1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Welk spel moet ik kopen? [deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 22 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Ik wil graag een game die episch is. Met epische gevechten. Ik dacht aan Darksiders. Nog andere ideeën?
     
  2. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Definieer episch... Darksiders vond ik wel meevallen om eerlijk te zijn.
     
  3. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Bayonetta? Of heb je die al gespeeld?
    Of probeer The Darkness, een klassieker.. Zeker wat dat betreft.
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    The Darkness heeft episch momenten ja, vooral qua tussenfilmpjes en dialogen. Ook is het spel best bruut en een aantal gevechten spatten echt van je scherm af (in een volledig verduisterde kerk huishouden met je monsterlijke tentakels :D ).
    Ik neem aan dat je Gears of War serie al gespeeld hebt. Die heeft dat ook heel veel.
     
  5. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Oké, wat betreft die RPG's, ik heb nou Resonance of Fate besteld, maar ik denk dat ik die na een uurtje of twee al niet meer wil spelen. Iemand nog aanraders? Ik denk dat ik Divinity II ga oppikken.

    Pff, die echt hele goeie rpg's zijn zeldzaam joh...
     
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Dat je bij Mass Effect steeds op zinloze planeten komt is je eigen schuld, beter lezen waar je heen moet. 8) Neemt niet weg dat die zinloze planten echt vreselijk zinloos zijn. Anyway. Divinity 2 bevat ook veel magie en is een vrij hardcore game. Er zijn geen way-points, je zal zelf Quests moeten vinden, je bent bijna altijd een lager level dan je tegenstanders en zal echt elk hoekje van het spel moeten uitpluizen om wat extra XP in de wacht te slepen. Het spel kent een aantal schoonheidsfoutjes en visuele bugs, maar ik blijf er bij dat het een solide spel is. Als je het niet erg vind een spel te proberen en daarna weer door te verkopen moet je Divinity 2 sowieso een kans geven.
     
  7. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Darksiders is inderdaad pretty episch! :D
    Als je een PS3 hebt God of War I, II en III :+

    EDIT: Ooooh fuck! Ik vergeet gewoon Ninja Blade te noemen! Epischer kan gewoon niet _O_
     
    Laatst bewerkt: 22 jul 2010
  8. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Mass Effect, nou, ik herinner me dat bij die quest info (ik wilde die dochter van die evil woman recruteren) stond dat ik bij een bepaalde melkweg moest wezen. Daar waren dan nog tig planeten, maar er stond niet welke ik moest wezen.

    Ja, ik denk dat ik Divinity II sowieso wel wil proberen. Ik zag in die demo al dat er weinig richting wordt gewezen :D. Schoonheidsfoutjes kan ik wel hebben, als het maar een beetje te spelen is (daarvoor ben ik bij Res. of Fate erg bang =(). Maar Div, II, ben je dan echt heel veel aan het rondlopen op zoek naar progress? Dat soort momenten pleeg ik namelijk vaak af te haken...
     
  9. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oh de Main Quest wordt voldoende uitgelegd, maar het spel wordt veel te moeilijk als je niet de gehele kaart onderzoekt op zoek naar sub-quests. Omdat je alle extra XP hard nodig hebt.
     
  10. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik pik 'm wel op als ik RoF heb geprobeerd :p

    Maar wat zijn nou de RPG's op X360 die je echt niet gemist mag hebben? Fallout en Oblivion, maar verder toch geen 'unanieme' vijf sterren games?

    Edit: Borderlands vind ik wel zeer sterk, maar ja, in hoeverre is dat een RPG...
     
    Laatst bewerkt: 22 jul 2010
  11. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Lost Odyssey, Eternal Sonata, FF 13, Oblivion, Fallout 3, Borderlands, Mass Effect 1 & 2.
    Dat is wat nu in mij opkomt?
     
  12. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Ja, FFXIII moet ik nog een keer proberen. Probleem bij mij is dat ik soms games geen kans geef. Die LO had ik erin gedaan, ik merk dat het turn based is, meteen verkocht... Ik ga die Resonance of Fate maar eens proberen echt een kans te geven.

    Bedankt voor de reacties in ieder geval :thumbs:
     
  13. Sev

    Sev The Lone Wanderer

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren Mass Effect opgepikt bij MediaMarkt. Aantal uur gespeeld inmiddels - bevalt me enorm!

    Is Mass Effect 2 nog beter? Zo ja, dan haal ik die morgen ook gelijk maar. En wat zijn de verschillen (op storyline na dan)?
     
  14. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind ME2 niet per se beter dan ME1, maar ook absoluut niet slechter. Als je ME1 leuk vindt, ga je ME2 ook leuk vinden!

    Het grootste verschil is dat ME2 iets meer een shooter is geworden en iets minder een RPG. Zo is je maximale level in ME2 30 i.p.v. 60 en heeft iedereen minder powers om te gebruiken. Het schieten werkt daarentegen een heel stuk lekkerder dan in ME1. Maar verder is het qua opbouw aardig hetzelfde gebleven. Je vliegt dus nog steeds van planeet naar planeet terwijl je gesprekken voert met alles en iedereen en af en toe nog wat badguys neerschiet.

    Als ik jou was zou ik ME2 dus lekker kopen (maar wel eerst ME1 uitspelen natuurlijk!) :)


    Edit: Maar misschien is de mening van iemand die 'Mass Effect fan' onder zijn naam heeft staan en een Wrex-avatar heeft niet helemaal objectief :+ Daarom maar een linkje naar Metacritic, waar ME2 een gemiddelde van 96/100 heeft:eek:
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2010
  15. Sev

    Sev The Lone Wanderer

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zit het met die planeten? Zijn die meer gevarieerd qua landschap dan in 1? En hoe zit het dan als je een ME1 Char van level 60 overzet naar ME2? Wordt die dan 30 automatisch?
     
  16. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Je hebt in ME2 niet meer de gedeeltes waarin je met de Mako over planeten moet rijden enzo. Je krijgt dus niet meer 10 keer de soort van zelfde planeet te zien. In plaats daarvan land je bij 'planeten side-quests' in ME2 gewoon naast het gebied waar de side-quest zich afspeelt. Er is wel gratis DLC met een paar missies waarin je met de Hammerhead (verbeterde versie van de Mako) speelt, maar dat zijn meer platform-achtige lineaire levels.

    En de planeten die je tijdens de (zij)missies bezoekt zijn erg mooi. Een aantal officiële artwork-wallpapers geven wel een mooi beeld daarvan:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Gelukkig niet, dan zou de game niet meer leuk zijn. Nee, je moet gewoon zelf naar level 30 levelen, maar je krijgt wel een aantal bonussen. Zo krijg je wat extra grondstoffen aan het begin (die zijn nodig om je wapens/schip te upgraden) en begin je al op level 5, zodat je aan het begin al wat extra skills hebt (als je een ME1-save importeert van een lager level, zullen de bonussen natuurlijk ook wat lager zijn).
     
  17. elbert-jan

    elbert-jan Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik pik 'm wel op als ik RoF heb geprobeerd

    Maar wat zijn nou de RPG's op X360 die je echt niet gemist mag hebben? Fallout en Oblivion, maar verder toch geen 'unanieme' vijf sterren games?

    Edit: Borderlands vind ik wel zeer sterk, maar ja, in hoeverre is dat een RPG...
    __________________
    Verschillende X360 spellen te ruil of te koop

    Laatste vijf goede deals: gamehell01, joepie89, Mac Chickgun, RK1989, norwest

    Io speriamo che me la cavo...

    --------------------------------------------------------------------------------
    Laatst gewijzigd door fredfenster : 22 juli 2010 om 21:53.

    ik ben net door de forum aan het bladeren. echte top rpg's heb je al genoemd oblivion, fallout en mass effect 1&2 maar er zijn ook een heleboel subtoppers afhankelijk van wat je leuk vind.
    Ik heb erg genoten van:
    Tales of vesperia, star ocean, eternal sonata en lost odyssey.
    Maar ja je kunt mij wakker maken voor een rpg. Zelfs blue dragon had bij mij zijn charme
     
  18. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Thanks voor je reactie. Star Ocean sprak mij ook wel aan, maar die krijgt veel negatieve reacties joh.
     
  19. Signex

    Signex RIP Paul Walker!

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik zou Fable 2 aanraden, ben dr zelf ook net mee begonnen tot nu toe vind ik em geweldig :thumbs: ben nog niet zo ver :+
     
  20. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Fable 2 is inderdaad leuk ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina