Chirurgen die videogames spelen, opereren beter

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sam Fisher Jr, 7 apr 2004.

1. AMSTERDAM - Chirurgen die geregeld videogames spelen zijn beter in laparoscopische operaties dan chirurgen die dat niet doen, zo blijkt uit Amerikaans onderzoek. Dat komt volgens de onderzoekers doordat hun motoriek, reactievermogen en oog-handcoördinatie beter zijn getraind.

Chirurgen die minstens drie uur per week op de Nintendo of de Playstation spelen maken bij laparoscopische operaties, buikoperaties die worden uitgevoerd met behulp van een videocameraatje en met joysticks bediende instrumenten, 37 procent minder fouten dan hun collega's die geen videogames spelen. Bovendien opereren ze sneller, zo blijkt.

Volgens de arts James Rosser, onder wiens leiding het onderzoek werd uitgevoerd, is het opereren met een laparoscoop zoiets als het strikken van je veters met eetstokjes van een meter.

2. tha messenger

tha messenger limited

Leuk Bevonden:
    2
    BOEIEND, INTERESSANT (hans teeuwen ;P)

3. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    @Sam Fisher: gooi er eens een stelling tegenaan. Dat geeft misschien een beetje richting aan je thread

4. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4
    GA DOOR, IK HANG AAN JE LIPPEN, HOE WEET JE DAT ALLEMAAL?

5. tha messenger

tha messenger limited

Leuk Bevonden:
    2
    hans teeuwen fan The Messenjah zal 't in de naam zitten? Hij is echt top. Maar laten we maar niet over hans teeuwen doorgaan. Wat wil je hiermee bereiken Sam, maak eens wat duidelijk

6. Leo

Leo R.I.P. Proof

Leuk Bevonden:
    2
    Jezus man, zeik niet zo, die jongen denkt: goh wat een leuk artikel, laat ik dat op de site zetten.Krijgt ie allemaal reacties van:Wat is je doel? en Wat is je stelling?
    Er hoeft tog niet overal over gediscussieerd te worden?

7. tha messenger

tha messenger limited

Leuk Bevonden:
    2
    je hebt wel gelijk leo, tis wel grappig om te weten, alhoewel ik denk dat ik het vanavond wel weer kwijt ben

8. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Hmmm,een beetje richting kan geen kwaad. Ik bedoel, dit soort nieuwtjes lees ik wel op nu.nl (waar hij 'm ook vandaan heeft :+)

9. desert spider

desert spider half life (2)

Leuk Bevonden:
    0
    dus als je de xbox bespilt dan word je reactievermogen het zelfte

10. box_menno

box_menno Fatboy slim addict..

Leuk Bevonden:
    1
    Dan ben ik een van de snelste operateurs van de wereld speel gemiddeld wel 3 of 4 uur per dag achter de xbox

11. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Xbox geld niet volgens mij want er staat duidelijk dat het gaat over Nintendo en Sony consoles:+

Hmmm, is dat geen idee voor een game*) "How to operate the human body" :cool:

Dan nog bepalen of we er een soort dokter bibber van maken of een Manhunt look alike:9

Laatst bewerkt: 7 apr 2004
  12. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4
    Nee... Xbox spelen betekend niet dat je opeens goed kan opereren:{

En ja, ik ben Hans Teeuwen fan:cool:

13. satan21

satan21 New Member

Leuk Bevonden:
    1
    dei eben ik net aan het kijken8)

14. Degenen die ze op de Xbox hadden laten spelen waren gelijk zo verslaafd dat ze gestopt zijn met werken om fulltime te kunnen Xboxen *)

15. FreeShooter

FreeShooter No pain, no gain!

Leuk Bevonden:
    1
    Pff , lekker offtopic

Ontopic : Wordt je geopereerd , vraag je aan die dokter Bent u een Gamer , antwoord : Nee...

Oprotten dan:D

Op Fok.nl staat het ook,maar vindt het weer zo'n onderzoek die zonde van het geld is...

Laatst bewerkt: 7 apr 2004
  16. Ik heb geen doel maar het is toch leuk om eens te kijken wat gamen nog meer betekent. Het is toch leuk om te zien dat twee hele verschillende onderwerpen (opereren en gamen) nu samen komen.

Ik vond het gewoon leuk dat nu onderzocht is dat gamen niet alleen umusement is, maar ook goed is om te oefenen hoe je het lichaam beter kunt gebruiken door te gamen.

Maar je hebt wel een beetje gelijk. Ik had het al bij mijn eerste post moeten zetten waarom ik dit hier neerzet. Het is niet voor een discussie ofzo maar voor mensen die verder kijken dan hun neus lang is. Wist je namelijk dat je een beter sociaal leven krijgt als je veel van deze dingetjes weet? Je kunt ergens over beginnen waar anderen helemaal niks vanaf weten en dan kijken ze meer tegen je op, waardoor je meer vrienden krijgt.

OEF! Daar kon ik mij even goed uit lullen:D

Laatst bewerkt door een moderator: 7 apr 2004
  17. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Schitterende Boom, Boom, Boom 8)

Nu ff Serieus. het lijkt me wel logisch, Gamen geeft je een vaste hand.

18. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    knikkeren ook.. zou dat het zijn?

19. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Maar dan lijkt het mij logischer dat het werkt met PC gamen, want dan werk je met iets dat je met je hand moet bewegen (wat met opereren ook zo is), en bij een controller hoef je je handen in principe niet te bewegen, alleen je duimen.
    En je gaat niet met je duim in iemands lichaam wroeten :+

20. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    maargoed er zijn ook artsen die gamen die het flink op screwen....man die gasten moeten gewoon iets verzinnen om te onderzoeken anders zijn ze de hele dag nix aan doen :cool:

Deel Deze Pagina