1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Xbconnect

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 21 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JAW-001

    JAW-001 nOOb?!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Uit je eerdere post begreep ik dat je geen router had. Als je de router functie wel gebruikt, moet je dus poort 8602 naar de PC met xbconnect forwarden.
     
  2. Warrior X

    Warrior X Registered Abuser

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    2
    spelen mensen hier wel eens cs en mcII op xbc?
     
  3. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    die poorten zijn al geforward Jaw-001. Dus daar kan het niet aan liggen. Net zoals ik eerder heb verteld, alles wat ik volgens de site moet doen om te kunnen hosten heb ik gedaan, het werkt alleen niet :confused:
     
  4. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    /Mod Geen contactadvertenties plaatsen, aub!
     
  5. xboxrullez

    xboxrullez xbox for li(fv)e

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil graag xboxconnect maar mijn verstand van computers ed. is nul. Ik wil niet dat ik mijn tv naast mijn computer staat maar dat ik gewoon op mijn kamer kan gamen. Dan denk ik dat ik opstelling 2 moet hebben. Maar hoe moet dat met aansluiten? en hoeveel kost alles bij elkaar? Is dit ongeveer hetzelfde als ps2 aansluiting?

    Kortom need help!
     
  6. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    110 euro excl BTW bij Routershop

    Stap 1: Sluit de DLAN adapter aan op je Xbox.
    Stap 2: Stok de stekker in het stopkontakt.
    Stap 3: Sluit de andere DLAN adapter aan op een USB poort van je PC en stop de stekker in het stopkontakt.

    Klaar ben je.

    Dit is de eenvoudigste oplossing, en mogelijk ook de goedkoopste.

    De beste oplossing (ik ga er van uit dat je een breedband aansluiting hebt)...

    - Als je een USB modem hebt, pleur die dan weg en koop een ethernet modem.
    - Koop een wireless router en sluit hem aan op je ethernet modem en je PC.
    - Koop een wireless ethernet bridge (wie thread over Xbox Live en wireless als je wilt lezen welke soorten er zijn) en sluit deze aan op je Xbox.

    Klaar ben je. Met deze opstelling kun je Xbconnect doen en ben je ook al klaar voor evt Xbox Live. Het is een tikje ingewikkelder, maar wel een stuk beter en veel universeler. Als je ooit een extra computer koopt, of iets wireless wilt gaan doen dan heb je de spullen al in huis.

    Vraagje: Wat voor internet aansluiting heb je? Wat voor een modem heb je?
     
  7. xboxrullez

    xboxrullez xbox for li(fv)e

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
    Modem is een alcatel Speed touch USB.
    We hebben ADSL dus volgens mij is dat geen probleem alleen ik weet niet hoe snel mijn computer is.

    Kan je ook terwijl je aan het xboxen bent ook nog iemand op internet zitten? En zoniet, moet je dan altijd de computer aan hebben staan met de software van xboxconnect als je wilt gamen? Het liefst wil ik gamen en dat iemand ook nog op de computer kan zitten of gaat adsl daar te sloom voor?

    Heb je trouwens perse zo'n andere modem nodig? Mijn internet provider is trouwens van wanadoo.
     
  8. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Een hele bende vragen...

    1: Ja, PC gebruik en xbconnect gebruik kan tegelijkertijd.

    2: Normaliter is een breedband verbinding voldoende om tegelijkertijd op xbconnect te zitten en op een pc wat op intewrnet te browsen. Ga je met die pc intensief zitten downloaden dan blijft er uiteraard minder (en mogelijk te weinig) bandbreedte over voor je xbconnect verbinding. E.e.a. is sterk afhankelijk van de bandbreedte uit je abonnement en de hoeveelheid aktiviteit die de pc gebruiker veroorzaakt.

    3: Je hebt niet persé een ander modem nodig - Ik zou het echter wel aanraden (maar dan moet je ook een ethernetkaart in je PC stoppen). Lees mijn aansluitverhaal hierboven maar eens goed door.
     
  9. xboxrullez

    xboxrullez xbox for li(fv)e

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik het dus goed begrijp maakt het niet uit welke opstelling je nodig hebt als je beneden je comp. hebt staan en boven je xbox.

    Maar als je te gelijk op de pc wil en xboxen moet je voor opstelling 1 kiezen met de hub/switch of met de router.

    Hoeveel kost een cross kabel (dit is toch gewoon een systemlink kabel), een hub/switch, een router, een extra netwerkkaart?
     
  10. Sokkebokje

    Sokkebokje Guest

    euhm mijn netwerk kaart (100mb) was 9 euro en mijn kabel van 10m ook...
    router week zo niet
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    1) ICS
    2) Router

    Nee, dat is niet waar beide kan je gebruiken om tegelijk te computeren (als je gaat xbox'en vooral met xbconnect en xbox live is het aan te raden om je computer alleen te gebruiken voor xbconnect als je gaat live'en niet)

    Voor Xbconnect moet je computer aan staan ... omdat deze system link gaat simuleren. Je xbox denkt dat de andere xbox'en op je netwerk zit.
     
  12. satan21

    satan21 New Member

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    1
    weet ieamnd hoe ik een sitcom router in moet stellen voor xbc?
     
  13. Sokkebokje

    Sokkebokje Guest

    gaarne iedereen ff bij xbox live tag in zijn profiel zijn XBC tag zetten...

    met [XBC] erachter
     
  14. LostBoyz

    LostBoyz JWT

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb net even deze thread doorgelezen, was al een tijdje van plan om XboxConnect uit te proberen (voornamelijk voor HALO).

    Ik maak ook gebruik van XboxLive en splits de verbinding via een Linksys BEFSR41 router. Ik heb ook een 2e netwerkkaart in de pc.
    Als ik het allemaal goed gelezen heb is het dus een kwestie van XboxConnect downloaden, een crossover kabeltje van mn pc naar xbox en gamen maar?
    Kan iemand me vertellen of ik dit goed begrepen heb.... ?

    Alvast bedankt!
     
  15. Headcollector1

    Headcollector1 Mijn Verzameling

    Berichten:
    948
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij heb je het wel goed begerepen, en volgens mij kun je zoiezo op xbconnect als je ook op xblive kunt.
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je hebt geen eens een crossover nodig ... je router regelt het verkeer van je netwerk ... xbconnect denkt dat hij de packetjes direkt van je pc krijgt ;)

    Deze setup kan je dus gebruiken

    [​IMG]

    bron: www.xbchelp.com
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2004
  17. Sietse

    Sietse The one and only

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik krijg binnen een paar weken sneller internet (ADSL) en ik neem dan Xbox live. Maar ik wil dit ook wel eens proberen. Bij het ADSL pakket krijg ik een multi pc modem (modem + router in 1), kan ik daarmee ook via setup 2 verbinding maken?
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    kort maar krachtig ... ja
     
  19. Sietse

    Sietse The one and only

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    1
    hehe oke thnx! tot over een paar weken ;)
     
  20. satan21

    satan21 New Member

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    1
    weet niemand dit, xbc vind mijn xbox namelijk niet:mad:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina