1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Cities: Skylines

Discussie in 'Games' gestart door Grievous NL, 1 mrt 2015.

  1. Grievous NL

    Grievous NL Active Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    7
    [​IMG]

    Genre:
    Simulation city builder
    • Developer:
      Colossal Order
    • Release Date:
      March 10th 2015
    Over dit spel
    Cities: Skylines is a modern take on the classic city simulation. The game introduces new game play elements to realize the thrill and hardships of creating and maintaining a real city whilst expanding on some well-established tropes of the city building experience.

    From the makers of the Cities in Motion franchise, the game boasts a fully realized transport system. It also includes the ability to mod the game to suit your play style as a fine counter balance to the layered and challenging simulation. You’re only limited by your imagination, so take control and reach for the sky!

    [​IMG]

    [​IMG]


    de grote van je map is te vergelijken met simcity wat dus 2 bij 2 km ongeveer was je kan nog veder uitbreiden tot 9 vakjes en zelfs tot 100km 2 maar dat ligt aan de pc waar je mee speelt.
    [​IMG]


     
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Ben inderdaad benieuwd hoe dit spel wordt, ik wacht eerst maar af op de reviews :+
     
  3. Redfield NL

    Redfield NL Active Member

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    2
    heb simcity maar heel kort gespeeld gespeeld gewoon omdat er te weinig ruimte was heb hem nu gelijk gekocht kost maar 27.99 zag ik en nog met preoder extra items
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Dat is een reden voor mij om te twijfelen, ik haat pre-order extra's, laat die crap weg :mad:
     
  5. Grievous NL

    Grievous NL Active Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    7
    heb zelf de goedkoopste versie gekocht(27.99) weet toch wel dat ik hem ga spelen leuk dat de extra´s erbij zitten.
    9 euro extra voor een paar gebouwen vind ik het niet waard.

    [​IMG]
    dit zit in de goedkoopste versie

    [​IMG]
    special edition 36 euro
     
  6. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.959
  7. carnage NL

    carnage NL Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt zo gelijk bestellen heb city xl heel lang gespeeld heb ik heel lang gespeeld hier een filmpje van een live stream word heel veel in uitgelegd

     
  8. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Skyline heeft niets te maken met XL geloof, andere devs ;)
     
  9. carnage NL

    carnage NL Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    foutje van mij is van de zelfde makers als van citys in motion 1 en 2
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Waar ik bij Sim City een schijthekel had, de rampen, hoop ik dat dat hier aangepast kan worden. Of zit het er soms helemaal niet in? Voor die prijs op Steam wil ik zelfs de CE wel kopen, want de game ziet er goed uit. Zou het trouwens een vaste of tijdelijke prijs zijn op Steam? Controls doen mij wel iets denken aan Tropico en Theme Park World, vooral die laatste mag dan een compliment wezen.
     
  11. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Rampen kon je gewoon uitzetten in SC..
     
  12. Brocade

    Brocade Active Member

    Berichten:
    1.072
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik hou dit spel ook al een tijd in de gaten :) Vooral omdat men het modden volledig toelaat, ook de 5x5 city tiles welke nu toegelaten worden door de developers (puur op eigen risico :)). Waar ik bij Sim City al snel was uitgekeken vanwege de veels te kleine maps kijk ik hier met een positief gevoel naar uit.

    Het modden, de grote mogelijkheden aan transport, grotere maps. Ik ben benieuwd hoe de daadwerkelijke game gaat worden. Maar al met al lijkt mij dit een no brainer om aan te schaffen.
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    En voor een zacht prijsje ook, dus dat is ook weer een +
     
  14. Brocade

    Brocade Active Member

    Berichten:
    1.072
    Leuk Bevonden:
    38
    Precies, 30 euro :) Bizar als je dat vergelijkt met een vorig, niet nader te noemen city builder game :)

    En zeg eerlijk, ik had mezelf niet voorgenomen om een hype te volgen van een spel maar toch... Hoe meer ik lees en zie over dit spel... Des te meer zin ga ik hierin krijgen :)

    [​IMG]


    [​IMG]
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    En weer een plus is dat het ook erg gebruiksvriendelijk oogt en lijkt te spelen. Ook weer een + t.o.v. Sim city. Fuck die game ook! :+
     
  16. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Sim City is ook wel gebruiksvriendelijk en leuke game hoor alleen net wat tekortkomingen.
     
  17. Brocade

    Brocade Active Member

    Berichten:
    1.072
    Leuk Bevonden:
    38
    Idd. SimCity was met name door de heerlijke interface, zeer gebruiksvriendelijk. Alleen door de vele bugs, kleine maps en het continu online zijn is het spel volledig in rook opgegaan.
    Gelukkig heeft de developer het juiste gedaan en de interface van SimCity gekopieerd (onder het motto beter goed gejat dan slecht bedacht :)). Naar wat ik tot nu toe allemaal heb gezien en gelezen gaat dit spel ook een stuk verder/dieper dan SimCity. Eigen regio's toewijzen. De routes van de bussen moet je zelf plannen en toepassen op de bevolking, juiste routes kiezen etc.

    Laat maar komen die hap! :D
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Nog mooier zou zijn als dit in de toekomst ook optioneel word, zodat je je manier van spelen helemaal naar smaak kan aanpassen. O, wat mis ik dit nog in games zeg.
     
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Wat optioneel?
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Bijvoorbeeld de buslijnen, wat @Brocade al zegt in zijn post. Dit soort dingen haat ik een beetje als dat verplicht word. Het zijn van die kleine details die een game onnodig lang of sloom kunnen maken. Vergelijk het maar een beetje met Football Manager. Daar heb je de pro versie, wat de normale versie is voor de doorgewinterde speler, en je hebt de classic mode, wat leuk is voor beginners of mensen die niet extreem diep in een game met details of statistieken willen duiken. Het afstellen van je gameplay ervaring vind ik juist iets voor de toekomst van games. Om die reden vroeg ik ook of dat met die buslijnen o.a. optioneel is, want anders word de game wel heel extreem. 8)
     

Deel Deze Pagina