1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Welk spel moet ik kopen? [Deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 jun 2011.

  1. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Resident Evil 4 HD

    Voor zowel de gamers die denken dat alles begon met de PS3 als voor degene die al op de Gamecube bezig zijn geweest. Resident Evil 4 is imo de must buy van december. Spel ziet er nog prima uit, goede actie maar ook echt een focus op horror. Veel en veel beter dan bv Resident Evil 5.

    Wat maakt het zo goed:
    + sfeer, zulke sfeer is toch wel zeldzaam, van een dorpje, tot een kasteel tot een meer in de nacht
    + actie/ rpg, je kan van alles sterker maken door gekochte upgrades. Die upgrades kan je pas weer kopen als je echt goed rond kijkt in de levels naar geld/ schatten etc.

    :)
     
  2. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    IMO is RE CVX dan beter als je toch voor een RE gaat. Alleen de graphics zijn minder.
     
  3. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    901
    Oke, toch ook maar een postje van mij in dit topic :) Ik ben toe aan een game met veel diepgang qua verhaal, muziek en gameplay.

    Bij voorkeur een turnbased RPG (al weet ik wel beter en is dat bijzonder moeilijk te verkrijgen op de 360)

    Qua RPG's heb ik al:

    Lost Oddysey
    Tales of Vesperia
    Eternal Sonata
    Final Fantasy XIII
    Blue Dragon
    Inifinite Undiscovery
    The Last Remnant

    Ik zat te denken aan Magna Carta 2... maar vroeg me af met welke RPG deze te vergelijken is. De minste van bovenstaande vind ik Infinite Undiscovery en FF XIII. De beste twee staan bovenaan, LO en ToV.

    Het hoeft overigens niet perse een RPG te zijn. Ideeen zijn welkom :)

    EDIT: Mass Effect 1 en 2 heb ik al. 2 vind ik eerlijk gezegd alweer een stuk minder dan 1 omdat het mijn inziens een te hoog shooter gehalte heeft.
     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2011
  4. pi3t

    pi3t Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.158
    Leuk Bevonden:
    48
    Deus Ex/Fallout 3?
     
  5. Calias

    Calias Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zoek ook een nieuw spelletje. Speel normaal veel en het hele jaar door fifa, maar fifa 12 ben ik nu al zat. Heb online het niveau (divisie 3/4) bereikt waar ik teveel gedold wordt door trucjes, en ultimate team is nog een stapje erger.
    Tussen de potjes FIFA door hield ik me bezig met AC4, maar die is uitgespeeld en ligt weer in de kast.

    Ik zoek eigenlijk een spel waar 't mogelijk en leuk is om het maar maximaal 60 minuten te spelen.. (vanwege tijdsgebrek). Dan kom je al snel op een online shooter (na CoD nr 7 ben ik het zat geworden, en battlefield is niet 'mijn' spel. Halo ook niet). Heb Rayman origins wel al besteld maar dat gaat me denk ik(?) ook geen maanden bezig houden.

    Iemand ideeen? :)
     
  6. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien Gears Of War 3, als online shooter? Het is third person en speelt ontzettend anders dan vrijwel elke andere shooter. In plaats van van een afstand een beetje elkaar neerschieten met rifles ben je vooral up close bezig met shotguns.

    Enige nadeel is dat het geen demo of zoiets heeft, dus je kunt niet zelf testen of je het leuk vind.
     
  7. Calias

    Calias Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, misschien wel een idee inderdaad! Heb wel een vriend die Gears of War 2 heeft liggen denk ik, is dat een beetje te vergelijken?
     
  8. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja en nee. De core gameplay is wel hetzelfde op zich, maar Gears 3 is toch een stuk vloeiender, mooier en meer uitgebreid. Plus makkelijker in te komen online, in Gears 2 zullen ook niet heel veel spelers meer zijn denk ik.

    Maar zoals ik zei, de core gameplay is in principe hetzelfde, als je Gears 2 kunt lenen kun je ook bijv. campaign of Horde doen, kijken of je de gameplay een beetje leuk vind (third person, cover en al dat soort dingen) Zo ja, dan vind je Gears 3 vast ook leuk. :) Mocht je de multiplayer dan uiteindelijk toch niet leuk vinden, dan is er altijd nog campaign, Horde en eventueel Beast in Gears 3.

    Gears 2 online is toch vooral heel erg veel shotguns. :9 In Gears 3 is er meer variatie, in principe kun je helemaal zelf spelen zoals jij dat wilt. :)
     
  9. Calias

    Calias Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    0
    Zie ook in een review van Gamespot dat 't verhaal weer episch is. Is 't ook leuk als ik 1 en 2 niet heb gespeeld :9?

    Anyway, ik knal wel een paar minuutjes door GoW2 heen dan, en als ik 't leuk vind gok ik de 30 pond erop :) Thanks!
     
  10. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je het verhaal belangrijk vind dan raad ik ook Gears 1 & 2 aan, om eerlijk te zijn vond ik het verhaal in deel 3 niet erg veel aan, maar de multiplayer maakt dit voor mij weer helemaal goed. In deel 1 & 2 vond ik de campaign wel erg leuk en met een goed verhaal. Maar dat is mijn mening iig. :9

    Kijk maar of je het wat vind, zo ja dan kun je als je het er voor over hebt deel 1 & 2 vast ergens goedkoop krijgen voor het verhaal (of deel 2 leen je voor de campaign ofzo) en dan koop je deel 3 voor de complete package, campaign én multiplayer. Moet je zelf maar kijken of Gears je bevalt. Succes & veel plezier in ieder geval. :)
     
  11. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb goede verhalen gehoord over Code Veronica, hij schijnt ook de engste te zijn. Toch vind ik 't lastig om hem te proberen... Ik kan makkelijk een bepaald soort graphix aan (starfox snes is imo nog steeds de beste van die serie, en UT99 is ook nu nog de beste UT), maar de screenshots van Code Veronica gaven mij een gevoel van "hmm nee"... Daarmee denk ik niet dat ik echt een horror sfeer in mij op kan nemen.

    Mijn eerste Resident Evil was ook al eentje die er grafisch mooi uitzag, Resident Evil 1 remake op de NGC _O_
     
  12. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    901
    FO3 GOTY al geprobeerd. Dat is iig totaal niet mijn game. De hele setting spreekt mij niet aan. (oblivion en skyrim weer wel) Ik heb het idee dat Deus Ex sowieso meer shooter is dan RPG? of heb ik dat helemaal verkeerd?

    Ik ben meer op zoek naar een 3rd person (tactical) game. Maar ook weer niet zoals Dragon Age...
     
  13. Coentjuh

    Coentjuh Active Member

    Berichten:
    2.235
    Leuk Bevonden:
    29
    Deus Ex kun je niet als een shooter spelen, want dan ga je gewoon elke keer dood. Deze moet je rustig aanspelen en tactisch. Het is een super game en zeker een aanrader :thumbs:
     
  14. GillesD12

    GillesD12 Active Member

    Berichten:
    818
    Leuk Bevonden:
    50
    Ik zoek een quiz game voor de xbox 360 met Nederlandse vragen. Heb nu Euro Millions ofzo, maar dat is met Engelse vragen met onderwerpen waar we soms echt van staan te kijken :p
     
  15. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Voor zover ik weet heeft alleen Buzz op de PS3 Nederlanders vragen. Verder ken ik ook alleen Scene-it op de X360 en daar krijg je idd onderwerpen waar de meesten nog nooit iets over gehoord hebben :+
     
  16. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie Deus Ex meer als een stealth action game, het is naar mijn mening ook de beste manier om de game zo te spelen.
     
  17. GillesD12

    GillesD12 Active Member

    Berichten:
    818
    Leuk Bevonden:
    50
    Was ik al bang voor, had het trouwens over Millionaire? (Lotto Weekend Miljonairs Game)
     
  18. planckie

    planckie Morcion

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Scene It, Box Office Smash. Engelstalige vragen, maar als je iets weten over films is het wel goed te doen qua niveau.
     
  19. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik had ze ook maar soms gaat het over films waar je nog nooit van gehoord hebt. En ik ken er een hoop. Daar komt dan nog bij dat de vraag ook nog over iets specifieks gaat.
     
  20. planckie

    planckie Morcion

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    True, maar het is zeker doenbaar.
     

Deel Deze Pagina