1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Cities Skylines

Discussie in 'Games' gestart door Rossi46, 4 aug 2015.

  1. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Vroeger echt veel Sim City gespeeld dus dit spreekt me wel aan. Was er bij de launch niet ontzettend veel mis met dit spel?

    Gaat wel altijd veel tijd in zo'n spel zitten...
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  2. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik kan niet zo goed zeggen of er nog veel dingen mis zijn, maar volgens mij valt het erg mee. Het speelt in ieder geval erg lekker.

    Wat mij persoonlijk wel irriteert is dat de PC versie verder is ontwikkeld dan de console versie. Dan bedoel ik niet de mod-support, maar de basis functies. De console versie loopt achter. Ik hoop dat dit recht wordt gezet bij de introductie van de PS4 versie, volgende maand.

    EDIT: wellicht dat @Racerblade01 hier meer over kan vertellen. Hij heeft de game tijdens launch gespeeld.
     
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    @Rossi46 : Ik weet het niet of die echt dezelfde content als de PC zal krijgen. De console versie zoals die nu is, is wel een stuk toegankelijker, waardoor je ook sneller kan reageren als er problemen in de stad zijn. Als je alle andere content er dan ook nog bij doet, word het voor de console gebruiker een stuk lastiger en drukker om deze game goed te spelen. Misschien dat ze het wel doen, maar ik kijk er niet raar van op als ze het niet doen.

    Over de PC versie: Heb zelf nooit problemen ervaren en kan me dat van het PC topic ook niet herinneren. Game is in elk geval beter dan de laatste Sim City, als ik de spelers van die game mag geloven.

    Hoop overigens net als jij dat deze game echt goede support krijgt, want je kunt hier in potentie honderden uren in kwijt en daarom verdiend de titel de support ook wel. En gelukkig is deze game nooit voor een nieuwprijs van 59,99 op de markt gekomen, zowel console als PC, dat vond ik ook wel tof aan de release van de game.

    Ik ga er in het najaar denk ik wel mee verder, rond kerst, daar is deze game heerlijk voor. :9 Nu vooral nog met Skyrim en Witcher III bezig. :)
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  4. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik weet niet eens zeker of die überhaupt al een patch heeft gehad. Ik heb totaal geen problemen ervaren tijdens launch.
     
  5. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Er is wel een update geweest want eerst kon je de tijd niet versnellen op de One dus dat moeten ze er toch later ingestopt hebben.
     
    Racerblade01 vindt dit leuk.
  6. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    De PC zit wat betreft HUD layout (en wellicht ook mogelijkheden) anders in elkaar. Dat heeft inderdaad grotendeels met de afwijkende controls te maken.

    Wat ik bedoel zijn mogelijkheden in de basis PC versie van Cities Skylines welke er pas later in zijn gekomen. Denk bijvoorbeeld aan meer mogelijkheden/info bij het uitlijnen van je te bouwen wegen en meer mogelijkheden bij het regelen van het verkeer. Op de PC kun je nu zelf bepalen of er een stoplicht komt te staan of niet. Ook kun je zelf aangeven welke weg voorrang heeft op een kruispunt/rotonde. Dit kan veel impact hebben op de doorstroming. Momenteel heb je die vrijheid niet op de console versie. Ik hoop echt dat dat binnenkort wel kan.
     
  7. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.963
    Fuck toegankelijkheid als het geavanceerde functies tegenhoudt voor mensen die meer willen in een spel.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  8. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    ik heb nu een stad van 30.000 inwoners en vervang gele industrie door licht blauwe kantoren om zo minder vervuiling te krijgen. Zitten hier ook nadelen aan?
     
  9. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Dat hangt o.a. af van het opleidingsniveau van je inwoners. Ook kan ik mij voorstellen dat je dan minder met 'natural resources' kunt doen. Maar dat doe ik nu zelf ook niet ;)
     
  10. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    ik heb genoeg dekking qua opleiding dus denk dat we kan, weet eigenlijk niet waarvoor je dan die specifieke natural resources nodig hebt ook omdat ik al een tijdje geen bos meer heb in het gebied dat bestemd is voor forestery bijv. en ik nog niks tekort kom.
     
  11. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Zwaar aan het twijfelen om deze aan te schaffen voor ps4. Vandaag release als het goed is.
     
  12. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Zolang je niet naar alle Cities Skylines PC filmpjes gaat kijken op YouTube is het een top game :+
     
    B Tender en Alexknl vinden dit leuk.
  13. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Als "proef" gedownload inclusief alle uitbreidingen op mijn MacBook. Liep echter niet heel lekker. Toch maar aangeschaft voor ps4 en bevalt prima. Gelukkig zit after dark dlc er wel bij, rest kan ik wel missen. Wellicht komen ze nog als DLC voor ps4 in de toekomst.
    Ik vind het wel prima spelen op ps4.
     
  14. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.963
    Ik denk dat ie meer doelde op mods, daar zit een beste community achter :+
     
    Alexknl en Rossi46 vinden dit leuk.
  15. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
  16. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    beste nieuws van de dag :)
     
  17. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Nice dan acht ik de kans aanwezig dat hetzelfde gebeurt voor de ps4 in de toekomst.
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    En juist door de support voor deze titel wil ik ook Euro Truck Simulator 2 op de Xbox One kunnen spelen, inclusief alle uitbreidingen, waaronder de pro mods. IJsland rijden is best wel tof op de PC. Dat spel is op de PC best tof, maar krijgt niet mega veel support en dat is best jammer.
     
  19. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    De DLC voor Cities Skylines is oké, maar niet heel spannend. Het zijn vooral de mods wat het spel zo gaaf maakt.

    ETS2 op console ain't gonna happen. SCS gaat die game echt niet overnieuw maken voor console. De community op pc is groot genoeg en er worden regelmatig nieuwe dingen toegevoegd. Promods is niet vanilla, dat is een mod voor pc. Hoe bedoel je niet veel support? Tijdje terug de Heavy haul DLC wat erg tof is en recent nog een nieuwe update uitgekomen met o.a. support voor double/triple trailers.
    Anyway dit is niet iets voor het Skylines topic 8)
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    @Alexknl : Gelijk heb je, daar is dit het topic niet voor. Enige wat ik nog wil zeggen is dat de game nog niet vreselijk stabiel is en dat er misschien wel veel mods zijn, maar het systeem met de mods werkt nog niet altijd geweldig en is best rommelig. Sowieso mogen ze best een paar flinke patches uitbrengen om de game stabieler te maken en bugs en glitches te repareren. Ik had er bij mijn laatste poging nogal wat last van, zeker in IJsland. Mijn PC is van 2012, dus die zou hem nog zat moeten kunnen dragen.

    Wat betreft Skylines: De PC versie is wel beter, maar de uitvoering op de console werkt ook prima, ondanks dat die meer uitgekleed is. Helaas game ik niet zoveel meer, maar wellicht dat ik ooit weer eens één van de versies opstart.
     

Deel Deze Pagina