1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Cijfers bij reviews "poll"

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door cK1, 3 mei 2004.

  1. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Xiroke
    Waarom een woordje of soms een zinnetje en een onduidelijk symbooltje terwijl je er ook gewoon een 8 kunt neerzetten??, is voor mij veel makkelijker en dan ontstaan er geen twijfels over hoe de game nou eigenlijk is, en dan lezen de mensen vanzelf de reviews.

    Je kan natuurlijk ook als conclusie alleen een cijfer neerzetten, zonder argumentatie enzo, dan zijn veel mensen blij, en wordt je enigsinds toch verplicht de review te lezen als het een twijfel geval is, want daar gaat het jullie om, dat mensen de reviews lezen, dat is zo dan veel makkelijker dan nu
     
  2. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Beetje gezeur hoor, of het nou een plaatje en een tekst of een cijfertje is.. Je kan heus wel voor jezelf bedenken of het verder lezen van de review het voor jou waard is. Lang niet genoeg reden om terug te gaan naar cijfers, vind ik dan.
     
  3. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Weet je wat we ook kunnen doen, het huidige waarderingssysteem overboord gooien en niks meer toewijzen... dan lezen mensen de review ook en dan kunnen ze ook zelf een oordeel vellen.
     
  4. Fearless[NL]

    Fearless[NL] Ik zit niet op deze

    Berichten:
    577
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch heb ik liever de cijfers =(
     
  5. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Waarom? Cijfers zijn zo subjectief als wat. Iedereen hecht een andere waarde aan een bepaald cijfer, Mirik heeft dat al uitgebreid uitgelegd. Tuurlijk is een review ook niet volledig objectief, maar daar kun je meer uit halen dan uit een cijfer. Cijfers zeggen niks.
     
  6. Fearless[NL]

    Fearless[NL] Ik zit niet op deze

    Berichten:
    577
    Leuk Bevonden:
    0

    Die HALO tekens zijn toch dom.
    Net alsof het allemaal wanabe Halo is.
    Dan kan je toch ook wat anders doen.
    Cijfers , doen het toch meer van ow die game is de moeite waardt, is het nou een 6 of een 7?
    Cijfers geven toch een beter beeld voor wat de uiteindelijke conclusie is vind ik.


    En nou ga ik eten :p
     
  7. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Jouw schrijfstijl is in ieder geval een dikke 1.
    Maarre, om nog maar eens voor de 6miljoenste keer een ouwe koe uit de sloot te halen, waar denk je meer informatie uit te halen? Een cijfer of een artikel van twee pagina's. Maar goed, dit heeft toch geen zin aangezien al duidelijk uit jouw stukken blijkt dat je al niet eens de moeite neemt om de hier geplaatste posts goed te lezen :{
     
  8. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik geef toe dat die logo's ook niet alles zijn, maar het concept van "de moeite waard", "onvoldoende" of "geweldig" bevalt me wel prima. Je zegt toch zelf al dat cijfers wel onduidelijk zijn? Wanneer is een spel de moeite waard, bij een 6 of een 7. Nu staat er gewoon in één of enkele woorden samengevat wat wij ervan vinden, simpel toch? Teveel mensen gaan op cijfers af. Als je naar gamerankings surft, en je bekijkt een willekeurige game en vervolgens de cijfers die websites toekennen. Waarom denk je dat daar zo'n groot verschil zit? Omdat elke reviewer een game anders beoordeelt en naar andere aspecten kijkt. Een game die ik een 7 zou toekennen, zou jij waardeloos kunnen vinden. En dan wordt er weer geklaagd dat het cijfer veel te hoog is. Als er staat "de moeite waard" dan is dat meer globaler. Geen uitmuntend spel, misschien leuk om eens te gaan huren. Simpel toch? Je hebt zelf in de hand wat je met de info uit de review doet. Een spel wat de een leuk vindt, is voor de ander een spel wat ze in geen duizend jaar zouden willen spelen.
     
  9. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    maar als er staat dat een spel de moeite waard is kun je er tog zelf een cijfer aan hechten NADAT je de review hebt gelezen
     
  10. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Sorry hoor, jordi, wederom zeg je weer precies hetzelfde en heb je nog steeds geen oplossing voor het feit dat cijfers hun betekenis verloren hebben.

    Dat jij en andere luie members 'makkelijk' vinden, daar hebben wij geen boodschap aan aangezien onze motivatie is members GOED te voorzien van een opinie over een titel. En dat kan zoals eerder uitgelegd niet via cijfers. Omdat mensen de review niet lezen, omdat cijfers geen waarde hebben (omdat iedereen iets anders begrijpt onder een cijfer) en omdat een termonologie systeem altijd te begrijpen is voor mensen die Nederlands praten.

    Veranderd weinig aan. Ons systeem is daar op gericht, en dat werkt uitstekend, het is makkelijk te begrijpen en redelijk duidelijk. Wie weet evolueert het systeem in de komende maanden, maar dat zien we dan wel weer. Cijfers komen niet terug, maar dit is maar de eerste versie van ons systeem.

    Ook staat er bij elke review een synopsis (conclusie) van de review. Als je niet eens door hebt dat deze bstaat, of als je ook nog te lui bent deze 3 regeltjes te lezen, tja sorry hoor. Maar daar kan al geen cijfer tegenop. Ik begin te vermoeden dat jij nu gewoon standhoud aan je punt omdat JIJ anders 'eer' zou verliezen als je terug krabbelt, want het bewijs is overduidelijk, je hebt niet eens goed gekeken naar ons nieuwe systeem, en je laat het er op lijken alsof je gewoon een cijfer wilt zien omdat je dat gewend bent en daarvoor geen regel hoeft te lezen.

    Nog iets, het is feitelijk een bewijs van je gebrek aan inzicht dat je niet weet dat er 5 schildjes zijn. Hieruit kun je voor jezelf makkelijk een inaccuraat cijfer systeem uitmaken mocht je dat willen. Maar goed dan moet je dat wel snappen en willen, maar zo te zien doe jij zelf weinig moeite om ons systeem te snappen, ook al is 't zo simpel, en zelfs simpeler dan een ingevultureerd cijfersysteem vol met misintrepetatie.


    Verder, je zegt dat we commrcieler worden, maar op een of andere manier noem je nooit een nadeel daar aan. Dus wat mij betreft is dat OK, ook al is dat niet zo. Of jij vind het concept 'commercieler worden' bij voorbaat al nadelig, in dat geval kan ik je alleen maar feliciteren met je kortzichtigheid. :)
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2004
  11. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Het hele punt is; mensen willen tegenwoordig niet meer de moeite nemen om een eigen mening te vormen. Mensen willen geen kwalitatief hoge discussie meer voeren. Als 2 jongens aan het discussiëren zijn of een game wel goed is, of niet, dan zijn de enige argumenten die worden aangevoerd de cijfers die ign, gamespot en xbw geven. Niet de gameplay, speelduur en sound. Ook gaan ze ervan uit, dat een game met een hoog cijfer altijd een topgame is, er niet van uitgaande dat het artikel niet is geschreven door een objectieve AI maar door een subjectief persoon.

    Agja, ik ben dit systeem eigenlijk wel weer gewent, vind het wel fijn werken.
     
  12. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Ach ik houd maar op met deze loze discussie want ik zie toch wel in dat het cijfersysteem niet terugkomt en ga daarvoor ookwel naar andere sites, ben het wel met orcrist eens, tuurlijk zeggen cijfers in feite niets, alleen ik hoef niet van elke game een review te lezen van 3 pagina's, natuurlijk zeggen die 3 pagina's meer dan een cijfer, ik gebruik het cijfer ook alleen als indicatie en als het een goed cijfer is lees ik vanzelf wel en verkrijg ik die informatie ook wel, maar ik vind dit gewoon echt loos, als je zo erg tegen het cijfersysteem bent wat eigenlijk neerkomt op dit systeem met die schildjes alleen wat naukeuriger, haal dan die schildjes ook weg, doe het dan alleen maar eindconclusie, met zo'n zinnetje, al blijft het naar mijn mening niet handig hierdoor.

    En kobold, ik begin me te irriteren aan jou posts, ze zijn echt gewoon ronduit dom, ik raad je aan gewoon rustig dit forum vanaf het begin door te lezen en niet telkens zulke irritante post te doen, alles wat je zegt is in dit forum al besproken, je valt in herhaling, alleen schrijf je dingen met nog meer arragontie erbij, wat je posts heel irritant maakt zoals dit:

    Tuurlijk zijn er 5 schildjes en tuurlijk kan je daar een cijfer systeem uithalen, maar wat is het verschil tussen het eerste en het tweede schildje, hoe weet ik of een game gemiddelt of goed is, bijv. het derde schildje, is het een slechte game ( een 5 ) of een redelijk goede game ( 6,5 ) het is gewoon te onnaukeurig naar mijn mening, en dat maakt die eindconclusie echt niet goed.

    Ook weer zo'n loze reactie, ik vind dat de site geen eigen uitstraling meer heeft, het wordt steeds meer "als de rest", het onderscheid zich niet meer van de rest, en ja, ik vind commercieler worden in de meeste gevallen nadelig ja, de kwaliteit gaat meestal achteruit door het commercieel worden, als jij niet zo kortzichtig was zou je dat weten, je kan hierbij talloze voorbeelden noemen van bedrijven en dingen die ten onder zijn gegaan omdat ze commercieler worden.

    Maar ja, dit is me laatste post, ik vind het alsnog een loos systeem en jullie hebben me ook geen echte tegenargumenten gegeven behalve dat jullie natuurlijk willen dat wij de reviews lezen.
    Ik hoop dat het het cijfersysteem ooit nog terugkomt of dat jullie dit systeem perfectioneren, maar geloof mij, je komt altijd bij het cijferidee uit, 5 schildjes, 100 punten geven aan verschillende categorien enz. enz.

    Ik vind het goed dat er nog een paar mensen van de crew zijn die wel normaal kunnen posten en normaal dingen kunnen zeggen, kobold, lullig voor jou maar laat het werk maar aan je crew over, jij bent veel te irritant en hebt te veel eigendunk om je in soort dingen te mengen, triest maar waar.

    Greets Jordo
     
  13. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Hehe...

    'Dit bedoel ik nou, dit forum is negen pagina's lang, we hebben in deze 9 pagina's aangegeven waarom we cijfers willen, als je het niet meer weet, kijk dan even terug, maar het irritante is dat jullie maar 1 argument hebben gegeven (d8 ik, kunne er ook 2 of 3 zijn maar in ieder geval niet veel, lees binnenkort wel even terug ) om cijfers weg te halen'

    'Maar ja, dit is me laatste post, ik vind het alsnog een loos systeem en jullie hebben me ook geen echte tegenargumenten gegeven behalve dat jullie natuurlijk willen dat wij de reviews lezen.'


    Ja! Jij valt niet in herhaling, ik moet niet telkens het zelfde antwoord geven op je pessimistische commentaar en kritiek dat niet veranderd. Nee hoor, jij bent de stem van rustige beredenatie die elke keer nieuwe argumenten e npunten aanvoert. Tot nu toe al één:

    Goed argument! Ik verander het per direct terug. We gooien alle tegenargument, die zeggen dat cijfers geen betekenis hebben en daarom nogal nutteloos zijn, in de wilgen, en veranderen het meteen weer terug omdat het 'handig' is.

    En je gezeur is niet nutteloos, want zoals je zelf al aangeeft kan je zelf een cijfersysteem uit de schildjes halen, maar blijkbaar snap je dat niet. Zelfs niet als dat 'cijfer' ondersteund wordt door een begrijpelijke term, en een conclusie. Oh, en niet te vergeten een paar pagina's review.

    Oh oops, nou geef ik toch weer hetzelfde antwoord op dezelfde domme kritiek die steeds een tikkeltje bijdraait.

    Dan kan ik nog zo arrogant zijn en koppig, jij bent minstens net zo arrogant en koppig. Gezzeli.
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2004
  14. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21

    Ik vind jou eigenlijk de irritante. Noem me één site die op Xboxworld lijkt plz? Want we lijken nu toch zo op de rest? Sorry hoor maar ik browse waarschijnlijk over HEEL wat meer sites dan jij en ik heb nog nooit een site gezien die ook maar in de verste verte op xbw lijkt.

    En over die schildjes, wat wil je nou niet snappen man? Die schildjes zijn de indicatie van mijn part, de conclusie/review doen de rest. Waarom moet je zien of een spel 5.5 of 6.5 is? Je ziet een schildje met een zwaard, eronder staat de moeite waard, en in de conclusie staat dit is een leuk spel als je van poepscheppen houdt. Hoe moeilijk is dat te begrijpen? Is een heel stuk meer overzichtelijk dan een loos cijfer waarvan jij dan zogenaamd denkt dat het slecht is.

    Die schildjes zijn er trouwens alleen omdat we het gemis iets wilde compenseren. Van mijn part waren ze helemaal weg, maar door mensen die het nie willen snappen hebben we maar een globale indicatie toegevoegd. Dan maak je toch lekker 1 tm 5 van die schildjes jongen? Het maakt mij echt niks uit hoor het gaat erom dat JIJ iets bij een cijfer/schildje denkt en dat JIJ al meteen daarop oordeelt of iets goed of slecht is.

    En wat bazel je nou over Kobold? Hij legt het zo duidelijk uit als het maar kan en dat vind jij dan eigendunk. Om je even te herrineren, JIJ was degeen die begon met ons uitmaken voor alles en nog wat. Dan kan je het ook terugverwachten, zeker nu je al 90% van je dingen hebt teruggenomen.
     
  15. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Your'e soooooo right. Daarom heb je ook van die handige "Rate this game" dingetjes. Dan zie je wat de mensen ervan vinden niet 1 persoon die van stealth houd en niet van een Shooter, die geen verschil kent tussen NES graphics of Xbox graphics of die niet van Team Ninja houd en Ninja Gaiden moet reviewen.

    Ik zeg maar zo:"Ik hou van een kroket en jij van een frikandel :cool:.

    @ Jordo: Doe eens moeite en LEES de review. Dan kom je te weten of een game een 5,5 of een 6,5 verdient! Mischien vind jij het wel een dikke voldoende waard.

    Christian, Zeeuw tot op het bot
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2004
  16. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    @jordo, wellicht dat dit je helpt. Met dank aan DutchBastard :) (en de tweede keer dat ie gepost wordt)

     
  17. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Mooi schema!!!

    Denk dat 't niet helpt though, als je 't niet wilt snappen, dan zul je 't ook niet snappen. Plus, hij heeft ongelijk maar wil dat toch niet erkennen.
     
  18. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Deze hele thread is al een gebed zonder eind. Iedereen zit te mauwen als over de hoge XboX-prijzen, maar een review lezen willen ze niet. En daarom is het ook goed dat jullie niet toegeven aan de mensen die zitten te zeuren om cijfers. Laat ze eerst de reviews maar eens daadwerkelijk lezen
     
  19. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe weet jij dat niet 97,3% van je members "lui" is?
    Juist dat weet je niet, als dat wel zo blijkt te zijn zeg je hier dat je geen boodschap aan ze hebt??

    JIJ vind dat het niet kan met cijfers, dat is jouw mening die je aan iedereen op probeert te dringen, mja dat je nou toevallig de baas bent van XBW, is wat jammer in dit opzicht.

    Je mag mij ook feliciteren met mijn "kortzichtigheid want ik vind commercieler idd altijd slechter, ik kan hier talloze voorbeelden aanhalen kwa bedrijven, bands enz. enz.
    Plus het feit [en NEE dit is niet tegen iemand persoonlijk] dat ik gewoon een hekel aan commerciele @$*&#bonkers heb, maar dit terzijde.

    Mja, ik vind eigenlijk [zonder een kant te kiezen] het IGN systeem het mooist eerst kijk je naar de cijfers = globale indruk dan naar de closing comments en voilla je krijgt naar mijn idee een behoorlijk goede indruk, ik ben er iig nooit de mist mee ingegaan, scheelt ook wel weer dat IGN gewoon erg goede mensen in dienst hebben kwa reviews.
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2004
  20. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Het is al gebleken dat het niet kan met cijfers. Wat is het eerste wat mensen zeggen als een spel net uit is? Juist 'Ja daar en daar heeft het een 5 en daar een 7! die van een 5 is duidelijk een slechte review!!' Dit was ook zo onder elke review in het vorige systeem. ALTIJD de eindeloze discussies of een spel niet een puntje hoger of lager moet, terwijl het daar helemaal niet om gaat.

    En als je commercieler altijd slechter vind wens ik je veel succes in het leven.
     

Deel Deze Pagina