1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Cities: Skylines

Discussie in 'Games' gestart door Grievous NL, 1 mrt 2015.

  1. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Dit is nog altijd mijn eerste stadje (komt mede door Hardline) hier zie je dat ik eigenlijk heel moeilijk heb gedaan door in dat eerste vierkantje te blijven (vraag me niet waarom, denk dat ik dit nog van SC gewend was) :p

    Ik vond het al raar met die 2 afslagen op het begin, van de snelweg zo verbinden dat ze goed op je stadje aansluiten. Zie hier een goedlopende stad, maar de wegen kunnen veel beter. Zo ook de trein, ik wist nog niet eens dat je met PageUp/Down de hoogte kunt regelen :+

    Hier en daar zie ik op screenshots dat men die 2 baanstukken op het begin gewoon doortrekt en daar dan allemaal afslagen naar de stad in, aan vast maakt. Sommige zie ik weer een heel groot verkeersplein of rotonde. Wat is nou eigenlijk de beste manier? Ik zag dat @Yellow 13 hier ook al postte dat je ze overdwars met elkaar moet verbinden, maar dan krijg je toch juist dikke file? Kun je ze niet beter apart houden..

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik zou op deze map beide kanten van de rivier gewoon gescheiden houden. Dan moet je wel zorgen dat je aan beide kanten industrie, winkels en inwoners hebt, maar zodra je die 2 snelwegen met elkaar verbinden heb je een onoplosbaar verkeersprobleem.

    Ook heb ik gemerkt dat je de wijken niet te groot moet maken om verkeer in goede banen te leiden. De wijk op je eerste foto rechtsonder zit op het randje qua grootte. Zo lang het low density woningen zijn is het geen probleem, maar bij high density of industrie komt ook veel meer verkeer de weg op.
     
  3. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Alle achiements unlocked :).

    Als laatste de Earthloving City gedaan die nog wel even lastig was. De moeilijkste waren toch wel het Oppression Office, de Eiffel Tower en de Earthloving City achievements. Ben een aantal keer opnieuw begonnen of heb een save terug gepakt omdat ik mijn stadje bewust had gecrashed. Nu maar eens wat mods uitproberen.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  4. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Mods zijn geweldig, zitten hele mooie tussen.

    Check de subreddit van ze.
     
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Netjes. Ik hoop alleen dat ze gemiddeld de snelheid een beetje naar beneden halen, klein beetje maar, dan kan ik iets meer adem halen en ook eens wat meer uitproberen. Op de één of andere manier voel ik steeds de druk om direct te moeten ingrijpen als ook maar één gebouw/huis/bedrijf het niet red. Het ziet er geweldig uit deze game, speelt ook tof, maar gaat me gewoon nog te snel. Snelheid speel ik het liefst in Ace Combat, die serie ben ik dan ook gewend. 8)
     
  6. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Je kunt ook gewoon op pauze drukken.
     
  7. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Na 2 uurtjes spelen met mods kan ik je helemaal gelijk geven! Er zitten geweldige mods tussen en ook color corrections die het spel veel mooier maken (ik speel met alle graphics op low/uit op een MacBook). Ik probeer mods te kiezen die niet teveel invloed hebben op het spel maar het wel wat efficienter maken. Paar fijne mods die ik al ben tegen gekomen:
    - Extra tiles van 9 > 25
    - Auto kleuren van OV lijnen
    - Bulldozen van afgebrande gebouwen (niet abandoned)
    - Overzicht van alle city vitals zoals electriciteit, incineration, water, cemetry usage etc
    - Meer info over transportlijnen
    - Mogelijkheid om stoplichten neer te zetten

    En nog een stuk of 10 andere (kan het ff niet checken omdat het allemaal op mijn Windows partitie staat). Ook kan ik jullie aanraden functies aan knoppen te binden zodat je wat minder spastisch met de muis hoeft te doen. Zo heb ik bijvoorbeeld de 10 belangrijkste info views op de 0-9 nummers gezet.

    Ben nog lang niet uitgespeeld met deze game :)! Zal vanavond wel even wat foto's posten mijn nieuwste stadje.
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2015
  8. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik heb bijvoorbeeld ook nog een mod waarmee je meer tegelijk kan buldozen, gewoon selecten en bam alles is leeg (als je dat wil) in dat vlak.
    Ook heb ik veel extra looks voor huisjes e.d. gedownload en verschillende parken zoals een honkbalveld, werkende parkeergarage en De Kuip.
    En je hebt ook mods zodat je meer info kunt krijgen over je stad met één kijkje ipv de verschillende menu's in te duiken.

    Dit spel is echt heel tof. Ik ga het maar weer eens opstarten. :+
     
  9. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Jaa, die assest had ik al een hele lading van. Ook allemaal stadions, standbeelden en ook de toren van Siege of Shanghai uit Battlefield 4. Een werkende parkeergarage klinkt ook goed, heb je die dan in de high density area's neergezet? Ik verbaas me erover hoe goed dit spel werkt en hoe goed de assets functioneren. Ze zijn er niet alleen voor de show. Zo heb ik bijvoorbeeld ook een recycling centre waar CIMs gewoon hun afval komen droppen.

    Hoe zit het eigenlijk met de huisjes die je download. Heb een stuk of 5 verschillende en ook wat verschillende winkels, maar worden die dan automatisch gebouwd en ontstaat er een mix ofzo van welk type huis/winkel wordt geplaatst?
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2015
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Klopt, maar dat is het probleem ook niet. Ik vind het zonder pauze gewoon nog iets te snel gaan. Van Sim City ben ik gewend dat het allemaal een aardig stuk langzamer ging. Nu hoeft dat in deze game niet, maar een slag langzamer kan echt geen kwaad. Ik neem aan dat jullie dan ook wel wat meer overzicht zullen krijgen over waar er problemen ontstaan. Ik zie het alleen maar een voordeel als de in game snelheid iets omlaag gaat.
     
  11. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Aan het begin pauzeerde ik heel veel, misschien wel de helft van de tijd. Nu ik zo'n 70u gespeeld heb maak ik veel minder fouten en hoef ik ook minder te pauzeren. De snelheid is wel goed als je wat meer ervaren bent. Pauzeren doe ik nog steeds voor grote uitbreidingen/problemen oplossen, maar meestal kan ik het wel gewoon laten lopen. Versnellen doe ik alleen als alles goed gaat en ik geld nodig ben (bijna nooit dus :+).
     
  12. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ik pauzeer nooit, ik speel altijd volle snelheid :+
     
  13. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Als het even te snel gaat druk je dus op pauze om uit te zoeken wat er mis is. Speelsnelheid is prima.
     
  14. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Weet iemand dit? Hoe zit het eigenlijk met de huisjes die je download. Heb een stuk of 5 verschillende en ook wat verschillende winkels, maar worden die dan automatisch gebouwd en ontstaat er een mix ofzo van welk type huis/winkel wordt geplaatst?
     
  15. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Ja, je moet even zoeken naar een bundel (zo heet het geloof ik) dan kun je je daar op abonneren en hoef je ze niet allemaal aan te klikken. Ze worden dan gewoon in the mix gegooid en kunnen dus tevoorschijn komen net als de originele gebouwen.
     
  16. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik heb overigens ook mijn stadje gedeeld voor de Earthloving City achievement. Hij heet als het goed is "Earthloving Burum City". Als je alle incinerators een minuutje uitzet zou de achievo moeten unlocken.

    Zag ook dat deze game met een 9.2 de best beoordeelde PC game door users is op dit moment. Zwaar verdiend :+. Op dit moment mijn #1 contender voor GOTY.
     
    Laatst bewerkt: 6 apr 2015
  17. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Ik heb al een week of 2 niet gespeeld. Zijn er inmiddels al veel verbeteringen?
     
  18. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Er zijn sowieso heel wat nieuwe vette mods bijgekomen. Ik kan maak zo even een top 10 lijstje met mijn favorieten. Verder komt er bijna elke dag wel een patch uit. Inmiddels is versie 1.07b al uit en ben ik gestopt met de patch notes te lezen :+.

    Ben jammer genoeg ook tegen de eerste bugs aangelopen. Wou graag met de Proper Hardness mod gaan spelen, waar alles een beetje duurder is, verkeer zichzelf niet oplost als je er niets aan doet, meer inwoners per huis, meer pollution, meer werknemers in offices/industrie etc etc. Maar schijnbaar zit er een fout in deze mod waardoor mijn PC om het half uur vast loopt. Nu maar weer terug naar de vanilla settings dus.
     
  19. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Ik liep tegen het probleem aan dat de vraag naar huizen, commercie opeens weg was. Dit scheen een bug te zijn door het plaatsen van parken. Is dat inmiddels verdwenen? Mods installeer ik nu nog niet omdat de achievements daarmee verdwijnen jammer genoeg.
     
  20. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Haha wat... Ieder zijn meug natuurlijk maar de game is beter mét mods en zonder achievements dan zonder mods en met achievements.
     

Deel Deze Pagina