1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [centraal] X-link (Messenger/Kai)

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 18 apr 2003.

1. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Mijn Xlink tag = Huuf

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    In godsnaam hoe werkt dat forwarden van poorten?! Ik heb een sweexrouter en snap het niet :confused:

3. music_maniac196

music_maniac196 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kai xlink is net zoals XBConnect 4 een programmatje om via je pc alle spellen via het internet te spelen. het enige is dat het spel dan "system link" moet ondersteunen. sommige spellen ondersteunen in system link ook de head set die je ook kaal kan kopen (zonder xbox live abbo dus).

als eerst moet je surfen naar: http://www.teamxlink.co.uk/

maak hier een account aan (ze hebben ook een forum), en download het programma "kai xlink evo 7".

nu je een login naam en password hebt, en het programma, heb je nog het volgende nodig:

> crossed UTP cable (voor je xbox aan je pc te koppelen.)
    > een vrije netwerk kaart.

hieronder zal ik de instellingen van mijn pc en mijn xbox laten zien.

xbox:

setup network: yes
    use static ip: yes
    ip: 10.1.1.2
    subnetmask: 255.0.0.0
    gateway: 10.1.1.1
    dns: 83.80.1.160
    dns: 83.80.1.164
    setup delay: 5

je pc:

ip: 10.1.1.3
    subnetmask: zelfde als xbox
    dns: zelfde als xbox

nu kan je als je alles hebt aangesloten beginnen met spelen. hieronder beknopt even de belangrijkste funkties. de rest kan je lezen op bovengenoemde website, die van kai.

nadat je je pc en xbox hebt opgestart, start je kai op. er verschijnt na het laden van diverse instellingen een lang gerekt scherm voor je. klik aan de rechterkant van dat schermpje op dat hele kleine pijltje (grijs icoontje) om het chatvenster te openen. je kan in de main room met mensen praten om zo te zien wie wat wilt spelen. je kan ook spellen als "favoriet" instellen, en die dus sneller berijken door gewoon op het groene pijltje te klikken dat in hetzelfde scherm staat als je fav. game.

bovenin zie je 4 icoontjes. (links van je, als je het chat venster geopend hebt, en anders midden boven) als je op dat wereldbolletje klikt, zie je onder die 4 icoontjes die 2 andere icoontjes opeens veranderen in 5 icoontjes. klik dan op de "map" icoon. je kan telkens op die map klikken, dan zie je (in volgoorde)

<1> de verschillende console kamers (kai kan ook ps2, psp, nintendo ds, en zo voort connecten)

<2> de mensen die in de huidige chat kamer zijn.

<3> je favoriete spellen (als je die al hebt toegevoegd)

<4> een melding of een van je contact personen (je vriendenlijst) online is of niet.

dan herhaalt het zich als je op de map blijft klikken.

om dus voor het eerst naar outrun 2 te gaan ga je naar mapmenu <1> en klik je op het groene pijltje bij <xbox>.

dan zie je dat de spellen zijn onderverdeeld in catagorien. ga nu via het groene pijltje naar <racing and flying>.

zoek <outrun 2> en klik dan weer op het groene pijltje.

als het chat venster geopend is kan je dus chatten. links onder (als chat venster geopend is, anders gewoon onderin) zie je dat je kai moet laten weten of je een spel wilt joinen, of dat je wilt hosten.

als je kai voor het eerst gebruikt, gan dan naar een spel dat je hebt waar veel spelers zijn, omdat bij outrun 2 de gebruikers de laatste tijd in slaap zijn gesukkeld. dus ik zou testen bij bijvoorbeeld halo 2 of bij project gotham racing 2. zoek of je xbox een spel kan vinden. zo ja, dan is kai en je pc en je xbox goed ingesteld.

zoals ik al zei kan er nog veel meer met kai, maar dat kan je uitzoeken op http://www.teamxlink.co.uk/

ik hoop veel service games forumers tegen te komen in outrun 2, dan kunnen we laten zien waar nederland toe in staat is

oh, voor ik het vergeet: als je een account hebt aangemaakt, laat dan hier je naam weten waaronder je op kai zit. mijn nickname is (hoe kan het ook anders):

musicmaniac

byzonderheden:

NTSC en PAL games kunnen niet samen connecten (meestal, bij outrun 2 heb ik het wel al een keer meegemaakt).

alfa/beta/review versies kunnen niet met het orgineel connecten. als je tegen mij outrun 2 wilt spelen, moet je in het bezit zijn van het orgineele spel.

(tot nu toe bij outrun 2 alleen gebeurd) als je bij iemand gejoint bent, en hij of jij hoort elkaar niet meer via je headset, gan dan zijn room uit, en rejoin hem nog een keer.

(tot nu toe bij outrun 2 alleen gebeurd) omdat in outurn 2 de levels geladen worden als je de splitsing op rijd, kan het gebeuren dat op de splitsing het beeld heel vreemd doet. de lucht word fel wit, de weg en andere onderdelen heel erg donker. druk dan snel op pauze, en dan op "return to lobby", want het volgende veld is dan niet in geladen. dit kan je voorkomen door niet voor al te veel spelers te hosten (ligt aan je verbinding) of een route kiezen, zodat alle xboxen al weten welke levels er ingeladen moeten worden.

sommige spelers (de engelsen hebben hier een handje van) gaan disconnecten als je verliezen nog voor je de finish hebt berijkt. blijf toch rondhangen, want je merkt al snel dat niet iedereen zo lame is. ik kan wel tegen mijn verlies. sterker nog, ik wil via praten/chatten graag dan leren hoe ik mezelf kan verbeteren.

zo, nu wens ik een ieder veel online game plezier, ook voor de mensen zonder credit card (live). en graag tot ziens.

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    staat nu ook op pagina 1 ;)

5. music_maniac196

Leuk Bevonden:
    0
    hahahaha. ok dan. thx :D

6. Michael_T

Michael_T XLink KaI: Michael_T

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad , mooi gedaan !!! :cool:

7. music_maniac196

Leuk Bevonden:
    0
    en dan nu iedereen als beloning voor mijn moeite de game "outrun 2" kopen, en dan fijn tegen mij racen op kai. nee, niet stiekum downloaden, maar gewoon het orgineel kopen. anders kunnen we NOG niet samen racen. review en retail gaan niet samen.....

8. music_maniac196

Leuk Bevonden:
    0
    ik mag aannemen dat ik in deze thread niet offtopic ga als ik de gamers die hier komen wil oproepen om gezellig op kai te gaan spelen ? het zou leuk zijn als het NOG drukker werd dan het nu al is.

niet dat er geen kai gebruikers zijn, maar de meeste zijn allemaal te vinden in de FPS rooms, en de resterende verdeeld over de meerdere kamers. maar het zou echt gezellig zijn om meer nederlanders te vinden terwijl ik bijvoorbeeld rallisport challenge 2 speel, of andere racers die de headset ondersteunen zoals moto gp 2 of outrun 2.

balen dat spellen zoals need for speed underground 2 en burnout 3 geen system link hebben op xbox. op de ps2 kunnen ze wel gratis gamen............

/Mod Je gaat niet offtopic, maar je kicked deze thread wel (onbedoeld?). Dat is niet toegestaan, alleen op X-Bazar mag dat. - !SIC!

Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2004
  9. Michael_T

Leuk Bevonden:
    0
    Voor game afspraken kun je ook hier terecht !

Hey music Maniac , waarom speel je niet op XBConnect ?

Laatst bewerkt: 25 dec 2004
  10. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3
    Xlink Kai tag= MChief

speel best vaak, zeker nu de kerstvakantie begonnen is, zal (de meesten van) jullie ook graag toevoegen! :)

11. Michael_T

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn Gamertag is : Michael_T
    Dat is ook mijn Gamertag op XBC !

12. Cees

Cees Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand me een handleiing passen hoe je dat Kai Xlink evo 7 kan downloaden

13. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Mwha dit is niks voor mij..
    Ik vind het zo'n geklooi hoe je dit allemaal moet regelen..

14. music_maniac196

Leuk Bevonden:
    0
    omdat ik daar haast nooit iemand zie op het outrun kanaal. en al er iemand is, heeft ie niet dezelfde versie als ik. dus houd ik het wel bij kai. en als kai en je xbpx/pc eenmaal is afgesteld, dan werkt het beter als xbx (althans, bij mij dan....) dus waarom een winnend team veranderen ?

15. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat deze vraag nog niet gesteld is, als dat wel het geval is, geef me ff de link ernaartoe:
    Kan je ook op xlink komen door je xbox te connecten met de router in plaats van direct naar de computer?

16. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn tag is GoldfingerNL, dus voeg me toe!!

17. HIM

HIM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heey mensen ik heb een vraag over Xlinkkai als ik wil joinen dan druk ik op het rechtse plaatje om tegaan chatten.

Bij PGR2 zegt hij dan dat hij geen Game kan vinden !!

"Sorry cant find a game"

kan iemand dit uit leggen hoe ik wel een game kan joinen ??

en mijn TAG naam = hitman1787 ook bij XBC

ik heb er al een paar toegevoegd ;) !

Laatst bewerkt: 30 dec 2004
  18. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien zijn er dan gewoon geen mensen online die een game hebben om te joinen.

offtopic: ik voeg je toe

Laatst bewerkt: 30 dec 2004
  19. Michael_T

Leuk Bevonden:
    0
    Advies Halo 2 hosten !

We recomment that only users that have an upload bandwidth of 512 kbps or more host larger Halo 2 Games ( 6+ Players ) . If you have 256 kbps upload , please set the maximum players to 6 from the Halo 2 options . The less upload bandwidth , the less players you should host . This is the best way to stop users from trying to host too many players that they can't handle , adding to additional lag and ruining the Halo 2 experience . Thanks .

Bron : Xlink Kai .

Als je dit advies aan houd , zal je zeker geen lag krijgen ! _O_

Edit : Ik heb hem hier ook maar effe geplaatst , zodat iedereen weet hoe men moet hosten !

20. music_maniac196

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nu voor het eerst mee gemaakt dat het via deze instellingen niet lukte bij een vriend:

bij de pc moest mijn vriend die DNS nummers niet op de pc netwerk kaart zetten, en toen pas kon mijn kai xlink bij zijn naam de ping zien. want toen hij dat nummer nog had staan gaf kai een melding dat hij geen verbinding kreeg. en mijn vriend zei dat zijn kai zijn xbox niet zag.

dus heb je hetzelfde probleem, en weet je zeker dat je firewall kai toegang van en naar het internet geeft, dan kan je bovenstaand proberen. op de xbox hoefde hij niks te veranderen.

we hebben nog gezellig een potje outrun 2 gedaan, dus wisten we zeker dat het werkte :D

ik hoop dat deze tip weer meer mensen kan helpen. hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

Laatst bewerkt: 31 dec 2004

Deel Deze Pagina