1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Xbox Case en Controller Modding!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 6 feb 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    ik heb ook gespoten en daarna met een klein penseeltje de plekjes waar geen verf zat mooier gemaakt!! (nu mijn jewel nog)

2. MrLaurens

MrLaurens Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    met verf doe je teveel tegelijk, loopt alles naar het lage punt, dus klonten die onderaan hangen. je moet gewoon in 3 lagen spuiten, zo dun dat het niet gaat ophopen

3. Da BjOrN

Da BjOrN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je moet toch eerst primer spuiten dan de kleur die je wilt voor mij zilver en wat moet je dan doen???
    Nog een keer overspuiten of niet???

Laatst bewerkt: 13 feb 2003
  4. Da BjOrN

Da BjOrN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kan je als je al een keer gespoten heb er na een dag weer overheen spuiten in een andere kleur???

5. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    het kan wel maar of het werkt....tjah..:D

6. BONER

BONER Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    haa

als jij het nou eens uit probeert dan leer je ook eens wat aan ons i p v altijd dezelfde vragen te stellen.

7. Da BjOrN

Da BjOrN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hoezo ik mag toch wel vragen stellen!!!!!
    en hoezo zou ik het gaan uitproberen als iemand anders het misschien ook al gedaan heeft???

8. Da BjOrN

Da BjOrN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    he ik heb mijn controller zilver gespoten maar eerst een laag primer en daarna met een spuitbus maar nu na 4 uur is het nog niet opgedroogd ben ik iets vergeten???

9. mastapiece

mastapiece Guest

Ik ga dit van het weekend met mijn keyboard doen, ik zal meteen ff een how to hieronder zetten:

Voor deze mod hebben we enkele eenvoudige gereedschappen nodig die elke MOD-der wel in zijn toolbox heeft liggen.

(Accu)boormachine, boortje van 3.5 mm, schroevendraaiers en superlijm (cyanoacrylaat).

Voorts heb je natuurlijk een toetsenbord nodig en de Glow-wire (of Neon-wire).

Wat ook wel handig is zijn twee rechterhanden en een gezonde portie geduld.

Ik heb voor deze MOD gekozen voor de Glow-wire van het merk Recom. Deze heb ik voor 40 €uro gekocht, lijkt veel geld maar dan heb je wel wat!! Recom spullen zijn in het hele land vrij goed verkrijgbaar, voor adressen zie HIER. Deze wire is leverbaar in diverse kleuren, ik koos de Blue-ish Green en de Glow-wire heeft een effectieve lengte van 3.30 mtr. Deze heeft het voordeel dat de invertor gevoed wordt door twee penlight batterijen. Dit biedt als voordeel dat je de voeding niet hoeft af te tappen van je PC of toetsenbord. De invertor hangt achter of onder het toetsenbord en heeft een switch: Flash/Off/Continue. Naast de uitstand kun je hem dus continue of knipperend laten branden.

We beginnen met het openen van het keyboard. Op de achterzijde vind je een aantal kleine Ph-schroefjes (kruiskop) die je allemaal dient te verwijderen. Zodoende kun je het bovendeel (waar de toetsen in hangen) scheiden van de onderbak. Via de achterzijde kun je nu voorzichtig alle toetsen verwijderen. Bewaar ze goed . Nu boor je voorzichtig de wire-doorvoergaatjes nadat je de route van de kabel bepaalt en gecontroleert hebt. Ik heb op de rode stippen op onderstaande afbeelding de gaatjes geboord, maar iedereen mag een alternatieve route nemen.

Nu wordt het dus tijd om de Glow-wire te monteren!!

Voer de gehele wire in door het gaatje aan de achterzijde van het keyboard. Begin nu in het eerste toetsengedeelte en lijm de wire vast onder in de holte waar de toetsen in zitten (het zgn. toetsenputje dus). Kleine drupjes cyanoacrylaat-superlijm houden de wire op zijn plaats. Verlijm om de 2 a 3 centimeter en houdt de wire netjes op de bodem van de toetsenputjes (DUH!!). Verlijm steeds een klein stukje en houd de wire strak totdat de lijm droog is. Vervolg nu de uitgezette route en steek steeds door naar het volgende toetsen gedeelte.

Als de gehele Glow-wire netjes op zijn plaats zit en de lijm droog is kan het toetsenbord weer veilig in elkaar gezet worden. Weet je nog welke toetsen waar komen?? (digicam of notitie helpt!) Druk alle toetsen op hun oude plek terug en sluit het kleine connectortje aan op de invertor annex batterijbox. Plaats de twee penlightbatterijen en POWER THAT BABY UP!!!

Als je alles correct gedaan hebt mag je met bonzend hart je ogen voorzichtig openen. Het toetsenbord projecteert het sp00kylight vanonder de toetsen. Dit is echt gaaf!!

[​IMG] [​IMG]

/edit BRON: CCMOD.COM

Laatst bewerkt door een moderator: 13 feb 2003
  10. bartos

bartos Mooi Kreidler

Leuk Bevonden:
    0
    ff een tipie van mij als je gaat spuiten ga dan te ver er over heen zo dat er niet te veel verf op het keer punt komt

11. The Hammerman

The Hammerman The Hammerman

Leuk Bevonden:
    0
    WAUS!!! Dat gaat ik ook nog ff een keertje doen

12. BONER

BONER Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hey xbox-rulezzzzz

misschien help fönen wel tegen het langzame drogen :confused:

13. BONER

BONER Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    btw

dat toetsenbord ziet er ook wel vet uit alleen een beetje duur :'-(

14. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Re: hey xbox-rulezzzzz

Dan forceer je het, moet je niet doen. Gewoon laten staan.

15. orgaZm

orgaZm CEV's

Leuk Bevonden:
    0
    ja als je de spuitbus ven de verf leest staat er waarschijnlijk ook wel op dat et 12 uur (!) moet drogen.

16. BONER

BONER Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    oki

tnx voor de tip :p

17. The Hammerman

The Hammerman The Hammerman

Leuk Bevonden:
    0
    Re: btw

Tja, je moet er wel wat voor over hebben

18. bartos

bartos Mooi Kreidler

Leuk Bevonden:
    0
    ik hoor van een vriend dat bumper verf ook heel goed kan op polytetrafluoretheen (ook wel bekend als plastic) dan hoef je aallen schuuren

19. bartos

bartos Mooi Kreidler

Leuk Bevonden:
    0
    ff vraag je hoe verf je ook de dvd laade mee als je de kap er af heb

20. Nicotjeh.

Nicotjeh. Guest

de drive eruit halen
    en ff meten dan spuiten

Nieuwe foto's
    van mijn xbox hardware:

Laatst bewerkt door een moderator: 14 feb 2003