Als ze het gaan aanpassen komt het met de komst van Xbox Live 3.0 (dat is rond april ... maar eigenlijk verwacht ik Live 3.0 pas na E3 (mei)... net als live 2.0 in Juni)
1) Dat schiet niet op. Als jij als leverancier een minderjarige de gelegenheid geeft om een transaktie af te sluiten moet je ook zelf op de blaren zitten als het mis gaat. Dat kun je als leverancier niet op de ouders afwentelen als jij je niet eens de moeite neemt om de leeftijd van de wederpartij te verifieren. 2) en Zo stel ik me dat ook voor. Volgens mij is het werken met SC's een goed alternatief en praktisch heel makkelijk uitvoerbaar. Maar er kleven wel een hoop juridische haken en ogen aan. Je moet niet vergeten dat MS een Amerikaans bedrijf is waar de produkten vanuit een Amerikaanse marktsituatie worden bepaald. In Amerika gebeuren nou eenmaal de gekste dingen en worden de gekste rechtszaken gestart. Daar is MS uiteraard beducht voor en ze zullen zeker hun best moeten doen om te voorkomen dat straks de een of andere ouder tegen MS procedeert omdat ze kinderen van 15 jaar oud Halo 2 laten spelen. (En ik kan zo nog wel een stuk of tien situaties uit de mouw schudden die in Amerika heel eenvoudig tot miljoenenclaims kunnen leiden.)
Dat van Halo 2 vind ik onterecht. Ik zal em toch kopen ook al ben ik 14. Ik koop em echt niet vanwegen Live hoor. Maar als de ouders toch toestemming geven, en die tekenen (handtekening uiteraard) er bijvoorbeeld voor. dan hebben hun zelf toestemming gegeven hun aansprakelijk te stellen in het geval dat ze iets misdaan hebben. Misschien gaat het zo niet in werkelijkheid, maar dit is toch de meest logische oplossing naar mijn mening.
Klopt .... maar het gaat bij live niet om een handtekening ... men wilt geen administratieve romp slomp... men wilt geld... Amerika is wat Pejannl zegt veel zuurder dan Nederland ... en doordat Microsoft een Amerikaans bedrijf is heb je geen Xbox Live ... dit kan dus voorlopig nog alleen via een credit card.... hopelijk op een andere manier .... maar zoals je in de nieuwspost hebt kunnen lezen ... is het nog niet aangekondigd ... dus voorlopig zijn er nog geen kraskaarten... Je hebt dus meer kans om je ouders over te halen dan een andere oplossing voor Live
jah, na 2 maanden blijkt maar weer: helemaal niets Jammer, maar goed, ik heb er bijna een oplossing voor gevonden (voor me zelf dan).