1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Cijfers bij reviews "poll"

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door cK1, 3 mei 2004.

  1. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0

    Hartelijk dank, en als jij commercieler altijd beter vind kan je nog wel wat meer succes gebruiken, dus bij deze.
     
  2. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Waar zeg ik dat ik commercieler altijd beter vind? Jij zegt dat jij vind dat commercieler altijd slechter is en dat je er een hekel aan hebt. In sommige gevallen in commercieler goed en beter, in sommige gevallen slechter.
     
  3. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Jeesh wat een gezeik op niets zeg. Cijfers komen toch niet terug. (wat btw erg zuigt) Einde Verhaal.
     
  4. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0

    Dat zeg je niet maar je ontkent het ook niet [ja nu wel ineens] en als je niet voor bent dan ben je in mijn ogen tegen, vandaar mijn reactie.
     
  5. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    iedereen mag vinden wat hij wil van dit systeem, feit blijft dat ik (ik kan alleen voor mezelf spreken nu) geen reviews van XBW meer lees...

    Zoals Panzer al aangaf, het systeem wat IGN hanteert (een cijfer duidelijk gebaseerd op 4 of 5 elementen (iedereen hecht waarde aan verschillende aspecten van een game)), vind ik veel duidelijker, en geeft een goed beeld van hoe elk aspect uit de verf komt...

    Iemand die overtuigt is van zijn review, moet cijfers durven geven, ipv een systeem waarmee je alle kanten op kunt... kritiek moet je tegen kunnen als reviewer, want dat krijg je altijd wel... 'het gezeur of het nou een half puntje hoger had moeten krijgen' blijf je houden als je een puntensysteem hanteert omdat meningen nou eenmaal verschillen...

    zodra er weer cijfers ingevoerd worden, wat getuigt van een duidelijke mening, ga ik weer XBW reviews lezen, tot dan: IGN :D
     
  6. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    als je moeite genoeg wil doen om de review ook te lezen kom je er ook achter of de grafix, geluid enz. goed zijn.
    en verschillende logo's kan je toch ook vertalen in verschillende cijfers ?

    en nog een vraag appart, kan een _O_ spel ook een legendairy logo krijgen ?
     
  7. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    _O_ And hereby i rest my case! _O_
     
  8. kingnbajam

    kingnbajam Active Member

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    0
    _O_

    Helemaal mee eens!

    Ooit gehoord van de trend dat lezers tegenwoordig worden GEBOMBARDEERD met informatie? En wat dat voor gevolg heeft? Juist ja, mensen nemen steeds MINDER tijd om alles te lezen. Tijdschriften houden hier rekening mee, televisie houdt hier rekening mee... volkomen begrijpelijk ook! Het hele fenomeen INTERNET alleen al.... zoveel informatie, zoveel verschillende bronnen... dan kun je mensen moeilijk dwingen om ALLES van een recensie te lezen. Een cijfer is daardoor absoluut rechtvaardig, puur omdat het de lezer een vrijheid geeft om te belissen over het al dan niet lezen van de recensie.

    Hoe ik recensies lees?

    1. spreekt het spel/genre me aan? Zo ja, dan check ik het cijfer, screenshots en lees in de conclusie.

    2. ben ik enthousiast gemaakt of twijfel ik over bepaalde aspecten? Zo ja, dan lees ik de hele tekst door.

    3. ik lees andere recensies die me meestal aanspreken (IGN, Gamespot etc.)


    4. ik kijk op diverse forums naar gebruikerservaringen

    5. na een tijd kijk ik op gamerankings naar het gemiddelde cijfer... als ik opeens allerlei afwijkingen zie in cijfers, lees ik die recensies ook nog eens door...

    6. ik beslis of ik het spel koop of niet.


    Sorry, niet iedereen is miljardair..... :+
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2004
  9. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Zoals bewezen door de commentaren hier boven, niemand leest dit....

    Commercieler; Als wij opeens rijk worden, en daardoor een nog vettere site neer kunnen zetten omdat we coders in kunnen huren die non-stop vette features en code uitpoepen, en als we dan ook nog leuke evenementen kunnen organiseren voor leden, dikke dedicated servers kunnen halen zodat de site nog sneller is, ja, dat is inderdaad verschrikkelijk negatief te noemen ja.

    Onee! Toch niet. :9

    Kortzichtig....Jullie draaien het zaakje om, als er meer geld is, wordt een site voor jullie bij voorbaar slechter, zonder duidelijk reden, daarna prijzen jullie vervolgens de meest commerciele gamesite op de hele wereld, IGN. HAHA! Ik denk dat die instelling te maken heeft met een gebrek aan inzicht in de webwereld, en ik zou 't ook kunnen begrijpen als mensen jaloers zijn of het mensen niet gunnen. Maar goed. Dat is jullie probleem, en niet aan de orde in deze thread. :)
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2004
  10. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja, je doet ook geen moeite om de overige argumenten te ontkrachten, en ja je mag denken en zeggen wat je wilt, maar voorlopig kom je niet eens in de buurt van IGN, en dan nog wat, wat is commercieel? ik heb daar heel andere ideeen over dan jij wat voor jouw commercieel is hoeft dat voor mij nog niet te zijn???
     
  11. Sonic 87

    Sonic 87 Punk Rock

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja ik vond die opmerking over IGN ook al vreemd, alsof XBW beter is dan IGN ;), je moet wel een beetje realistisch blijven..XBW is Nederlands beste Xbox site....

    Ik wil het verder niet over IGN hebben, want daar gaat het hier niet om...
     
  12. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Je hebt een raar beeld van commercieel. Je vind IGN, een site die miljoenen opbrengt per jaar, overal banners op de frontpage heeft en een betaal service bied voor filmpjes die wij vaak gratis op de mainpage hebben, en dat zeg je dat jouw beeld van commercieel anders is dan de mijne. DAT noem ik commercieel, en die definietie van het woord staat gewoon in het woordenboek, maar sure jij kan er iets anders onder verstaan.

    Aangezein wij niet commercieel zijn, of in ieder geval in een compleet andere 'league' van commercieel, snap ik je punt niet.

    Nergens zeg ik dat wij zo goed zijn als IGN, dat mag je natuurlijk uit mijn woorden lezen, maar dat het duidelijk is dat is dat nergens suggesteer. Ik zeg alleen maar, jij vind IGN (geloof ik) niet commercieel, en prijst die site. Terwijl IGN volgens alle normale definieties de meest comemrciele gamesite op de planeet is. Dan zou jij dus een erg commerciele site prijzen, terwijl je net zegt dat je alles wat met commercie te maken heeft slecht vind.

    I don't know, maar that makes no sense to me! :)

    To get it straight, dit is IGN als je het intypt:

    [​IMG]

    dit als je verder klikt:

    [​IMG]

    dit als je die espn shit wilt zien;

    [​IMG]

    en jij zegt dat jij iets anders onder comemrcieel begrijpt dan de website IGN?

    Maar goed, snap jij 't snap ik 't. :)
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2004
  13. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Volgens je eigen definitie, heb jij een hekel aan die assbonker bij IGN. :) En toch doe je het lijken alsof IGN je droomsite is, en WIJ de commerciele assbonkers zijn. Dat vind ik gewoon niet kloppen. :)

    Kortom. Stel dat wij miljoenen zouden verdienen. Dan zouden we ook een droom site kunnen bouwen. Niet eens miljoenen of honderd duizenden euro's hebben we daarvoor nodig. Wij werken ten slotte ook voor niks en hebben XBW met veel mankracht en hulp van mensen die 't leuk vinden gemaakt wat 't nu is.

    Dan worden wij afgerekend op een enkele banner, of af en toe een sponsoren. Daar moet ik om lachen.... :)
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2004
  14. Fearless[NL]

    Fearless[NL] Ik zit niet op deze

    Berichten:
    577
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kwamen jullie überhaubt op het idee om die Halo tekentjes erbij te zetten ?
     
  15. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Zo gek is 't niet. Halo de meest bekende Xbox titel. Moeilijkheidsgraad wordt in dat spel weergegeven door schildjes. Perfect te gebruiken als symbolen voor waarderingen.
     
  16. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    commercie heeft hier geen donder mee te maken (btw jullie hebben allebei gelijk ; het heeft positieve en negatieve gevolgen)...

    en ik verwacht ook helemaal niet dat het niveau van de reviews op XBW net zo hoog is als dat van IGN, mijn punt is dat ik meer voel voor het puntensysteem (en nee, ik verwacht niet dat XBW heel haar systeem weer omgooit voor mij), omdat dat een duidelijker beeld geeft van de mening van de site/reviewer over de game...

    daarnaast vind ik het systeem van IGN zeer goed; de luie lezer kan alleen naar het punt kijken/de closing comments lezen... Iemand die wat meer geïnteresseerd is kan de puntsgewijze kritiek bekijken, en de conclusie... Iemand die tijd en zin heeft kan de hele review lezen...


    En dat schemaatje (schildjes-punten converter ;) ) kan ik me ook wel bedenken, maar het blijft een vage beoordeling, want 'goed' is zo subjectief als het maar zijn kan; 'goed in haar genre'?? 'goed voor de liefhebber van de film' (ik noem maar wat)?? 'goed als je door dit of dat heen kan kijken??'

    de zogenaamde 'luie lezer' (ik strooi maar even met een term ;) ) zal misschien doordat een spel wat het schildje 'voldoende en soortgelijken' krijgt een spel links laten liggen terwijl het meer tegen het schildje 'goed en uitstekend' aanzit als hij de review zou lezen... Maar dat doet hij niet, want hij is weinig geïnteresseerd in het spel, en neemt dus ook niet de moeite de hele review te lezen... edit Hiermee wil ik dus zeggen dat het een verkeerd beeld kan geven van de mening


    het grootste probleem is dus de enorme marge die de schildjes bestrijken...
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2004
  17. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    daar heb ik ook enorm veel respect voor _O_
     
  18. Fearless[NL]

    Fearless[NL] Ik zit niet op deze

    Berichten:
    577
    Leuk Bevonden:
    0

    Idd, het is gewoon TOF wat heel die XBW crew heeft gedaan.
    Werken hard voor niks en in hun vrijetijd.
    Wie betaalt die hosting dan eigenlijk? *)
     
  19. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0

    Ho, stop de tijd ik heb jullie nooit commercieel genoemd en dat vind ik ook niet, en volgens bepaalde definities is IGN natuurlijk de commercielste site, maar dat was helemaal mijn punt niet, jij maakt van IGN het hoofdpunt terwijl dat hier maar zijdelings aan de orde is, dat ik nou niet van commerciele dingen houd staat even buiten deze discussie net als het feit og IGN commercieel is of niet, het ging erom dat ik hun manier van waardering tov games gewoon beter vind dan die nare onduidelijke schildjes, dit is typisch een voorbeeld van bijzaken tot hoofdzaak maken om de aangevoerde argumenten maar niet te hoeven ontkrachten.

    En dan nog even iets, ik vind het idd ongelofelijk knap dat jullie die site zo opgebouwd hebben tot wat tie nu is, maar vergeet daarbij ook de invloed van ene Wouter niet die het geheel toch even min of meer op poten heeft gezet en en imo grotenddels verantwoordelijk is voor het succes [dat hij zelf is weggegaan staat hier even buiten, ik wil hier verdergeen discussie over aanzwengelen].

    En het feit dat jullie avatars tolereren met woorden als "kontneuken", nou dan heb je het idd helemaal gemaakt dan heb je echt de beste XBOX site van nederland, dit is een uitzondering dat weet ik ook wel maar het is me wel een doorn in het oog dat het ondanks 2 PM's van mijn kant gewoon getolereerd werd!!!
     
  20. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb die avatar nooit gezien, ik neem aan als je dat mailed naar een moderator dat die daar wat aan doet. Maar er een thread over aan in opmerkingen suggesties forum. Ik snap niet wat je daar mee bedoeld, maar goed. Net alsof er op IGN (bijvoorbeeld) nooit zulke dingen gedaan worden. Zijn echt loze opmerkingen.

    Probeer ook nergens omheen te praten, maar onze argumenten staan al overal in deze thread. Cijfers, heb je. Er zijn 5 verschillende schildjes in combinatie met terminologie. Verder hebben wij ook een conclusie. Dusch...
     

Deel Deze Pagina