1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] XS4ALL en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door Xearo Li, 14 mrt 2003.

  1. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik had XS4ALL met een ethernet modem en een router; dat is dus inderdaad heel anders dan jouw situatie. Als je een goede guide hebt is het niet zo moeilijk om een ETHERNET modem te tweaken. Kijk op www.weethet.nl voor een goede stap-voor-stap instructie.

    Maar nu het probleem van Rolorob: Je hebt gelijk dat je een USB modem niet kunt tweaken. Da's totaal zinloos. In jouw geval moet je via een PC en Connection Sharing je Xbox aansluiten. Dat is dus precies wat jij gedaan hebt; so far so good.

    Maar nu het probleem bij het aanmaken van een account. Het is niet eenvoudig om de MTU van je PC te verhogen; maar het kan wel. NB: Dit vereist het aanpassen van je systeem registry. Als je het verkeerd doet kan je de setup van je PC om zeep helpen. Doe dit dus niet als je niet weet waar je mee bezig bent!

    Voor Windows NT/2000/XP: http://www.winguides.com/registry/display.php/280/
    Voor Windows 95/98/ME: http://www.winguides.com/registry/display.php/30/

    Fardo: Zet je deze URLs in de FAQ?
     
  2. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Na eens wat gekeken te hebben zat ik in regedit op de goede plaats te zoeken, maar ik vond niks met MTU, ik heb Win. XP, en het correcte pad is alleen aangegeven voor NT :'-(
    Ik vraag me nu dus af: wat is het precieze pad voor win. XP?
     
  3. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Ah nee... ik heb dus in [HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Servi
    ces\ Tcpip\Parameters] een ding aangemaakt van: 1500 MTU ofzow, en xbox live werkt nog niet :mad: Ik heb nu toch al genoeg MTU dan :confused:?
     
  4. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Zoals ik al schreef: Doe dit dus niet als je niet weet waar je mee bezig bent!

    Voor het overige...

    /Mod Ik heb twee van je vier opeenvolgende posts verwijderd. gelieve het spammen met onzinnige berichten voortaan achterwege te laten want dit wordt niet op prijs gesteld.
     
  5. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Alsof dat zo moeilijk was wat er stond... Gewoon een nieuw dingetje aanmaken... Ik heb heust wel eens geklooit met regedit ofzow... maar het ligt dus gewoon niet aan de MTU, sorry voor het onzinnige berichten, maar ik ben soms beetje ongeduldig :'-( Slechte gewoonte :mad:

    Maar mijn vraag dan: kan het nog ergens anders aan liggen :|?
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    bel de helpdesk van Microsoft eens
     
  7. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Hmmz, dat zal ik es een keer doen :mad: Waarom overkomt mij dit soort troep altijd :'-(
     
  8. OCM3RZ

    OCM3RZ Ik vereer Mezelf

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    0
    ik schrijf hier ff een reply op de thread van HE-man, die vroeg hier of je op XBL kon met ADSL-Lite. Ik heb ADSL-Lite van Wanadoo, 265 down, 64 up, en ik heb bijna nooit lag :cool: :cool: :cool:. Ik weet ook niet hoe het komt, maar hieruit blijkt dat het dus wel degelijk mogelijk is.
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dat is heel mooi! Klagen andere over lag? als je bijv UC speelt?
     
  10. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb het probleem nog steeds niet kunnen oplossen...

    Als ik naar dat config scherm ga dan loopt hij de eerste 3 punten succesvol af, maar de 4e laat hij niets zien.

    Dus:

    Cables Connected - prima
    IP confimed - prima
    DNS resolved - ook prima

    Dan springt hij gelijk over naar een volgend scherm en slaat hij het bolletje"Xbox Live not found" over, wat je wel ziet als er geen kabel in de xbox zit. Er staan dan namelijk 4 bolletjes.
    Maar hij gaat gewoon door.

    In het volgende scherm gaat hij xbox live proberen te updaten, maar het buisje loopt niet vol. En na een tijdje komt de volgende error message:

    "Xbox Live is not responding.
    Please try again later."

    De vorige keer dat dit was zei men tegen mij dat ik te weinig MTU had met mijn speedtouch USB modem. Maar volgens XBM is het MTU probleem al opgelost, dus weet iemand anders een oorzaak?

    Bij voorbaat dank...

    Robje

    A: Abonnement
    1: Naam provider
    XS4ALL
    2: Soort abonnement (naam, type) Basic (768 x 128)
    3: Kabel, ADSL, of anders? ADSL
    4: Up- en downloadsnelheid snel genoeg? Ja

    B: Hardware
    1: Modem merk en type
    Alcatel Speedtouch
    2: USB modem? (Ja/Nee) Ja
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) Nee
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?) Ja, windows XP home edition in het Nederlands
    5: Direct Connection Ja/Nee Nee
    6: Crossover kabels in gebruik? Ja
    7: Hub in gebruik? Nee

    C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway
    ???
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? ???

    D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien?
    Ja
    2: Dashboard versie? Weet niet, XBOX live erop gekregen via UC, heb nog geen Starterkit dus... (kan het hieraan liggen?)
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? Hij kan Xbox live niet vinden, dat is pas na de test, als hij probeert te updaten...
    4: Wat is de exacte foutmelding? Xbox Live is not responding. Please try again later.
    5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes? Kan niet... Ben daar al voorbij...
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2003
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hoi Rob,

    Dit ligt aan de Alcatel Speedtough Modem .. hier is geen oplossing voor het enige wat je kan doen (wat in andere threads is vermeld een andere modem halen) en een tweede punt is dat het waarschijnlijk ligt aan de installatie van de dashboard door UC dit word verholpen door de installatie disk te gebruiken bijgeleverd bij de starter

    Greetz

    Fardo
     
  12. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Maar ligt het aan mij of heeft 90% van de mensen met ADSL dit modem genomen? Het was de goedkoopste :|

    EDIT: Dat uc punt zou kunnen, zal binnenkort eens een kitje halen...
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2003
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Jeb ik ben bang van wel ... maar misschien weet xs4all een oplossing voor je probleem ... Ik ben echt aan het nadenken wat het kan zijn ... maar de oplossing heb ik nog niet gevonden :'-(
     
  14. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Oke :'-( Maar ik ben echt de enige met dit precieze probleem, iedereen heeft echt een ander probleem, namelijk dat ene met DNS adressen...
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    dit zeggen ze op http://www.xbox.com/support/live/ti-notrespondingerror.htm

    Why do I get the "Xbox Live is not responding" error message?


    If you have a router and got this error message during account signup (after choosing your Billing Region and selecting the A button to continue) your router might require additional configuration and you might have to configure the MTU (Maximum Transmission Input) setting of your router.

    If you are using Windows ICS, there is currently no simple way for you to adjust the MTU value. If you are using a modem that supports an ethernet connection, try connecting Xbox directly to the modem. If you have a USB-only modem and Windows ICS is your only option for connecting and you are experiencing this MTU-related behavior, contact Xbox Support.
    ---------------------------------------

    dus ik zou de helpdesk bellen .. de enige oplossing :'-( of een andere modem kopen
     
  16. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Maar xbm zei dat ze het probleem hadden opgelost :| Dat vind ik evil van hen :mad: Arghl, ik heb een hekel aan helpdesks :p maar het moet dan maar:mad: Alvast oefenen voor xbl :)
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    hmm ... als dat zo is dan zit de oplossing in de dashboard van xbl .. en zul je geen problemen hebben als je een strater hebt ... anders is het echt de helpdesk bellen (maar ik hoor ook niemand klagen) dus ik denk dat het opgelost is met de dashboard
     
  18. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Dan zal ik eerst maar eens een starterkit kopen voordat ik ga bellen :)
     
  19. Zneeser

    Zneeser Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag ook een Live kit en ik heb ook een dns probleem.
    Ik probeer een directe verbinding, zonder router.

    Kabel test doet ie goed.
    Ip configuratie test doet ie ook goed.
    De derde test doet hij niet omdat er een DNS error is.

    Ik heb de DNS zelf ingevuld.

    Ik vind het nogal vaag, want bij de 2de test klopt de DNS wel. Want als de DNS bij de 2de test fout is krijg ik ook een probleem.

    Ik heb fast adsl bij xs4all.
    Of komt dit allemaal omdat ik dus geen router heb?
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2003
  20. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    *schopt Fardo

    Zodra je je starterkit in je Xbox stopt wordt je dashboard geupdate met een betere versie. Daarna heb je hier geen last meer van.

    Het heeft met je Speedtouch niets te maken; ik had eveneens een oude Speedtouch en heb altijd prima met Live kunnen connecten.
     

Deel Deze Pagina