1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Cijfers bij reviews "poll"

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door cK1, 3 mei 2004.

  1. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    hahahaahhaahahaa ja, foutje sneltyper extraordinaire
     
  2. The Stig

    The Stig www.snyggast.se

    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    0
    Die Halo schildjes zijn toch gebaseerd op de moelijkheidsgraden van de single player bij Halo? Maar mijn versie van halo heeft maar 4 verschillende moelijkheidsgraden! Ik vraag me dan af hoe dat vijfde icoontje eruit ziet. Dat toegevoegde icoontje is dat icoontje dan ook voor de meest beroerde games?

    Edit/ niet gezien dat deze tread uit 2 pagina's bestond.

    Maar ik wil dus zeggen dat je met 5 icoontjes eigenlijk games maar fvijf verschillende vormen van waardering kan geven in plaats van de vroegere 10 en met achter de koma zelfs nog meer soorten waarderingen.

    Als je over een tijdje een oud spel wilt kopen, maar de games in het zelfde genre hebben allemaal dezelfde waardering, is het dan niet moeilijker om te kiezen?
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2004
  3. DutchBastard

    DutchBastard 360 addict

    Berichten:
    623
    Leuk Bevonden:
    2
    Dan moet je dus ff de reviews helemaal lezen...
     
  4. F-style

    F-style ____________________

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    0
    Jaah en het gaat dus ook om de woorden die erbij staan (goed, prima, waardeloos, zwaar klote, meesterwerk, weetikveel wat allemaal)

    een stuk of 20 verschillende woorden las ik ergens volgens mij... prima systeem toch?
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2004
  5. SMoOthSEr

    SMoOthSEr Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind het systeem op zich niet eens zo erg, maar in vergelijking met het oude systeem is het gewoon minder. Het is gewoon veel makkelijker om te kijken naar het gemiddelde van een cijfer in plaats van dat aan de hand van zoiets vaag als een woord (vb Super). Vind dat we er over zouden moeten stemmen over wat de meeste Xbw bezoekers willen, want het ljikt me toch dat het nieuwe stysteem is gedaan voor het gemak van de lezers (wij) en als niemand het makkelijker vind, zouden jullie het toch beter kunnen veranderen, want dit nieuwe systeem is zodat we allemaal de revieuws gaan lezen in plaats van alleen het cijfer kjken. Maar doordat systeem gaan volgens mij de meeste mensen gewoon ergens anders naar toe om te zien hoe het spel het daar heeft gescoord!!!
     
  6. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij maakt het niet veel uit. Nu staan er welliswaar geen cijfertjes, maar de goede en slechte punten staan er nog wel bij. Dit stond ook onder de cijfertjes op het oude XBW. Mij maakt het niet veel uit, ik lees de hele review meestal toch wel, maar als ik haast heb en alleen de conclusie wil lezen maakt het niks uit....exact hetzelfde wat mij betreft.
     
  7. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik ben helemaal voor het nieuwe systeem. Het geeft je een indicatie maar meer ook niet. Je moet sowieso de review lezen en heel erg vaak ben ik het met het gegeven cijfer niet eens.

    Een goed voorbeeld is het gehypte Prut Force. Geweldige ratings overal voor een zwaar tegenvallende game. En ik herinner me ook nog de ratings van zo'n game waar je flink moest schieten en dan ging op het eind het ringetje kapot. Dat geempie kreeg in de ratings een 8 of misschien een 8,5. Maar het is wel dè klassieker onder de Xbox games (Ik heb het over Halo). DOAX kreeg overal eveneens hoge ratinsg, maar als je dat een paar weken hebt gespeeld en nog niet van verveling bent gestorven, dan ligt ie in de kast. Halo is een game die je nog steeds af en toe uit de kast pakt om eens lekker te gaan knallen, maar zouden er nog veel mensen zijn die DOAX uitgebreid gaan bekijken?

    En toch heeft DOAX net zoveel punten als Halo. In een goed puntensysteem zou je een game als Halo misschien wel 20 punten moeten geven, maar dat kan nou eenmaal niet. En er is geen recensent op de wereld te vinden die zo'n vooruitziende blik heeft.

    Er was ooit een Modena stuurtje, gerecenseerd door een van de puntenvoorstanders (Woutertje). Die gaf dat stuurtje een 8 of een 8,5 als ik het me goed herinner. Nou, als je nu op basis van de ratings een stuurtje gaat kopen dan heeft die Modena net zoveel punten als het prachtige Williams stuur of de MadCatz. Ammehoela.

    Er is niets zo vergankelijk als een puntensysteem. Wat vandaag mooi is is morgen bejaard. (Halo en Doa3 krijgt een uitzonderingspositie). En alleen al daarom is een "vaag" beoordelingssysteem te prefereren boven een puntensysteem. Het geeft je een indicatie en dat is alles. De rest staat geschreven in de toekomst...
     
  8. Reteppd

    Reteppd even niet xboxen

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik kan mij ook een game herinneren op xbw, die een heel hoge score kreeg (deathrow) maar ik denk dat nu niemand meer zo'n hoog cijfer zou geven, gewoon omdat er meer en betere games zijn.

    Ik ben voorstander van het afschaffen van het "gemiddelde lezers cijfer". Ik heb zelf gemerkt dat ik games oneerlijk ging beoordelen om het gemiddelde omhoog of omlaag te krijgen. Ik heb bijvoorbeeld Mechassault een 1 gegeven, alleen maar om het gemiddelde omlaag te krijgen, als ik eerlijk was geweest, dan was het een 5 of 6 geweest. Als lezers nu hun mening willen geven, dan kan dat ook, maar nu zullen ze er echt goede argumenten bij moeten hebben en moeiete voor moeten doen (om een goede lezersrevieuw te schrijven)

    Cijfers zijn veranderlijk, scores (goed, voldoende, klassieker) ook, maar nu zullen de revieuws uitgebreider de plus- en minpunten van de game bespreken en zo zal je beter een eigen idee van de game kunnen vormen.
     
  9. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Dus jij zegt: Punten zijn minder goed dan schildjes omdat je met punten de waarde van een spel niet goed kan aangeven. En met de (ow zo ubergeweldige) schildjes kun je zien dat een game nog steeds intressant voor je blijft. Je blijft hem dan spelen. (vergelijking doax en halo).

    Dan leg mij maar eens uit hoe! Eerst had xbw nl; grafics, geluid, replay, gameplay. Nou zou ik dan een extra iets toevoegen. Dus van: In vergelijking met andere games, een verslaafheidsfactor, wat dan ook. Een game daario pluspunt geven. (een extra waarom de game toch bijzonderder is dan de rest) Schildjes dateren net zo goed!

    Natuurlijk verdedig jij als xbw mod de xbw site, maar ik vind dat lange verhaal van je echt onzin. En gezien al de kritiek op de hele V3 zou ik toch wel even goed gaan nadenken om die ideeen te terug te trekken/verranderen.
     
  10. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Wat een klets. Ik heb als member net zo goed recht op een eigen mening als jij en jouw poging om daar zo'n flauwe dooddoener tegenover te zetten is beneden peil. Net alsof mijn mening er niet toe doet omdat ik mod ben.

    Dat kan ik ook:

    Jij bent alleen maar tegen het nieuwe systeem omdat je geen mod bent; maar ik vind je verhaal echt onzin. Meehuilen met de wolven; dat is populair.

    Zo. Dat is net zo'n dom gelul als jouw post. En nu weer serieus, alsjeblieft.

    Lees svp mijn post nogmaals, maar dan zonder jouw andersgekleurde brilletje. Dan zie je dat ik beslist niet schrijf dat schildjes de waarde van een game aangeven; net zoals punten dat ook niet doen. Het verschil is dat een puntensysteem wel die indruk wekt en schildjes niet. Ik schrijf toch duidelijk: Het geeft je een indicatie maar meer ook niet. Je moet sowieso de review lezen en heel erg vaak ben ik het met het gegeven cijfer niet eens.
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2004
  11. cK1

    cK1 KotorLightSideScout

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind na al de negatieve reacties op het nieuwe beoordelings systeem het eigenlijk niet meer dan rechtvaardig om te gaan stemmen.
    Degene die voor het nieuwe systeem waren zijn voornamelijk leden van de crew van xboxworld.nl en een klein percentage bezoekers. Een poll kan in dit geval duidelijkheid verschaffen als dat al niet het geval was.

    Als er daarna vanuit de poll daadwerkelijk geconcludeerd kan worden dat het cijfer systeem meer op prijs word gesteld dan het huidige beoordelings systeem kan er toch alleen maar één oplossing zijn?
    Of wordt er dan gewoon net als nu stug gesuggereerd door een toch wel grote minderheid dat cijfers eigenlijk niets toevoegen?

    Ik hoop dat er toch wel iets mee gedaan gaat worden. Want we zitten er blijkbaar toch best wel mee.
     
  12. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    ik wil cijfers. Een cijfer kan heel veel zeggen. gevoelsmatig zie ik namelijk een groot verschil tussen bijvoorbeeld een 8.2 en een 8.8. Het argument dat ze je nu dwingen om de review te lezen vind ik zwak. Dat wil ik namelijk lekker zelf bepalen. Lijkt er meer op dat XBW op deze manier gewoon de discussies wilt ontwijken.
     
  13. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Maar de reviewer kan het spel een 8,2 of 8,8 geven omdat het bijv. zijn type game is. Maar jij kan het dan een 6 vinden. Zo heb je niks aan cijfers en koop je gewoon domweg een game "omdat een ander hem leuk vind".

    Ik vind het wel best zo :)
     
  14. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben het eens met mensen die zeiden dat je soms niet een hele review wil lezen, ik heb dat ook en dan kijk ik naar de conclusie en het cijfer, is het hoog ga ik toch de review lezen anders niet. Een cijfer geeft een goede indicatie wat iemand ( de reviewer ) van een game vind, en als je daar een goede cunclusie bij zet die als een soort mini samenvatting is geef je argumenten voor het cijfer wat je hebt gekozen.
    Een cijfer hoort er gewoon bij, ik vind het zelf iritant dat er geen cijfers meer bij staan, elke goede site heeft tegenwoordig gewoon cijfers, en dat van dat het soms een game kan zijn wat echt jou ding is natuurlijk helemaal waar, maar als een game een echt hoog cijfer krijgt ga ik ook andere reviews lezen en die komen dan meestal overeen,(bijv. ninja gaiden, overal hoog) dan boeit het mij niet of het de reviewers game was of niet, hij kan de game ookal vind hij het genre nog zo dom toch geen laag cijfer geven als de game gewoon goed in elkaar zit.
    Ik vind xbw erg snel achteruit gaan, al die kleine dingetjes en dan die lelijke v3. Geef mij maar weer v2, en cijfers en oude forum, een succesformule moet je niet wijzigen, en met v3 laat xbw zig in de afgrond vallen, zonder cijfers en al die kleine dingetjes lijkt deze site wel snel afgeraffelt, een door een amateurgroepje in elkaar geknutselde site!, elke goede gamesite heeft tegenwoordig cijfers, daar kan je naar mijn mening gewoon niet omheen!!!
     
  15. SMoOthSEr

    SMoOthSEr Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0



    Ik vind het nergens op slaan dat wordt gezegd dat de puntensysteem minder goed is dan de nieuwe. Er worden een paar voorbeelden gegeven van spellen die vroeger leuk waren maar nu dat hoge cijfer niet meer zouden krijgen, maar iedereen snapt dat het cijfer dat is gegeven telt voor nu en niet voor over een jaar,(als iemand vandaag mario 1 zou uitbrengen zou die natuurlijk geen 9 a 10 krijgen dat is logisch) en om met slechte beoordelingscijfers te komen om je punt te verdedigen slaat nergens op, net alsof dat nu niet meer kan, een revieuwer kan nu ook een spel Legendary geven terijl het gewoon een k*tgame is, enige wat je nu niet kan zien is hoe verschrikkelijk mis de revieuwer het had dan, hij kan nu zeggen dat het legendary stond voor een 9 inplaats van de 10 die hij waarschijnljk bedoelde ;) , ik vind dat we gewoon de kans moeten krijgen om te stemmen over dit want het lijkt me toch dat Xbw ook gemaakt wordt voor het gemak van de lezers!!!!!
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2004
  16. thomaskubin

    thomaskubin SpongeTomSquarePants

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    breng gewoon lekker de cijfers terug, dan is het niet zo abstract. Duidelijk zeggen of het een 9.4 of een 3.8 waard is, en dan kan men zelf wel de conclusie trekken dat een game na 5 jaar geen 9 meer waard is.
     
  17. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    :{

    Als je XBW achteruit vind gaan tov v2 heb je toch echt iets in je ogen. En amateuristisch? Heb je ooit v2 goed bekeken?

    Mensen zitten gewoon vast aan v2 omdat we die zolang hebben gehad. En dan hebben we iets nieuws en dan kunnen ze er geen afstand van nemen, stelletje conservatieven :p

    Elke goede gamesite heeft cijfers, dus moet wij het ook maar hebben? Elke 'goede' game site doet dit omdat mensen als jij dat zo graag willen en anders gaan bléren. Wij zullen echter niet zwichten, cijfers zijn nietszeggend en daarom blijven we bij schildjes.
     
  18. SMoOthSEr

    SMoOthSEr Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    @ hordo
    dus wat er nu in andere woorden wordt gezegd is dat jullie gewoon doen wat jullie willen en onze mening kan jullie niks schelen, ook al is waarschijnlijk 95% van de xbw lezers het ermee eens dat de cijfers beter waren, toch wordt het niet verandert want jullie weten het beter (voor ons) :confused:?
    Jullie leveren niet wat de consument wil, maar maken liever iets (wat niemand verandert wilde hebben) en proberen het dan de consument op te dringen (jullie lijken nitendo wel }:])
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2004
  19. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het ook een beetje raar, maar weet je wat? Open een pol met de vraag: Moeten er weer cijfers gegeven worden bij reviews? (antwoord ja/nee)
    Laat de mensen het maar onderbouwen op het bijbehorende forum. Als vervolgens het percentage 'ja' wel erg groot is, zet je er toch gewoon weer cijfers bij?

    Iemand moet ook een keer zijn ongelijk kunnen inzien, hoor. (anders vind ik m maar conservatief :))
    Maar misschien heb IK ongelijk.. dat zou je goed met zo'n poll kunnen laten zien.
     
  20. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    nou ik wil de gewone cijfers weer terug hoor veel duidelijker _O_
     

Deel Deze Pagina