1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Cijfers bij reviews "poll"

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door cK1, 3 mei 2004.

1. Securer

Securer Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Even wennen aan een nieuw systeem, geen probleem. Reviews zijn er om te lezen. Cijfers zijn overal te halen. De mensen die hier zo hard roepen dat cijfers weer terug moeten keren aangezien zoveel mensen tegen zijn: meestal zijn het de tegenstanders van wijzigingen die de luidste stem hebben (lees: het hardste blêhren). Zo ook in deze thread. Nederlanders moeten er eens aan wennen dat het niet zo is dat ze over ALLES wat te zeggen hebben en vervolgens wijzen naar hun zogenaamd democratisch recht, het recht van de meerderheid. Als dat zo is dan kunnen we van alle top down organisaties af en historisch gezien is dat allang achterhaald. Dus hou nu eens op met zeuren en lees de reviews gewoon. Dan kun je duidelijk zien dat daar ontzettend veel aandacht aan besteed wordt en deze kwalitatief goed zijn en daar gaat het toch om. Ik zie al genoeg reviews met 2 alinea's en hoppa een cijfer.
    Met andere woorden: blijf aub zulke goede reviews schrijven. Nederlanders moeten eens kappen met hun eeuwige geklaag.

Laatst bewerkt: 7 mei 2004
    1 persoon vindt dit leuk.
  2. DMX

DMX X gonna give it 2 ya

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij klaag jij nu over hert feit dat wij onze meningen geven...

3. Securer

Securer Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    suggestie@DMX: reageer inhoudelijk

4. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    wij zijn ook niet tegen de reviews, die zijn hier meestal van goede kwaliteit, maar wij zijn tegen het nieuwe puntensysteem wat al met vele sites gewoon gedoemd is te mislukken omdat het gewoon te onnozel is voor woorden.
    En wij vinden ook dat wij niet gedwongen moeten worden om een hele review te lezen als mij een spel kwa titel al niets boeid, als er dan een hoog cijfer zou staan ga ik de review pas lezen, ik ga niet van elk spel de reviews lezen, dan be je gek in je hoofd, per dag komen er tientallen nieuwe spellen uit, veel leesplezier sucurer ;)

5. Securer

Securer Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Iedere review is subjectief dus een waardeoordeel door de reviewer ook of die nou in punten gegeven wordt, in schildjes, plusjes en minnetjes of percentages. De reviewer zal zijn favoriete genres hebben en dat beïnvloedt vaak een waarde oordeel. Dat geeft ook niet want een reviews is niets anders dan diegene zijn mening. Ik vind het voornamelijk belangrijk dat als ik interesse in een spel heb, dat ik uitgebreider kan lezen wat het spel inhoudelijk verder nog te bieden heeft en ik niet alleen op reclamecampagnes hoef af te gaan. Ik lees zeker niet alle reviews aangezien ik ook zo mijn voorkeuren qua genre heb. Maar om alleen af te gaan op cijfers lijkt me ook niet echt zinvol aangezien het niet jouw cijfer is maar die van de reviewer. Dat is volgens mij wat ze hier bij xbw willen benadrukken en dat vind ik eerlijk gezegd een juiste keus. Er wordt veel te veel waarde aan cijfers toegekend. Hele marketingstrategiën zijn hierop gebaseerd en daarmee ook de verkoopcijfers. Ik heb de indruk dat xbw daar enigszins van af wil stappen en meer de lezer zelf een oordeel wil laten vellen. Kijk maar wat er gebeurt als er nieuwe zogenaamde topgames uitzijn. Binnen 1 week verschijnen ze al op de bazar omdat het toch niet is wat mensen ervan verwacht hadden. We moeten iets minder consumeren en wat meer onze eigen voorkeuren proberen te volgen.

6. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    hmm goed gezegd _O_ eigenlijk heb je wel gelijk

7. cK1

cK1 KotorLightSideScout

Leuk Bevonden:
    0
    Ik begrijp wat je bedoelt maar wat je net gepost hebt ben ik het niet helemaal mee eens, dit zou dus betekenen dat de beste reviewers ter wereld die werken bij "Famitsu" allemaal cijfers geven beoordeeld op de eigen situatie? Want je hebt het over subjectief. Nee dat klopt dus niet.

Een goede reviewer moet de persoonlijke keus en die van de lezers kunnen onderscheiden. Je kan makkelijk een cijfer geven en dan zullen er altijd mensen zijn die de game in kwestie een punt hoger of lager geven maar de grap is juist dat een goede reviewer het verhaal zo weet te brengen dat hij/zij vermeldt hoe diegene hoe het puntentotaal tot stand is gekomen en waar rekening mee is gehouden.

Als iedere reviewer subjectief zou zijn dan zou de game bij voorkeur meestal een paar punten extra toegerekend krijgen door de desbetreffende reviewer omdat een reviewer meestal zijn of haar sector games behandeld wat inhoud dat deze niet meer neutraal een oordeel kan geven (wat natuurlijk de bedoeling is) Ik bedoel maar ik zou een game als Wrath Unleased een niet te hoog cijfer geven en iemand die wel van dat genre houd juist weer wel, het is de kunst van de reviewer om de lezer te laten ervaren wat hij mee heeft gemaakt en dat tot een rechtvaardig, algemeen cijfer te laten samenvallen met de daarbij behorende factoren.

Daar is gewoon behoefte aan vanuit de lezers, vandaar dat de grootste gamesites + bladen het ook met een neutraal punten systeem aanpakken.

8. Genassix

Genassix Endless Challenge

Leuk Bevonden:
    3
    Het ergste aan V3 = Veel members zijn ontevreden geworden. Niet alleen de nieuwelingen maar ook de trouwere members die al een tijdje lid zijn van xbw. Er zijn dingen bijgekomen die ik zelf wel fijn vind. Zoals het uitgebreidere profiel. MAAR enkele "basis" elementen zijn er wat op achteruit gegaan. (voorbeelden? Lees deze thread maar door en de "wat vind je van V3" thread.)

Het weglaten van de punten is een gewaagde zet. Eentje waar ik het niet mee eens ben. En misschien ook wel meer members. Nu word er in deze thread een pol voor deze kwestie aangevraagd, maar daar gaat xbw niet op in omdat dat dan zou resulteren op het toegeven van een "fout". Toch lijkt me het de moeite waard. Want dit leid tot niets anders dan gezeik, en members die het ergens anders gaan zoeken.

9. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27

Kan aan mij liggen maar volgens mij zijn dat puur alleen de 11 en 12 jarigen die ontevreden zijn op dit forum hiero. Ik hoor weinig mensen van de oudere garde klagen

10. cK1

cK1 KotorLightSideScout

Leuk Bevonden:
    0
    Dan is het merendeel van de bezoekers dus 11 en 12 jaar :confused:
    Laten we niet gaan generaliseren. Bedankt voor zo'n opmerking in zo'n sterke topic als deze met een tot nu toe goede argumentatie.

Zullen we weer on-topic gaan ipv mensen in hokjes te plaatsen? Thx.

11. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    lol alleen 11-12 jarigen.. hoe komt ie erbij

12. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    8) 8) 8)
    We hebben het hier over een cijfersysteem...Thats it!!! Het is niet het einde van de wereld....
    Er word hier een beetje overdreven gereageerd op een pietluttig iets, en dat geeft mij het idee dat ik met 11-12 jarigen te maken heb (alhoewel 13-14-15 &16 jarigen er ook wat van kunnen 8))

13. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    nou.. ik vind het behoorlijk vervelend dat t weg is anders..

14. cK1

cK1 KotorLightSideScout

Leuk Bevonden:
    0
    [off-topic]
    Erg triest opa.....

[on-topic]
    Het is natuurlijk wel leuk dat er iets nieuws wordt geprobeerd dmv schilden etc. Maar het blijkt toch niet echt te bevallen.

Laatst bewerkt: 8 mei 2004
  15. Securer

Securer Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    cK1: Je hebt absoluut gelijk als je zegt dat een reviewer zal proberen om een zo neutraal mogelijk oordeel te geven. Ik zei het misschien ook iets te stellig. Toch blijf ik het subjectief noemen en wel om het volgende.

Zelfs al probeert de reviewer zich in te leven in de massa dan nog doet hij dat vanuit zijn kader, zijn visie, zijn ervaring. Dit betekent niet dat dit automatisch het zelfde waardeoordeel zal zijn die ik er bijvoorbeeld aan geef. Tijdens het schrijven van een review is het onmogelijk om objectief te zijn. Dat hoeft ook niet, want er wordt juist een mening gevraagd van iemand die enigszins kan beoordelen hoe de graphics zich verhouden tot andere games op dat moment, hoe gemakkelijk c.q. ingewikkeld de gameplay is etcetera. Maar als ik lees dat een spel goeie graphics heeft (afgezet tegen andere spellen en tijdsafhankelijk aangezien datgene wat nu top is, is dat niet meer over 3 jaar) en een interessante gameplay (wederom afgezet tegenover het huidige aanbod) dan zegt een reviewer dat vanuit zijn vakkennis. Aangezien ik geen reviewer ben, kijk ik met een ander gevoel naar zo'n spel zodra die in mijn xbox schuift. Dit beïnvloedt mijn mening. Mijn referentiekader van andere games die ik heb beïnvloedt dit ook weer en ga zo maar door. Ik betwist absoluut niet wat je zegt maar wilde mijn visie toch nog even toelichten.

Een ander voorbeeld: een game die overal een hoog cijfer krijgt is ninja gaiden. Op basis van graphics, sound en gameplay zal dit waarschijnlijk erg verdiend zijn. Veel mensen gaan af op dit hoge cijfer en schaffen het spel aan (hoge cijfer vertaalt zichzelf in hoge verkoopcijfers). Dus zou je zeggen, de reviewer heeft zijn werk goed gedaan, want zijnmening wordt bevestigd (wat was er eerder, het kip of het ei ;) ). Erg belangrijk detail is de moeilijkheidsgraad van het spel. Ik denk dat dit voor veel mensen de reden zal zijn dat het spel al vrij snel op xbazar aangeboden zal gaan worden of in stoffige kasten verdwijnt om er af en toe uitgepakt te worden. Dit kan dus het risico zijn van mensen die alleen naar cijfers kijken. En dat zijn er volgens mij op dit moment erg veel want we veranderen langzamerhand steeds meer in kuddedieren die niets anders doen dan consumeren en dan een nieuw stukje gras zoeken.

Misschien begrijp je nu ook waarom ik, gezien bovenstaande, de cijfers niet persé noodzakelijk vind?

da -Z-: Een dergelijke mening heeft weinig met leeftijd te maken. Jouw reactie zegt toch hopelijk ook niets over jouw leeftijd?

Laatst bewerkt: 8 mei 2004
  16. cK1

cK1 KotorLightSideScout

Leuk Bevonden:
    0
    Securer bedankt voor je reply + argumentatie want mede door je argumentatie begrijp ik meer waarom je niet veel om de cijfers geeft. Het zijn goede voorbeelden maar dat laat natuurlijk nog niet weg hoe iedereen erover denkt. En dit punt laat misschien wel zien dat het een eindeloze discussie kan worden.

Maar zeg nou zelf zou een poll geen opheldering geven? De poll moet IMO niet gestart worden om xboxworld.nl tegen te werken maar om ze juist te helpen, helpen om beter te worden helpen om de bezoekers tevreden te houden en ze te laten blijven. Ik ben deze thread begonnen met het idealisme om xboxworld.nl te kunnen steunen en er waren duidelijk feiten/schreeuwen vanuit veel mensen dat ze tegen het cijfer systeem waren.

Wat ik uiteindelijk hoop is dat xboxworld.nl wat gaat doen met deze argumentatie, cijfers terug halen zou natuurlijk prachtig zijn, maar een poll nog beter en waarom?
    Zodat we dan allemaal een beter inzicht kunnen krijgen wat de bezoekers nou eigenlijk verwachten van (nog steeds) Nederlands beste xbox site en met deze resultaten kan xboxworld.nl en wie weet V4 alleen maar een succes worden!

17. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Dude...wat is je probleem??? 8) Op basis van 4 a 5 personen die hier reageren zeg jij dat het de hele xbw-community niet bevalt. Beetje kort door de bocht denk je niet? Start die poll dan ipv de hele tijd te zeuren om niks

18. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    /Mod Lieve mensen, als we alleen nog maar op elkaar gaan schelden, met of zonder misbruikte smileys, dan kan deze thread wel dicht. Houd dus je argumenten op een rijtje en houd je fatsoen tegen elkaar als jullie een slotje willen voorkomen.

19. cK1

cK1 KotorLightSideScout

Leuk Bevonden:
    0
    Thx Pejannl er zijn altijd mensen die het proberen te verpesten. Nu weer on-topic graag voor de 3e keer.

20. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    Niet automatisch nee.. Maar toch kan ik het over het algemeen wel eens zijn met reviews (en de cijfers) van de reviewers. (Dan moet het overigens wel gaan over een niet al te specifieke game)

Deel Deze Pagina