Groot nadeel is dat ze zoveel terugslag geven dat je even stilstaat, dus ben je een makkelijker doelwit. Maar als je raakt dan vliegt de tegenstanders beeld ook alle kanten op, dus dat compenseert wel weer (tegen meerdere tegenstanders is het wel gevaarlijk).
Het scheelt ook behoorlijk om de weapon settings goed in te stellen. Ik zette eerst gewoon al mijn weapons maar gewoon ergens neer, maar ik merkte al snel dat het irritant was om steeds stukken te switchen tussen wapens dus zette ik ze wat anders neer. Door het zo wat meer geordend te maken hoefde ik me tijdens gevechten minder druk te maken om het switchen en kon ik me dus beter concentreren op het gevecht zelf. Echt leuk om te merken dat dat soort kleine dingetjes allemaal effect hebben op hoe je speelt.
Dat heb ik ook gemerkt: zelfs als je 2 kannonen tegelijkertijd afvuurt raakt de tweede shell nooit waar je richt. Ik heb nu 2 kannonen op m'n defender staan, die ik allebei een aparte slot heb gegeven, zo kan ik apart richten voor elk kannon en over het algemeen zijn 2 direct hits met die HEAT shells op een cockpit wel genoeg om ze uit te schakelen (ik raak de cockpit alleen nog lang niet altijd )
Laatst bewerkt: 5 jul 2006