commercie heeft hier geen donder mee te maken (btw jullie hebben allebei gelijk ; het heeft positieve en negatieve gevolgen)...
en ik verwacht ook helemaal niet dat het niveau van de reviews op XBW net zo hoog is als dat van IGN, mijn punt is dat ik meer voel voor het puntensysteem (en nee, ik verwacht niet dat XBW heel haar systeem weer omgooit voor mij), omdat dat een duidelijker beeld geeft van de mening van de site/reviewer over de game...
daarnaast vind ik het systeem van IGN zeer goed; de luie lezer kan alleen naar het punt kijken/de closing comments lezen... Iemand die wat meer geïnteresseerd is kan de puntsgewijze kritiek bekijken, en de conclusie... Iemand die tijd en zin heeft kan de hele review lezen...
En dat schemaatje (schildjes-punten converter
) kan ik me ook wel bedenken, maar het blijft een vage beoordeling, want 'goed' is zo subjectief als het maar zijn kan; 'goed in haar genre'?? 'goed voor de liefhebber van de film' (ik noem maar wat)?? 'goed als je door dit of dat heen kan kijken??'
de zogenaamde 'luie lezer' (ik strooi maar even met een term
) zal misschien doordat een spel wat het schildje 'voldoende en soortgelijken' krijgt een spel links laten liggen terwijl het meer tegen het schildje 'goed en uitstekend' aanzit als hij de review zou lezen... Maar dat doet hij niet, want hij is weinig geïnteresseerd in het spel, en neemt dus ook niet de moeite de hele review te lezen... edit Hiermee wil ik dus zeggen dat het een verkeerd beeld kan geven van de mening
het grootste probleem is dus de enorme marge die de schildjes bestrijken...
Klik om te vergroten...