1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Cijfers bij reviews "poll"

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door cK1, 3 mei 2004.

1. cK1

cK1 KotorLightSideScout

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt mij ook niet meer dan reeël om minimaal een poll te gaan starten. Al is het in mijn ogen al duidelijk wat de uitslag gaat worden.

2. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    cliché
    tuurlijk koop ik niet domweg een spel omdat 1 reviewer het toevallig een hoog cijfer geeft maar ....
    cijfers geven mijns inziens wel een beter direct beeld van de indruk van de reviewer dan het nieuwe systeem

3. Vengo

Vengo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ok als je het zo stelt is met de nieuwe beoordeling niets mis. Maar toch vindt ik met cijfers werken wat prettiger. Ook zou ik het wel prettig vinden als deze "schild"-methode gebruikt zou worden bij de beoordeling van de gameplay, geluid, graphics etc.
    Als dat zou kunnen.... Vind ik het een nog beter site dan het nu is. Dat is bijna onmogelijk, maar toch... Alvast bedankt. 8) moest ik even kwijt 8)

4. cK1

cK1 KotorLightSideScout

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zwaar het gevoel dat er gewoon niet serieus geluisterd wordt naar de bezoekers en dat er vanuit wordt gegaan dat we vanzelf wel stil worden en langzaam deze thread onopvallend onderaan gaat bungelen.

Er wordt zowat gesmeekt om cijfers bij de reviews laat staan een eenvoudige poll en er wordt gewoon de andere kant op gekeken.

Doen ze ook in de politiek, gewoon niet meegaan of reageren dan worden de gemoederen vanzelf wel stil. :'-( Net als die thread met de games die enkele bezoekers hebben gewonnen en gewoon domweg niet ontvangen, begint een beetje tegen te vallen. Maar ja wie ben ik slechts een trouwe xboxworld.nl bezoeker van de afgelopen jaren.....

5. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    het is toch duidelijk dat als alle bladen en sites cijfers gebruiken, dat die handig en fijn zijn??? :confused: Jullie kunnen anders toch ook de cijfers van gamerankings ofzo erbij zetten? dan is het niet meer de individuele mening van de revieuwer. als de gameplay, graphics etc. individueel beoordeeld worden ben ik al dik tevreden. Of laat de xbw bezoekers de cijfers geven??

Het zijn volgens mij allemaal voorstellen die in ieder geval serieus overwogen zouden moeten worden..

6. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Als degene die de reviews zelf maken, vinden dat zij het eigen werk niet kunnen beoordelen omdat dit een te oppervlakkige indruk wekt (waarom een rating van 8.0 voor x en 8.4 voor y? Waar zit het verschil? Weet niemand), wat is dan de reden om aan deze oprechtheid te twijfelen?

Als lezer/site-bezoeker kan je natuurlijk altijd verzoeken indienen, geen zaken afdwingen. Zeker niet als de makers denken dat de aangedragen methodiek niet verenigd kan worden met het eigen gemaakte materiaal.

Zelf ben ik van mening dat de wijziging van de beoordelingsmethodiek nog niet radicaal genoeg veranderd is. Had je eerst een methode met een schaalverdeling van 10, nu zie ik er één met een schaalverdeling van 5. Niet echt veel gewijzigd mi. Zie ook sommige mags helemaal afstappen van een schaalverdeling voor het beoordelen van games en slechts aangeven wat een betere game en een slechtere game is in het genre en eventueel nog een huur/koop advies afgeven.

7. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    De reviewers hoeven het cijfer niet per sé te geven als zij dat niet willen.. haal ergens anders een representatief cijver vandaan

En volgens mij was er altijd een schaalverdeling van 100 hoor (8,2 bijvoorbeeld). Bovendien werd per onderdeel nog gezegd of het uitblonk of juist tegenviel

8. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Tsja, dat gevoel is voor beide partijen wederzijds. Als voorstanders hun argumenten geven komt er regelmatig een reaktie in de trant van " Jouw stem telt niet want jij bent als mod sowieso voorstander", of "cliché" of zelfs "onzin", terwijl de crew telkenmale blijft argumenteren en ik heb tot nu toe (maar ik heb mogelijk hier of daar een post gemist) nog niet gezien dat voorstanders de argumenten van tegenstanders met een oneliner dood proberen te slaan.

Dat is jammer, want daardoor krijgt de discussie een m.i. te hoog nietes-welles gehalte en daar schiet niemand wat mee op - noch de voorstanders, noch de tegenstanders.

Vooralsnog is het nieuwe systeem nog nauwelijks aan de tand gevoeld en getest, dus ik vind de hele discussie prematuur. Ik zeg overigens niet dat elke verandering per sé tot de laatste snik verdedigd moet worden (de recente spitsstrook miskleun comes to mind).

NB: Een mod is ook een member, en heeft dus ook het recht om zijn mening weer te geven.

Laatst bewerkt: 5 mei 2004
  9. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal gelijk in. Maar over die weerlegging van de argumenten.. Volgens mij worden er wel veel argumenten weerlegd hoor.. Lees alles nog maar een keer na.

Ik denk dat we toch maar een keer de voor en tegens uit deze tread naast elkaar moet leggen en dan tot een conclusie moeten komen, want treads als deze moeten absoluut ergens toe leiden, anders verliest dit forum natuurlijk min of meer zijn geloofwaardigheid...

10. cK1

cK1 KotorLightSideScout

Leuk Bevonden:
    0
    Erg goed verwoord maarten_thoen ik ben het er helemaal mee eens.

11. SMoOthSEr

SMoOthSEr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben het ook met de personen hierboven mee eens 8) waarom kan er niet gewoon een poll plaast vinden dan is iedereen tevreden (en word er weer een poll gehouden die nog ergens over gaat inplaats van welke console gaat rulen op E3 :confused: alsof er een ander antwoord gaat komen dan (xbox), zo kunnen we allemaal zien wat iedereen nou liefst wil, en naar de mening van de meerderheid luisteren, lijkt me ook wel zo democratish :D

Laatst bewerkt: 6 mei 2004
  12. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Iedereen?....
    Je kunt laten weten in je reactie onder de review of je het ermee eens bent of niet. Dat zegt veel meer dan een cijfertje. Ook kun je, mits diegene het in zijn/haar post plaatst, lezen waarom het een goed/slecht spel is.

13. SMoOthSEr

SMoOthSEr Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Bedoelde met iedereen dan is iedereen blij doordat er als het ware over is gestemd en is het veel makkelijker je erbij neer te leggen als er voor het ander beoordeling systeem wordt gestemd, nu heb ik het gevoel (en waarschijlijk meerdere mensen) dat er gewoon niet naar onze mening wordt geluisterd terwijl wij (volgens mij) toch echt de meerderheid zijn!!!

En dat je van andere personen in hun post kan lezen of het een goed of slecht spel is en waarom slaat nergens op, want dat kan ook als er cijfers worden gebruikt!!! en wat mij ook begint op te vallen is dat alle tegenstanders van het nieuwe beoordelings systeem willen dat er wordt gestemd (lekker democratish ;)) terwijl de voorstanders dat juist niet willen (mischien bang dat het uitkomt dat bijna niemand voor het nieuwe systeem is???)

14. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Nee, dat is eenvoudig te verklaren.

Het nieuwe systeem bestaat al, dus hoeft het niet meer geimplementeerd te worden. De voorstanders hebben derhalve geen poll nodig om iets te laten veranderen. Bovendien hebben de voorstanders de crew aan hun zijde... 8)

De tegenstanders willen een verandering en roepen om een poll in de hoop dat ze daarmee een wijziging kunnen afdwingen. (Zich kennelijk niet realiserend dat dit forum geen democratisch manifest kent...)

NB: Merk op dat er een verschil bestaat tussen "democratie" en "rekening houden met wensen van members".

15. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    Waar kan ik een lijstje vinden met woorden in rangorde+schildje? vind ik altijd wel leuk om te zien. Wat komt er boven geweldig? En hoe typeren jullie he bijna slechtste?

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    even terug naar het begin ;)

17. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    he, jah, die schildjes had ik al gezien..maar ik zie bijv geweldig, pure troep en voor de liefhebber er niet bij staan terwijl ik die waarderingen wel vaak wtegen kom in reviews...

18. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Dat klopt. Waardering en schild zijn op elkaar aanvullend. Het is niet zo dat een waardering een vaste tekst is die bij een bep. schildje hoort.

19. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1

Dit valt mij echt in het verkeerde keelgat Pajannl, Je geeft nu dus gewoon toe dat ze geen poll willen omdat ze bang zijn dat de meerderheid waarschijnlijk toch tegen het nieuwe beleidt is en dat ze het terug moeten veranderen!!!

Ook zeg je dat deze site geen democratie is maar dat er alleen rekening wordt gehouden met members, of in andere woorden, jullie(vooral de crew die voor is) luisteren gewoon naar niemand en zijn een stelletje arrogante kwasten die alleen aan zichzelf denken en vinden dat alles wat hun maken het beste is, en ookal vind iedereen het bout, ze laten het alsnog staan!!!
    Ik weet niet of jij het weet hoor pejannil, maar in de zakenwereld worden beslissingen meestal door de directie genomen, maar als de directie weet dat hun aandeelhouders en alsware members het er niet mee eens zijn, wordt er alsnog democratisch gestemd, en bij belangrijke beslissingen wat dit voor een xbox site die de meeste klanten naar mijn mening krijgt door de goede reviews ook wordt er al helemaal gestemd.

Als er geen poll komt vind ik dat mijn conclusies alleen maar waar zijn en dat de crew inderdaad alleen naar zichzelf luisterd zonder naar de grote menigte te luisteren, dan wordt deze site gewoon ongeloofwaardig, xboxword is voor de members en voor iedereen die deze site bezoeken, niet van een stel arrogante kwasten die niet eens een doodnormale poll willen starten en deze beslissing gewoon democratisch oplossen!!!!

20. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    In de zakenwereld weet je wanneer je mond te houden.

AUB stoppen met negatieve uitlatingen als: "arrogante kwasten". Mocht je dat niet van plan zijn, beloon ik je met een OW.

Deel Deze Pagina