Ik heb de speelbare demo effe geprobeerd... De spelomgevingen zien er een stuk minder kaal uit dan op sommige screens, je komt in een heuvelachtig landschap met bomen en dergelijke... Je Mech Hound (je kunt kiezen tussen een gewone warrior en een sniper, ik heb vooralsnog voor de warrior gekozen) ziet er mooi uit, en het beweegt allemaal zeer realistisch... De Hound die je tot je beschikking krijgt is niet de meest uitgebreide, maar goed... Hij kan geen jetpack gebruiken, maar ik ben er vrijwel van overtuigd dat je Hounds zult kunnen maken die kunnen springen e.d. Je hebt een drietal soorten wapens, een automatic gun, raketten en zware raketten...
Het speelt als een zonnetje, dit is Mechassault maar dan veel realistischer... Het schieten is cool, want de ontploffingen zijn zo echt als het maar zijn kan... Je ziet je raketten met een indrukwekkende vuurstaart uit je Hound Mech afgevuurd worden (je kunt inzoomen door de rechter analoge stick een keer in te drukken)... De impact is echt heel mooi gedaan, alles knalt uit elkaar zoals het in het echt ook zo zou zijn, denk ik... Er kan van alles kapot, niet alleen de vijandelijke robots, maar ook soldaten en zelfs hele gebouwen... Je schiet op de gebouwen en ze zakken vrij realistisch in elkaar, netjes zoals het hoort...
De demo is vrij beperkt en je krijgt niet zulke heel indrukwekkende tegenstanders op je af (tanks en Mechs uit de middenklasse of lagere klasse of zo), maar reken maar dat dit in het gehele spel anders zal zijn... De A.I. van de grondsoldaten vind ik ook niet zo super, als je op ze af komt, blijven ze soms staan schieten terwijl je ze vol in het vizier kunt nemen... Maar bedenk dat dit een DEMO is...
From Software heeft een rijke ervaring in het maken van Mech games (Armored Core) en deze game is dus zoiets als Mechassault, maar dan veel uitgebreider... EN mooier
Edit: ik lees hier en daar al wat klachten over de demo... Niks van aantrekken, gewoon ZELF uitproberen... Laat de piepkuikens maar lekker janken...
Laatst bewerkt: 29 jun 2006