Chello doet niets voor klanten!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door maarten01king, 21 jan 2004.

1. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Dat ligt denk ik aan de afstand tussen jouw en de centrale.

2. Stone

Stone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Volgens speedtest kom ik op 925/211 Kbit/s uit, terwijl ik volgens mijn abo op 1024/320 Kbit/s uit moet komen. Heb ik dan volgens jullie reden tot klagen of ligt dit aan de afstand van de mij en de centrale (zoals alders40 ook aangaf)?

3. nelis1980

nelis1980 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat dacht ik eerst ook maar ik heb kabel internet

+ ze hebben mijn signaal hier bij mij thuis ook al opgemeten en die is boven gemiddeld en ik had eerst een abbo lager dan dat ik nu heb en toen zat ik 80 tot 120 kb boven mijn snelheid die ik moest halen !!!

want toen was mijn snel heid het zelfde als wat ik nu heb maar toen hoorde ik maar 380kb te halen vreemd he!!

4. Jorrit

Jorrit Server admin XBW.nl Bestuur XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    13
    Resultaten van http://www.speedtest.nl
    (Overgenomen op Thu Jan 22 2004 om 13:47:08 UTC+0100)

Download : 1,629.7 KByte/sec
    Upload : 831.2 KByte/sec
    Connection : 1,696.0 Conn/min
    Ping test Nederland : 6.0 ms

beetje traag

5. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben het niet met je eens maarten, kort geleden had ik wel een probleempje, effe naar klanten sevice gebeld en kwartiertje later was ik weer op goede snelheid. en ik betaal ook 50 eurootjes.

6. dendemen

dendemen wasted'nwounded

Leuk Bevonden:
    0
    Moet je die van mij zien, krijg d'r gewoon een slappe zak.Geen wonder dat ik "lag".

Download : 31.0 KByte/sec (=248 kbps)
    Upload : 7.0 KByte/sec (=56 kbps)
    Connection: 42.0 Conn/min
    Ping : 3.0 ms
    Zooitje kost 50 euros p/m.

7. Opheodrys

Opheodrys Allround gamer

Leuk Bevonden:
    1
    chelloklanten klagen,@home klanten hoor ik ook dikwijls klagen....adsl bij een kameraad van me werkt ook niet zo goed als beloofd...overal is wel wat.........ik heb chello en al een hele tijd,ben voorlopig nog niet van plan om over te stappen naar wat dan ook....het bevalt me tot nu toe prima(was in het begin wel anders,maar dat is nu achterhaald)...

download= 162.1 KByte/sec
    upload =16.7 KByte/sec
    connection =365.0 Conn/min

werkt voor mij....en op live nooit last van lag.

*kijkt naar buiten en ziet sneeuw...altijd een geinig gezicht*

8. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Over de service van Chello heb ik ook niet zoveel te klagen. Dat is in het verleden wel anders geweest. Ik heb tijden meegemaakt dat het internet er gewoon ooit enkele dagen zomaar uit lag en dat het je dan anderhalf uur kostte om iemand aan de telefoon te krijgen die je dan nog niet verder kon helpen.
    Maar zoals ik aangaf hebben ze wat dat betreft hun zaakjes nu wel redelijk op orde. De snelheden zijn gewoon de bottleneck. Ik bedoel maar, met een adsl lijntje van 20 euro (1024/320 kbit) haal je met een beetje mazzel bijna de snelheden die je met een chello classic abonnement à 50 euro haalt. Daarom ben ik ook van mening dat het toch echt tijd wordt dat UPC de snelheden eens flink omhoog gaat gooien omdat steeds meer mensen de overstap naar adsl of iets soortgelijks maken.

9. greenbean

greenbean Pow! ur dead!

Leuk Bevonden:
    1
    kunnen we ze niet met zn allen gaan bombarderen met mail zodat ze met hun luie reet is ff wat gaan doen voor de klanten die veel geld betalen.

10. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    chello belooft binnen 2 jaar een 120 mbit lijn aan te kunnen bieden, ben benieuwd..

/edit: op chelloo.com (ja, met dubbel o) staat in het forum dat de snelheid in het eerste kwartaal van 2004 verhoogd word. sry als het spam is..

Laatst bewerkt: 22 jan 2004
  11. gerjan

gerjan Guest

Kheb ook chello classic (€50 per maand)

Upload die ik haal is 14-16kb/s.

Geen problemen, ook niet met downloaden .
    Code:
    [b]De limieten per product zijn:[b]

Abonnement             Data Limiet
    Entry                        0,5 GB 
    Light                        1 GB
    Classic                     A.U.P. * (Staat nu op 100GB)
    Plus                         A.U.P.* (Staat nu op 200gb)

* A.U.P. = Acceptable Usage Policy

Geen problemen voor mij dus.

Wil je overgaan op Chello Plus (gratis8)) dan kan je het programmaatje dhcpforce gebruiken, om je modem om te zetten (nieuwe firmware oid), bij mij werkt het niet omdat ik een router heb,
    maar het werkt anders wel, geen nep iets dus.

Staat wat info op die site van chelloo.com

Overigens, die adsl lijntjes mogen nog zo snel zijn, maar als ik zie wat soms de data limiet is (500mb/1gig) dan vind ik het wel best wat ik nu heb.

Chello valt ook nooit weg bijmij, en als ze een keer bezig zijn waardoor internet het niet doet krijg ik altijd het maand bedrag gewoon teruggestort (bij mijn ouders dan). Dat stukje klanten service hebben ze wel.

Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2004
  12. greenbean

greenbean Pow! ur dead!

Leuk Bevonden:
    1
    als dit wordt doorgevoerd ben ik ook weer tevreden. ik vind deze snelheden niet meer acceptabel voor het geld dat je er voor betaald. waarschijnlijk zijn ze zichzelf is achter de oren gaan krabben door de vele opzeggingen.

*houdt hoop*

13. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar dan heb je het wel over adsl lite wat 20 euro per maand kost. Bij een adsl abonnement van 50 euro zit volgens mij toch wel een flinke datalimiet.

14. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wij hebben hier sinds ongeveer 2,5 jaar chello.

We begonnen met Basic,maar hebben het 3 maanden geleden naar Light overgezet.Het is gewoon teduur voor wat je krijgt met een Basic abbo hoor.

We gaan waarschijnlijk deze maand verhuizen,en in ons nieuwe huisje wordt echt geen Chello aangelegt:p

We hebben ongeveer 4 keer gezeur gehad ermee,en in 2 gevallen waren we gewoon 1,5 week afgelosten voor niks joh :)

Verder heb ik niet zo veel teklachen over chello hoor.
    Maar zodra we het hebben afgesloten,nemen we een andere provider

15. Mota15

Mota15 MC

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben naar Demon overgestapt, want vond Chello echt niet goed gaan, kut klantenservice. Ik haal nu wel betere reslutaten met Demon :9

Resultaten van http://www.speedtest.nl
    (Overgenomen op Thu Jan 29 2004 om 13:15:29 UTC+0100)

Download : 757.8 KByte/sec
    Upload : 48.4 KByte/sec
    Ping test Nederland : 31.0 ms

Deel Deze Pagina