsis modem, die je dus volgens mij niet kan tweaken (keb het geprobeerd) en ik kan ook nergens een firmware update viden voor deze modem
je hebt een MTU probleem (las net je tekst boven) een router is geen oplossing ... Je hebt 2 mogelijkheden 1) bel de helpdesk (Xbox), zodat zij een oplossing kunnen bedenken 2) koop een nieuwe modem :{
Nu ik dit zo allemaal lees, ben ik wel een beetje bang 20 Juni ga ik nl een xbox met live kopen, en ik hoop maar dat het werkt! Heb: Wanadoo Com21 Cable Premium Zelfgemaakte uit oude computer router (verder nooit problemen mee gehad behalve bij zone.com ) Hubje die het verspreid. Laten we maar hopen dat het werkt arr