1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Xbconnect

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 21 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Je moet je router zodanig instellen dat inkomend verkeer voor je XBconnect IP poorten naar de PC wordt doorgestuurd.

Van de Xboconnect site:

Helaas staat de Sitecom niet in die tabel (zie www.xbchelp.com). Je zult moeten uitdokteren hoe je TCP en UDP poort 8602 naar je PC doorstuurt. (Dat wordt ook wel "Port mapping" genoemd).

2. LYNX

LYNX easy to peel, sweet.

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik xbox connect start kan het programma mijn xbox niet vinden.

Is er echt geen manier om dit aan't werken te krijgen?

modem - router- PC- (verbonden via netwerk) - xbox

het is namelijk de enige mogelijkheid die ik heb..

3. Cyrillus

Cyrillus Smoezta Anaznuzta

Leuk Bevonden:
    0
    Wat bedoel je met verbonden via netwerk maat?
    Dat hij vanuit je pc naar je xbox gaat met een extra netwerkkaart dus? Dan heb je geen normale kabel maar crossover cable nodig...

4. Razor

Razor Online enabled

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het wel maar als ik dan wil connecten zegt de Xbox dat hij Failed met Connecten.... Heeft iemand van jullie dat ook?

5. LYNX

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een chello classic verbinding verbonden aan een Vigor 2200 E router. In die router zit mijn pc, en heb ik in die pc een netwerk kaart zitten (sweex 10/100) vanuit de netwerk kaart een crossover netwerk kabel naar m'n xbox. Maar ik krijg dus geen verbinding :'-( . Ik heb de netwerk kaart in m'n pc gedaan driver geinstalleert en de kabels aangesloten. M'n os is windows 98se en de pc is 333mhz mocht dit interressant zijn. Ik krijg geen verbinding op m'n xbox, moet ik nog verdere instellingen aan mijn netwerk doen?? Hopelijk kan iemand mij helpen _O_

Ik heb em verplaatst naar [centraal ICS]
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?s=&postid=672954#post672954

Laatst bewerkt: 16 nov 2003
  6. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Je moet je Xbox gewoon aan de router hangen, met een gewone netwerkkabel. Geen ICS gebruiken. Dan werkt Xbconnect prima en de Xbconnect driver zal de Xbox ook herkennen. (Ik heb de zelfde setup met eveneens een Vigor 2200E).

De 2e netwerkkaart in je PC heb je (voor deze doeleinden) helemaal niet nodig.

Als je het aan de praat hebt moet je de router configureren zodat ie TCP poort 8602 en UDP poort 8602 netjes naar je PC (dus niet de Xbox) doorstuurt. Dat doe je in het menu "Nat setup" en dan "Port redirection".

PS: Crossposten naar ICS was onnodig en ook niet juist... Je staat hier in het juiste topic met je vraag.

7. LYNX

Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem is dat mijn router vol is. Ik had dus de vraag of het mogelijk zo zijn om en een router te hebben en mijn internet te delen met mijn xbox.
    sorry voor de crosspost:eek:

8. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Theoretisch is dat mogelijk, maar ik vermoed dat je je een hoop ellende op de nek haalt en dan bovendien door al die tussenstappen zo veel lag krijgt dat het online spelen niet meer leuk is.

Waarom koop je niet een goedkoop switchje of hubje? Een paar tientjes en je bent klaar.

9. LYNX

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe werkt dat precies zo'n switch of hub? kan ik dan mijn bestaande router houden ?

10. Diamond_X

Diamond_X diamonds are forever

Leuk Bevonden:
    0
    Sinds ik Top Spin heb wil ik ook Xbox Live en Xbconnect.

Ik heb echter een probleem. De KPN monteur heeft de gaten in de muur zo gemaakt dat er maar 1 UTP kabel door past en die zit al in m'n PC. Wat ik hieronder ga opnoemen is allemaal logisch :), maar toch, "Wat zal ik doen?".

1. UTP kabel ontmantelen aan een kant (stekkertje eraf knippen). UTP kabel uit de gaten en de gaten zo groot boren dat er 2 kabels door kunnen. Huidige UTP kabel weer terug, 2e UTP kabel erdoor. En dan....hoe zet ik die stekkertjes aan een UTP kabel, is dat moeilijk? Ik zag dat Sitecom hier een kitje voor had (kabel, tang, stekkertjes) maar die kabel is veel te dik, echt belachelijk gewoon. En zo'n losse tang, etc. is weer belachelijk duur.

2. HUB beneden uitbreiden met wireless zender (dus geen hele router), wireless ontvanger aansluiten op XBOX. Welke kan ik het beste kopen. En hoe stabiel is dit? Verbinding moet van beneden achter naar voor boven (veel muur, buizen, etc ertussen).

3. Meest simpele, maar zeer irritant, het steeds verwisselen van de huidige UTP kabel van PC naar Xbox.

4. Meest trage: internet sharing. (snelheid van verbinding wordt gedeeld tussen PC en Xbox). En nog een nadeel m'n PC moet dan aanstaan. Wel Xbconnect natuurlijk met 2 netwerkaarten, dat is wel weer relaxed.

Mij lijkt zelf de eerste optie het beste, maar heb daar eigenlijk geen zin in. Graag jullie visie :)

Tnx! :)

Laatst bewerkt: 17 nov 2003
  11. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Een switch of een hub is een soort "verdeeldoos" waardoor je wat meer "netwerkstopkontakten" krijgt.

12. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Het antwoord is afhankelijk van welke apparatuur je hebt en waar die apparatuur staat.

Plaats je een eventueel vervolgbericht met wat nadere informatie in het juiste topic? (Dus niet hier; dit gaat over xbconnect). Open er anders even een aparte topic voor.

13. Diamond_X

Diamond_X diamonds are forever

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het gelezen als connect je Xbox... inderdaad niet helemaal het juiste topic :) Ik open wel even een aparte topic, als er tenminste niet al een juiste topic is natuurlijk :)

Laatst bewerkt: 17 nov 2003
  14. LYNX

Leuk Bevonden:
    0
    Dat lijkt me idd wel een goed idee, maar kan ik dan mijn pc en mijn xbox tegelijk van internet voorzien? anders werkt xboxconnect niet. Is het ook geen probleem dat het internet via een router komt en daarna door een switch?
    Alvast bedankt

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    jeb dat kan ... en ze blijven dan met elkaar "praten" Het Internet moet juist via de router komen ... daarna switch

-->router--->switch--->pc & xbox

16. LYNX

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor t'helpen!

Ga vandmiddag meteen dan maar een switch aanschaffen :)

17. MagicMark

MagicMark Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik krijg me poorten niet open met het programma dat ik heb :mad:

iemand een 'universeel' programma om poorten open te zetten ??

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ehm je moet je firewall uitzetten of je router aanpassen ,,, er zijn geen universele proggies

19. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ja, da's nou precies de bedoeling van het ding.

Een netwerkje werkt als volgt:

In een netwerk zitten een aantal apparaten aan elkaar gekopppeld via een of meerdere verdeeldozen. Alle apparaten moeten zich bij het opstarten aanmelden bij een soort verkeersagent die alle apparaten een plekje geeft. De agent weet dus welk apparaat op welk plaats staat. Als er verkeer komt voor een apparaat dat niet in je netwerk zit dan stuurt ie dat verkeer naar een bevriende verkeersagent die weer gaat kijken of ie het verder kan sturen.

De verdeeldozen noemen we switches en hubs.
    De verkeersagenten noemen we routers.
    De "bevriende verkeersagent" noemen we "de router van jouw internet provider".

Heel veel adsl routers voor thuisgebruik en voor kleine bedrijfjes (zgn SoHo routers) hebben een switch ingebouwd zitten. Als je dan te weinig aansluitkontakten hebt dan kun je er evt een 2e switch aan vast plakken. Vergelijk het maar met een verdeeldoos in een verdeeldoos steken.

Xbconnect en Gamespy werken beide uitstekend als de Xbox via een switch met de PC verbonden is. Dat wordt ook op de websites van beide drivers gedocumenteerd. Het voordeel van het gebruik van een switch (of een router met ingebouwde switch) is bovendien dat je opstelling behalve voor Xbconnect/Gamespy ook meteen voor Xbox Live kan worden gebruikt.

20. MagicMark

MagicMark Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    VOlgens mij doetie ut al

zijn er trouwens al wat meer mensen nu die het gebruiken??
    In het begin heb ik het wel eens gedaan maar toen was er bijna niemand.

Ik wil nu eigenlijk Topspin wel eens live doen :D

Laatst bewerkt: 19 nov 2003
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina