Sinds ik Top Spin heb wil ik ook Xbox Live en Xbconnect.
Ik heb echter een probleem. De KPN monteur heeft de gaten in de muur zo gemaakt dat er maar 1 UTP kabel door past en die zit al in m'n PC. Wat ik hieronder ga opnoemen is allemaal logisch , maar toch, "Wat zal ik doen?".
1. UTP kabel ontmantelen aan een kant (stekkertje eraf knippen). UTP kabel uit de gaten en de gaten zo groot boren dat er 2 kabels door kunnen. Huidige UTP kabel weer terug, 2e UTP kabel erdoor. En dan....hoe zet ik die stekkertjes aan een UTP kabel, is dat moeilijk? Ik zag dat Sitecom hier een kitje voor had (kabel, tang, stekkertjes) maar die kabel is veel te dik, echt belachelijk gewoon. En zo'n losse tang, etc. is weer belachelijk duur.
2. HUB beneden uitbreiden met wireless zender (dus geen hele router), wireless ontvanger aansluiten op XBOX. Welke kan ik het beste kopen. En hoe stabiel is dit? Verbinding moet van beneden achter naar voor boven (veel muur, buizen, etc ertussen).
3. Meest simpele, maar zeer irritant, het steeds verwisselen van de huidige UTP kabel van PC naar Xbox.
4. Meest trage: internet sharing. (snelheid van verbinding wordt gedeeld tussen PC en Xbox). En nog een nadeel m'n PC moet dan aanstaan. Wel Xbconnect natuurlijk met 2 netwerkaarten, dat is wel weer relaxed.
Mij lijkt zelf de eerste optie het beste, maar heb daar eigenlijk geen zin in. Graag jullie visie
Tnx!
Laatst bewerkt: 17 nov 2003