Het speelt beter als dat ik verwacht had. Net als bij b.v. een C&C is de besturing in feite vrij simpel. Met de L/R buttons en triggers selecteer je b.v. je steden, e.d. Vanwege de turnbased speelstijl zit er ook geen druk op je om snel iets te selecteren waardoor het besturings systeem alleen maar meer tot zijn recht komt. Demo beviel mij in ieder geval erg goed, ging er wel redelijk snel doorheen, maar goed het is maar een demo. Het stijltje vind ik ook prima voor een console, niet te overdadig met het 'wij moeten grappig zijn' maar buiten de graphics kleine dingetjes die het toch lollig maken (zoals personages die elkaar weg duwen om je info te geven) Het is natuurlijk een beetje een gestripte Civ, maar toch kreeg ik van de demo niet dat gevoel. Wat eigenlijk alleen maar een goed teken is. Ben na deze demo in ieder geval wel vrij zeker ervan dat ik dit spel ga aanschaffen.
Inderdaad. Had gisteren ninja gaiden gekocht maar heb vanochtend toch twee uurtjes vrij gemaakt voor de demo. Leuk gedaan! WAs nog lang niet klaar met alles bouwen
Vind het ook wel een leuk game. Maar ik vind Civ en zeker deze altijd een beetje onoverzichtelijk En ik heb het geduld er ook niet voor denk ik Neemt niet weg dat het voor de mensen die wel het geduld er voor hebben, dit een geweldig goede game is!
Spel leek me erg leuk. Totdat ik de demo speelde; ik wist niet dat het turnbased zou zijn. Ik had er juist zo een zin in.
Geef het een kans. Turnbased games mits je de juiste koopt zijn geweldig. Advance Wars, Fire Emblem en vele anderen.
Verrassend leuke demo! Het is inderdaad turnbased, maar ik zou me geen realtime Civ kunnen voorstellen...
Weet iemand of deze al ergens te koop is ? Ik heb de demo inmiddels 2x gespeeld en vind het echt super leuk om te doen. Al moet ik eerlijk zeggen dat hij inderdaad wat minder diep is dan de voorgaande pc versies...
Nee hij is nog niet te koop. Release date is ergens volgende week. Sommige web winkels staat 9 en andere 11 juni
Jammer , ik weet dat ie idd de 12de of de 13de uitkomt maar dit is wel zo'n spel wat ook voor de release wordt al wordt verkocht... Ik dacht stiekem al lekker te kunnen "civven"
ik heb de demo al 5 keer gespeeld..Ik verheug me er wel op ja. Nou ja ik stond vol vrtouwen in de gameshop op de 9e...bleek dat ie een week naar achter is gezet. Nou ja, nog maar een keer de demo doen...dan kan ik meteen beginnen met het spel
Toffe demo. Maar hoe diep gaat deze game nou uiteindelijk? wordt het landschap nog veel groter? meer dingen die je kunt doen? wordt het steeds dieper? Krijg er maar een slecht beeld van als ik de demo speel.. ik heb dan ook nooit een volledige civillisation game gespeeld, maar die leken altijd gigantisch te zijn, nietwaar?
Wanneer moet de game nou in de winkels liggen? Ik had 6 juni in mijn hoofd, maar zag hem gisteren nog nergens liggen... Heb de demo gespeeld en moet zeggen dat ik het erg leuk vind. Daarom wil ik hem ook wel graag hebben
Heb net een video gezien en de diepte in dit spel lijk me beter dan mijn verwachtingen. Zie zelfs iets met ruimte achtige dingetjes. http://www.xboxonly.nl/videos/1468/Civilization_Revolution/
Ik vraag me ook af of de mappen groterr worden en de gamepl;ay nog uitgebreider. Hoe zit het eigenlijk met de ruimte. Is het lanceren van een ruimtestation genoeg om te winnen of moet je eerst het nog uitvechten in de ruimte. En is er ergens een lijst met wat voor troepen je kan krijgen. En trouwens kan je een leger van drie eenheden nog meer uitbreiden?
Nee het lanceren van een ruimtestation is niet genoeg om te winnen, maar je moet ook daadwerkelijk als eerste landen op Alpha Centurie ofzo. Je hoeft niets uit te vechten in de ruimte alleen maar als eerste op die planeet landen. Kijk anders ff in die Civilipedia (wikipedia van Civilization Revolution) daar staat echt veel informatie in en ook de mogelijkheden hoe je kunt winnen. En volgens mij kan je een leger van drie eenheden niet meer uitbreiden. Tenminste niet in de demo. Ik hoop dat dit wel mogelijk is in de full-game, dus dat je gewoon een echt groot leger kan opbouwen. En de diepte van de gameplay vind ik goed zo. Hij is/word in ieder geval minder diep dan de voorgaande civilizations delen. (die waren gigantisch groot)
Yep mee eens. De diepte is prima, de civ games op de pc duurde wel soms 10-15 uur voordat je ook daadwerkelijk een hele pot af had. Op de console's willen ze hetzelfde gevoel geven maar de gameplay zo opbouwen dat het toch wat meer mainstream/pick-up game kant op gaat. Zodat je potjes heb die hooguit ong 5 uue ofzo duren. Ik ben zeer benieuwd naar de online mogelijkheden, hoe die uiteindelijk uitpakken en zullen functioneren.
Civ is toch een 'acquired taste'. Zelf ben ik helemaal verslaafd geraakt aan Civ 3 voor de pc. Als je er tijd in steekt is Civ een zeer belonend spel dat je steeds weer blijft spelen. Ik zou zeggen lees de schermteksten tijdens de demo goed door. Je kunt een technologische, culturele, economische en hegemonische overwinning halen. Die laatste haal je als je iedere andere civ vernietigd. 13 juni is de release van Civ Rev Ik verwacht met de MGS4 drukte deze week dat je Civ Rev zo vroeg als aanstaande woensdag al kunt scoren bij bijvoorbeeld e-plaza en bart smit. Take Two zal vanuit Breda de spellen vandaag of morgen naar de distributiecentra van de grote kentens sturen - als dit al niet eerder gebeurt is. Waarschijnlijk zullen die dan woensdagochtend netjes bij de winkels aankomen. Google Civilization Revolution en bezoek ondermeer de officiele website. Bekijk ook in de demo de technologieboom eens. Wat je in de demo kunt doen geeft een getrouw beeld van het uiteindelijk product. De demo stopt bij 1250 AD. Bij het eindproduct ga je gewoon door en worden je warriors of legionairs bijvoorbeeld infanterie. Daarnaast staan je o.a. veel meer bouwerken tot je beschikking. De omvang van je speelveld hangt in beginsel af van hoever je er met je warriors op uittrekt. Een goede pot zal ongeveer 3 uur duren. Kijk er zit een limitiet aan het tijdsbestek dat een game kan duren. Ik meen dat de game eindigt bij 2100 AD - volgens K2 Civ Rev forum, maar het kan een andere datum zijn. Realiseer je wel dat de jaarwisseling steeds trager zal zijn tot één jaar per beurt. Dus tijd genoeg om de pot te winnen. En hoe diep een game is hangt helemaal van jezelf af. Stel je wilt de alleenheersschappij over de wereld dan moet je alle andere civs van de kaart vegen. Dit kan door in beginsel direct met je warriors korte metten te maken met een startende Civilizatie die jou pad kruist. Maar naar gelang de tijd verstrijkt zullen verschillende civ's zich naast jou ontwikkelen die waardige tegenstanders vormen. Je zult je dus moeten focussen op technologische ontwikkelingen die jouw oorlogsmachine versterken. Daarnaast moet je de productie op peil houden. Een groot verschil met Civ voor de pc is dat je in Civ Rev geen werkers hoeft te managen. Dit gaat hier automatisch. Wel kun je een algemene opdracht geven aan je werkers. Een opdracht is bijv: alle werkers moeten zich alleen met productie bezighouden - in demo kun je dit ook doen. Hierdoor kan het maken van een unit versneld worden. Maar als je alle werkers goud laat delven kan je het maken van een unit ook versnellen want als je een bepaalde hoeveelheid goud hebt kun je de gewenste unit misschien al meteen kopen. Het is heel diep en erg belonend. Overigens heb ik nog niet gerept over de multiplayer. Hoe ga je onderhandelen? Laat je elkaar met rust? Of verklaar je samen tegen een derde de oorlog? Overigens is cultuur ook belangrijk. Groeit je cultuur dan groeit je bevolking en dan groeien ook je grenzen. Ligt naast jou stad een stad van andere civ en heb jij een rijkere cultuur dan kan de bevolking van die andere stad zich zich achter jou gaan scharen. Gebeurt dan gaat die stad van die andere civ om. En wordt het een nieuwe stad van jouw civilizatie. In de demo kun je dit uitproberen door bijvoorbeeld 'settlers' te maken maar deze zodra ze klaar zijn in jouw stad te laten vestigen als bewoner hierdoor groeit jouw bevolking. 13 juni 2008 Zelf ben ik echt heel enthousiast over dit spel. Ik denk dat het de 'sleeperhit' van 2008 gaat worden. Europa krijgt het spel trouwens eerder dan de VS. Het is in elk geval een spel waar heel veel tijd in gaat zitten als je er in de ban van raakt.