1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Cijfers bij reviews "poll"

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door cK1, 3 mei 2004.

  1. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0

    Ja, dat gebeurde dus niet ik heb een PM gestuurd naar een MOD en die zei dat het intern overlegd was maar dat de meeste mods het wel vonden kunnen, ja ach eigelijk kan het ook wel? NOT!!! maar dat is idd niet relevant in deze draad, maar wou gewoon ff mijn gal spuwen. :{
     
  2. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Weird, ik zal eens kijken, dat vind ik niet kunnen.
     
  3. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    precies
     
  4. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Grote marge? Hoe vaak moet het nog uitgelegd worden? Maak voor jezelf een leuk schema van 1tm5. Hoe is de marge daarbij vaag of groter. Hoe is goed subjectief, maar 8 niet? Wat is een 8? is een 8 een goed spel? Of goed in zijn genre? Voor sommige mensen is die 8 meer een 9 of een 6. Ik zie het verschil echt niet.
     
  5. kingnbajam

    kingnbajam Active Member

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat IGN commercieel is, boeit helemaal niet. Het zijn game-gerelateerde advertenties die je allemaal kunt wegklikken. De content zelf van de site is top en je hebt de keus om gratis alles te lezen of tegen betaling een extra service te krijgen. Dat is niet meer dan logisch, aangezien die mensen ook hun brood moeten verdienen.

    Wat is de essentie van een recensie? Je eigen standpunt doordrammen of de gebruiker helpen met kiezen? Juist...... dat laatste. Als dat je niet interesseert, dan heb ik verder niets meer te zeggen hierover. Ik hecht sowieso niet veel waarde meer aan de recensies hier sinds die nieuwe ratings er zijn. Ik ga eerder naar het forum en lees gebruikerservaringen....

    Jammer dat jullie dit zien als een aanval, in plaats van waarde te hechten aan de mening van jullie gebruikers.
     
  6. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Lul nou niet man, knap als jij die advertenties allemaal kunt wegklikken, want dat kan dus NIET.

    En gezien je standpunt heb je nog nooit een review op Xboxworld gelezen. Onze reviews zijn over het algemeen gezien lang omdat er zoveel informatie van het spel inzit. We geven niet alleen onze mening maar ook een beschrijving van hoe het spel eruit ziet zodat je ook als je het er niet mee eens bent een goed beeld hebt van wat je in het spel kunt doen. En tja dat jij de reviews sinds de nieuwe beoordelingen niet meer leest, jou probleem er is namelijk verder niks aan de reviews veranderd. Het is jammer dat zoveel kortzichtige mensen niet gewoon kunnen accepteren dat cijfers niet werken. Maarja hetzelfde met v3 op het begin. Wat de boer niet kent he?
     
  7. kingnbajam

    kingnbajam Active Member

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    0
    :confused: De grote advertentie-uitingen kun je altijd wegklikken, of dat nu met een knop "close" is of een link met "continue....". Dit neemt niet weg dat ik het wel gewoon top vind dat op XBW veel minder advertenties aanwezig zijn. Echter, als we puur naar de feiten kijken, kan worden gesteld dat die advertentie-inkomsten noodzakelijk zijn voor een site om te kunnen blijven bestaan, inclusief content met hoge kwaliteit. Als de content goed is, dat neem ik de advertenties voor lief.... en met mij vele anderen.

    Prima, ik ben het er ook mee eens dat er wel informatie in de recensies wordt gestopt, maar dat gebeurt met veel andere recensies ook. Echter, als ik bv. kijk naar recensies bij Gamespot of IGN, dan zit daar gewoon een hele sterke redactie achter. Het gaat mij om de gebruikerservaring! Deze is namelijk het product van alle elementen die je in de informatieve stukken weergeeft, zoals of er online gameplay wordt ondersteund, hoeveel mensen tegelijk kunnen spelen, hoeveel auto's er zijn etc. etc. Dat is allemaal interessant om te weten OMDAT het je gebruikerservaring beïnvloed. Ik wil snel en krachtig weten WAAROM je iets vindt van de game.


    Nee dat is niet mijn probleem, ik heb namelijk andere bronnen (gamerankings, metacritic, IGN, Gamespot). Het is eerder JOUW probleem, omdat je hiermee een gebruiker kwijtraakt. Als dit je niet interesseert, ben je sowieso verkeerd bezig denk ik... omdat je zulke service altijd in dienst van een gebruiker moet verlenen en daarbij ook waarde moet hechten aan de feedback van je gebruikersgroep. Of denk ik nu raar? Cijfers werken toch wel volgens mij. Veel mensen krijgen op die manier een betere indruk in KORTE tijd. Cijfers geven de gebruiker vrijheid over de manier waarop een recensie wordt gelezen. Het kan zelfs averechts werken om geen cijfers te geven, omdat je daarmee wordt gedwongen om een recensie te lezen. Krachtige punten waaraan je een recensie kunt koppelen, zijn erg belangrijk: awards, editor's choice, cijfers, game of the month etc. Die formules werken gewoon en hebben een sterk effect.

    just my 0.2$
     
  8. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat we heel zwart-wit kunnen stellen dat de Xboxworld-crew besloten heeft dat cijfers niet werken, en dit standpunt blijven verdedigen hoeveel steekhoudende argumenten er ook genoemd worden, en dat er een bepaalde gebruikersgroep is die vind dat er wel met cijfers gewerkt moet worden of dat iig het beoordelings-systeem anders moet.

    Tja ik denk einde discussie?

    Ik geloof niet dat we hier uit gaan komen?
     
  9. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Terugveranderen omdat het 'makkelijker' is met cijfers, nee. Zoals je zelf ook snapt, we geven al cijfers. Als jij tienden belangrijk vind, en niet eens weet waarom die tienden er staan, dan geloof ik niet dat het ze feitelijk nut hebben, maar gewoon dat je het gewend bent, en daarom niets anders wilt zien.

    Alles wat er in jouw favoriete systeem zit, zit in het onze, en ons syteem is volgens onze argumenten eerlijker. Maar toch vind je dat je goede argumenten aanbrengt door te zeggen dat jij het 'liever' anders ziet. Dat vind ik geeneens een argument. :)
     
  10. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat was ook geen argument, heb je bovenstaande posts wel gele.......aha WTF, waar begin ik aan ik vind het wel prima, veel succes!
     
  11. Zephyrus

    Zephyrus ...

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom starten we geen poll hierover?
     
  12. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    heb ik ook al 3x in deze topic gevraagd
     
  13. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Even een goed voorbeeld.

    Iedereen die ik hoor praten over Sudeki heeft het over de 'slechte reviews'. Het spel krijgt 7.9's en 8'en.

    OK zippy naar een schaal van 10:

    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7: Slecht
    8: Slecht
    9
    10

    Hmm, alles onder de 7 overbodig geworden? Daarmee kun je dus alleen de MATE van slechtheid aangeven. Dus 2 x slechter dan slecht, 3 x slechter, etc.

    Hoe is dit eerlijk tegenover een briljant spel met enkele tekortkomingen die naar boven komen dat bij ons ongetwijfeld de 'goed' of 'uitstekend' waardering krijgt, met een dikke review om onze motivatie aan te geven.

    Een slecht spel krijgt bij ons de waardering 'slecht'...

    Het gaat er niet om of lezers het makkelijk vinden, of gewend zijn aan het systeem en het graag zo willen zien. Het gaat er om wat een duidelijk beeld geeft van het spel, en hoe eerlijk dat is voor het spel zelf.

    Wij gaan ons waarderings systeem zo evolueren over de komende maanden/jaar dat het nog duidelijker wordt, want overduidelijk is het momenteel te ingewikkeld voor de meeste members hier. Hoe precies, kunnen we jullie nog niet vertellen, maar het zal in dezelfde trend zijn als we al hebben. Dus catagorische cijfers (1-5). (geen nutteloze tienden)

    Een spel is SLECHT, onvoldoende, voldoende, goed, of LEGENDARISCH. Hoe het verdet uitgebouwt wordt, we'll see.

    Ik begrijp jullie punt, het is makkelijk je bent 't gewend, 't is cultuur. Maar als jullie onzemotivatie na de tientallen voorbeelden in deze replies nog niet begrijpen... Dan wil je dat denk ik ook niet begrijpen, en geen moeite doen om een spel op zijn waarde te schatten, maar gewoon wilt kijken of het een 9 is of niet. Als het er onder is dan wordt het uitgejouwt.
     
  14. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Hoezeer XBW ook draait op de community, 'wij' hebben geen invloed op dat wat de pagina in houd. De sensatie van 'als genoeg members het maar leuk vinden dan komt het er wel' van de laatste tijd stoort me ontzettend en ik snap ook niet waar men de brutaliteit vandaan haalt soms zo ver door te draven in bepaalde zaken.
     
  15. kingnbajam

    kingnbajam Active Member

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    0
    Neem als voorbeeld de recensies van EDGE. Als zij een 8 geven, is dat gewoon een DIK cijfer. Zij hebben een reputatie opgebouwd en als lezer weet je dat ze niet snel hoge cijfers geven. Ik ben altijd al geweest voor een dergelijk systeem, want het maakt het lezen van een recensie veel aantrekkelijker! Als een spel een 9 of 10 krijgt, word je wel HEEL nieuwsgierig en bedenk je dat een dergelijke game wel HEEL bijzonder moet zijn... je wordt geprikkeld en leest de recensie.

    Het boeit helemaal NIETS of een game een 7.1 of 7.2 krijgt, die tienden gaat het absoluut niet om. Het gaat erom dat je de lezer prikkelt, bedient en uiteindelijk adviseert. De lezer bepaalt ZELF uiteindelijk of een game wordt gekocht of niet...

    En dat voorbeeld van Sudeki slaat nergens op! In de recensies komt naar voren dat het een leuke game is, maar geen TOPPER... dat het niets nieuws brengt. Als wij dus al lekker zijn gemaakt met allemaal RPG toppers VOOR Sudeki uitkwam, dien je een dergelijke beoordeling dus ook in dat perspectief te plaatsen.

    En in de recensies komt dus overduidelijk naar voren dat het wel een leuke game is met goeie combat, maar dat er weinig diepgang is. Tel hierbij op dat er games als Fable en Jade Empire aankomen en je weet dat je dus beter je centen apart kunt houden voor die games. Niet iedereen is rijk! En dat een 8 een goed cijfer is, tuurlijk.... maar in dit geval bepaal je als gamer/lezer ZELF wat je ermee doet. Om bovenstaande redenen koop ik de game niet, simpel zat.

    Als een slecht echt zo briljant is met wel enkele tekortkomingen, dan moet dat ook duidelijk in de recensie naar voren komen. Bijvoorbeeld zoals in de IGN recensies: een 9 voor gameplay maar een 6 voor lasting appeal.... ik noem maar iets. Als jij dan een vette singleplayer game wil, die wel snel is uitgespeeld, dan kun je het alsnog kopen... Het is gewoon EERLIJK tegenover de lezer/gamer om een spel op meerdere punten DUIDELIJK te beoordelen, alle goede recensies doen dat. Uiteindelijk gaat het weer om die VRIJHEID en informatie die je de lezer biedt.

    Ik zou het enorm waarderen als het systeem van beoordeling steeds sterker en duidelijker wordt. Het voordeel van XBW is dat het gericht is op xbox-gamers in Nederland... en wij hebben toch een iets andere cultuur dan de VS of andere landen.

    Toch zou ik alsnog een poll willen zien... misschien niet perse over of er harde cijfers moeten komen bij recensies of niet, maar over eventuele uitbreiding/aanpassing... het is toch belangrijk wat jullie lezers/gebruikers vinden??

     
  16. Joeri71

    Joeri71 Keep an open mind...

    Berichten:
    732
    Leuk Bevonden:
    1
    Toch zul je af en toe toch ook naar je publiek moeten luisteren of niet Wouter??
    Je kan toch niet een pagina helemaal maken zoals je zelf wil, voor een ander...

    Ze hoeven ook niet perse iets te doen met die poll, het kan ze alleen een beeld geven. Als ze bijvoorbeeld van te voren verwacht hadden dat in het begin 30% het eens zou zijn met de nieuwe waardering en nu blijkt dat maar 15% te zijn, dan zullen ze zich toch even achter de oren krabben...Hoe goed je je eigen systeem ook vindt...het belangrijkste blijft toch je publiek in mijn ogen....
    En van echt doordraven is hier geen sprake, men wil alleen graag aangeven dat ze cijfers beter vinden.
    Zelf vind ik het huidige systeem best aardig mijn stem hebben jullie dus alvast, ben alleen wel voor een eerlijke discussie...
     
  17. Knarf

    Knarf X-Power.be

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk vind ik dat je 2 richtingen uit kan i.v.m. het beoordelen van games óf je gaat echt op de tienden naar games kijken waarbij je de mening van de auteur er niet meer toe doet en alle punten middelt, hierdoor past het puntensysteem perfect in elkaar. Het zal dus niet zo zijn dat een game die misschien slechter is een hoger punt krijgt, omdat de auteur en een kleinere groep andere gamers het wel als een topgame beschouwd(JSRF wordt door veel gezien als een hele goede game, maar door de meeste mensen als een onboeiende game, als je dus gaat middelen komt daar een 8 ofzo uit en geen van beide partijen zullen dat een terecht punt vinden). Daarom ben ik niet zo’n voorstander van dit precieze punten systeem.
    De andere richting spreekt mij daarom veel meer aan, gewoon weg geen punten of iets wat daar op lijkt(schildjes ;)) bij de review zetten. Door dit systeem hoeft de auteur niet te kiezen of de game voor iedereen leuk is, maar kan hij/zij in de review beschrijven wat voor soort game het is, niet iedereen houdt bijvoorbeeld van het stealth genre(om mezelf maar eens als voorbeeld te nemen) en voor die personen is Splinter Cell die 9(noem maar een cijfer hoor) lang niet waard en voor mij was SC 1 ook gewoon een miskoop. Veel gamers zullen het niet met mij eens zijn, maar smaken verschillen gewoon, dus ook de punten voor games verschillen voor iedereen. En verder kan de auteur zijn/haar ervaringen met de game beschrijven, de min en pluspunten en uiteindelijk wat hij/zij van de game vond. Als hij/zij het goed doet kan iedereen aan de review lezen of de game iets voor hem of voor haar is. Natuurlijk kan je dat bij een review met punten erbij ook, maar dan druk je de mening van de auteur gewoon naar achter en bovendien is de synoniem voor een 9 bij de meeste websites/magazines ‘een topper’ of ‘verplichte kost’ e.d. Met een review zonder punt is er ook meer aandacht voor de review zelf, want discussies gaan bijna altijd over ‘het cijfer’ en bijna nooit over de game zelf.
    Vandaar dat ik het systeem bij xbw een beetje zwak vind, ik bedoel ‘jullie’ durven niet te kiezen voor reviews zonder cijfer, maar jullie vinden dus wel dat een cijfer niet goed kan weerspiegelen wat voor game het is. Maar waarom nemen jullie dan zo’n (zwakke) tussenweg?(Mening hé ;))
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2004
  18. JDH

    JDH Born to Rock

    Berichten:
    325
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik mis de cijfers ook :'-( :'-(
     
  19. Blind Reality

    Blind Reality ¡Autosuggestion!

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    De reviews op XBW zijn naar mijn mening goed. Het ontbreken van cijfers vind ik geen enkel probleem (die schildjes mogen van mij ook weg trouwens) en ik begrijp de argumentatie voor het weghalen van de cijfers heel goed.

    Laten we dus gewoon ophouden met het gezeur en het nieuwe systeem een kans geven. Zoals je al hebt kunnen lezen gaat het ook pas om een eerste versie. In versie twee zal al jullie "opbouwende" kritiek ongetwijfeld worden meegenomen.
     
  20. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    IGN is commercieel. Echter had ik voorheen zoiets van: Ow even xbw checken wat ze over deze game zeggen. Nu kom ik hier nog maar wekelijks om op het forum wat te bekiijken. Kheb een aantal "niewe stijl" reviews gelezen maar ktikte naderhand vrijwel automatisch een andere xbox site in. Nieuwe review-systeem spreekt mij niet aan. (v3 verder wel hoor :p)
     

Deel Deze Pagina