1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] XS4ALL en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door Xearo Li, 14 mrt 2003.

  1. Niels2003

    Niels2003 Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    dat is je ip buiten je netwerk .. kan je in dos ipconfig /all intikken en dan kijken wat je hebt staan?
     
  3. Niels2003

    Niels2003 Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    -

    -
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2003
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Vul de gegevens in zoals ze op jouw computer staan (niet hetzelfde ip adres nemen .. maar een ander .. werkt het dan wel?
     
  5. Niels2003

    Niels2003 Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Gebruik ik deze (die op mijn computer stonden)

    Dan krijg ik de volgende foutmelding

    Het IP-adres wordt al gebruikt op het netwerk. Gebruik bij Network Settings (Netwerkinstellingen) automatische configuratie van je IP-adressen of controleer of het IP-adres dat je handmatig hebt opgegeven, juist is.

    Vul ik bij mij IP 192.168.0.140 in dan krijg ik deze weer:

    Er kon geen verbinding worden gemaakt met de netwerk-gateway. Controleer of de IP-adressen overeenkomen met de instellingen die je hebt gekregen van je internetprovider.
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2003
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zet je eigen computer uit en probeer dan 192.168.0.143 nogmaals, we komen er wel uit het duurt alleen ff ... en desnoods blijven we het de hele dag proberen :)
     
  7. Niels2003

    Niels2003 Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    hehe bedankt voor de hulp maar toen ik dit probeerde kwam ik al niet langs het eerste punt (van de kabels);

    a connection to a network device (DSL of cable modem, router or PC) was not found.

    Om live te laten werken moet blijkbaar dus én mijn vader's computer aanstaan én mijn pc.
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    verander die crosscable eens met de kabel in jouw pc .... :confused: ... dit is een heel vaag netwerk ....
     
  9. Niels2003

    Niels2003 Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik de cross-over van pc naar hub (als het zo heet) laat lopen en het snoer dat eerst zo liep nu van hub naar xbox laat lopen staat er weer no cables connected. Dit is lijkt mij omdat het snoer dat nu naar de Xbox gaat, geen cross over kabel is...
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zou je nog een keer je netwerk setup kunnen vertellen

    pc 1) je vader (ICS) --> (cross)kabel ?? ---> muur --> muur
     
  11. Niels2003

    Niels2003 Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    USB Alcatel Modem de usb aansluiting zit in Pc Vader en een snoer uit het modem (om te zorgen dat ik ook kan internetten) richting muur.

    Op mijn kamer zit dan aan de muur ook zo'n ding waar je twee snoeren in kan doen (zie de foto). 1 snoer loopt daaruit richting mijn pc.

    Andere snoer is cross-over en die loopt naar de Xbox.
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ehm ... haal eens alleen de witte kabel uit je computer en stop deze eens in je xbox ... zonder van port te veranderen ... welke melding krijg je dan? Met het ip adres van je computer ... wat ik snap er even geen Yoda van ...
     
  13. Niels2003

    Niels2003 Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan krijg ik deze melding weer:

    Er kon geen verbinding worden gemaakt met de netwerk-gateway. Controleer of de IP-adressen overeenkomen met de instellingen die je hebt gekregen van je internetprovider.
     
  14. Niels2003

    Niels2003 Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zojuist alles opnieuw opgestart en waarschijnlijk goed nieuws: toen ik verwachte dat ik weer naar m'n netwerk setup toe moest begon het dashboard up te daten en kon ik een account aanmaken. Heb de witte kabel UIT pc en IN xbox en toen deed ie t!

    Ik moet alleen nog ff wachten op een creditcard, maar als het goed is kan ik nu dus Live'en.

    Heel erg bedankt Fardo!
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    geen dan, daarvoor ben ik hier ... Robot Fardo ... gaat slapen ... <bleep>
     
  16. m_telkamp

    m_telkamp = ViPeR NL360

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook xs4all en 2 switches achter een speedtouch een geen enkele problemen
     
  17. Hugo2u

    Hugo2u Oldbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Er wordt steeds gesproken over de Ethernet modem van Alcatel en de problemen die daar mee zijn, maar gelden die ook voor de ethernet modem: Speedtouch 510 , van Thomson?
    Want daar lukt het mij met XS4all fast adsl ook niet om connectie met xbox live te maken. Dus een fout bij het laatste groene rondje zeg maar.

    Moet ik dan hier de zelfde work around als voor de alcatel gebruiken?
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    modem: Speedtouch 510 , van Thomson = Alcatel

    dus het antwoord is ja


    NB je kan op Live, maar kost in de regel meer inspanning ... maar allke oplossingen kan je in dit forum vinden ... :)

    ... en ja je moet dezelfde workaround gebruiken
     
  19. Hugo2u

    Hugo2u Oldbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanx voor de verheldering, maar gezien mijn gebrek aan technisch inzicht, zou het aanschaffen van een switch of een nieuwe ethernet modem mijn probleem ook kunnen oplossen? En zo ja, heb je nog tips welke ik zou kunnen kopen?
     
  20. m_telkamp

    m_telkamp = ViPeR NL360

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja koop eens switch gooi daar je modem en xbox op en klaar.
    En als je dan toch op Live zit voeg mij dan even toe wil je
     

Deel Deze Pagina