1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Cities Skylines

Discussie in 'Games' gestart door Rossi46, 4 aug 2015.

  1. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Ik slinger het spel af en toe aan op de mac.
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Zelf vind ik de game veel te hechtisch. Al maanden niet meer aangeraakt. 8)
     
  3. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ik had na het aanleggen van 3 wegen er alweer geen zin meer in :+
     
    Yellow 13 en Alexknl vinden dit leuk.
  4. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Kun je niet pauzeren?
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Jawel, dat moet zeker lukken.

    Ik wilde ooit planoloog worden, dus eigenlijk verplichte kost voor mij. Misschien maar eerst eens Sim Hospital proberen. 8)

    Vorige week was er op Steam een super aanbieding voor Cities Skylines, inclusief alle DLC. Toen is mijn broer er ook mee gestart, maar deze titel legt het op dit moment nog af tegen Planet Coaster inclusief kermis attracties. ;)
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Dat herinnert mij eraan: ik heb een tijdje geleden een stuk van deze serie gevolgd. Planologie interesseert mij nog steeds en Cities Skylines komt dichtbij dit vakgebied. De opkomst van Bluffside Crossing, van een gat tot metropool, begeleidt door een planner:






    Deze serie gaat behoorlijk lang door en in elke episode worden nieuwe planologische "bottlenecks" in Bluffside Crossing getackeld. Dat gaat niet altijd in één keer goed; soms leidt het oplossen van het ene probleem tot de vorming van een ander probleem. Mooie serie en het heeft zeer zeker mijn interesse in deze titel gewekt. Maar je moet er inderdaad wel even voor gaan zitten bij Cities Skylines. Er valt behoorlijk veel te doen en te monitoren in deze game. :thumbs:
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Niet echt. Als je weer verder gaat is het weer instant heftig. 8)
     
  8. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Heb Cities Skylines niet (echt) gespeeld, maar met SimCity 4 was het altijd prima te doen zolang je het goed had ingedeeld, qua politie, brandweer, water, electriciteit, etc.
    Wil binnenkort met Cities Skylines beginnen, maar maybe eerst Planet Coaster.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Eigenlijk breekt alleen het verkeer mij te vaak op. Verder is dit niet echt een moeilijke managing game vind ik. Geld vloeit makkelijk binnen.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Maar jij speelt dit soort games vaker toch? Ik heb de indruk dat de nadruk bij CS ook meer bij de logistiek ligt en het behouden vd helikopter view in zaken.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Mwah valt wel mee.. Parkitect laatst en Snowtopia gekocht als Early Acces :+. Dat vind ik wel geinig om mee te klooien maar heb ook wel te korte spanningsboog.
    Oja en Farming Simulator uiteraard 50 uur gespeeld :+

    Speel CS ook op console als extra moeilijkheidsgraad trouwens lol. Als vind ik het ook weer een voordeel want dat is weer tering overweldigend.

    En ja, CS is eigenlijk begonnen als soort Traffic Manager, vanwaar men later besloot om er maar een hele city managing game van te maken. Dat zorgt er dus wel voor dat je je het meest moet bezig houden met traffic want dat loopt echt snel in t honderd. Verder is er weinig management nodig.
     
  12. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Ik kijk Biffa Plays op youtube waar hij ook soms traffic fixes doet op ingezonden cities. Best handig om te zien en ook leuk om een map te downloaden en dan kijken of je het zelf kan oplossen.
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ja die lane mathematics zijn wel beroemd nu haha.

    Maar kijk liever echt vanilla plays van bv Capt Ahvious ofzo omdat ik al die mods toch niet kan gebruiken.
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Console versie? Lijkt mij lastig te besturen bij zo'n spel.
     
  15. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Vind het wel meevallen. Tuurlijk muis en toetsenbord is makkelijker, maar met controller is goed te doen. Bovendien werkt muis en toetsenbord nu ook vaak op een console bij sommige games.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  16. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Sinds de gratis Remastered update laatst weer lekker bezig. Grafisch eigenlijk geen veranderingen/verbeteringen, maar je kunt nu 25 tiles doen, ipv 9 (al schakelt dat trophies op die map uit volgens mij). Blijft leuk om oplossingen te vinden voor de problemen.

    Vanmorgen zou ik eigenlijk op tijd boodschappen doen, maar dan heb je nog een paar ideeën in je hoofd voor je stadje wat je even snel wil uittesten, en voor je het weet zijn er weer 3 uur voorbij.

    Heb nu wel zelf een manier uitgevogeld om zelf meren aan te leggen dmv de fresh water outlet en om dat waterpijl constant te houden zonder dat je telkens dat ding aan en uit moet zetten (bekend probleem is dat die outlet niet automatisch uitging bij een bepaald waterniveau, dus het overstroomt na verloop van tijd, tenzij je hem uitzet, maar dan droogde je meer dus uit), dus deze week maar een gebied vol met mooie ‘ponds’ maken.

    Briljante game.
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Triest dat die Remastered update dus niet voor de PS+ versie is wow.
     
  18. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    “Ok, ik begin even een nieuw stadje op een nieuwe map puur en alleen om even snel wat special buildings te unlocken dmv crime-rate, overstromingen, vernakte riolen, lage tax-rates, etc …”

    … 15 uur en 70.000 inwoners later …

    Kut”
     
    x76xdemonx76x vindt dit leuk.
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Man man man. Kom zelf niet eens voorbij een paar honderd inwoners. Snap er echt geen reet van. Leg riolen aan, watervoorzieningen en weet ik wat nog meer en al snel breekt weer de pleuris uit. Opdonderen aub. :+
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  20. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Het is vrij simpel wanneer je gewoon de basics even aan houdt.

    Weggetje aanleggen, windmolentje neerploppen naast waterpompje aan het water, heel stuk verderop riool outlet weer terug in het water (zorg dat het niet richting je waterpomp stroomt, maar weg daarvan, alles aansluiten, waterleiding onder je wegen, windmolen naast/in je woongebied, en industrie niet direct naast je woon/winkels, maar in een gebiedje iets verder weg, en vervolgens bouw je dat rustig uit.

    Ik denk dat je binnen een uurtje wel op 3000-5000 inwoners kunt zitten, geen idee, heb het niet precies bijgehouden, maar de laatste paar stadjes gingen redelijk vlot richting 50.000+, en dan is het gewoon wat kleine problemen oplossen en het er een beetje mooi uit laten zien. Meeste tijd gaat zitten in planning en mooie, goede grids uitzetten, en snelwegen enzo zijn nogal lastig om dat een beetje mooi en compact eruit te laten zien.

    Soms ben je gewoon een poos aan het klooien om leuke dingen te maken, zoals een mooie waterval, of een mooi park. En was gisteren best lang bezig met grote platte cirkels te maken, verhoogd, die ik dan straks qua hoogte kan ‘uitsnijden’, om er dan water omheen te gooien en er dus een soort eilanden van te maken die met elkaar verbonden worden.

    Het is nogal een time-sink.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina