1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Civilization Revolution

Discussie in 'Games' gestart door Rebel8319, 23 mei 2008.

1. ThaBest

ThaBest Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zit er ook aan te denken dit spel te kopen nu, ik vind de demo toch best grappig, alleen wel een betje simpel en kort.
    Heb ik alleen nog wel een vraagje, zijn er ook nog dingen die hierin zitten die niet in Civ IV zitten of zit alles wat hierin zit ook in Civ IV?
    Als ik kijk naar de demo vind ik hem namelijk nogal simpel, maar ik vind het er wel leuk uitzien en er zitten wel een paar leuke functies in, dus als al die functies ook in Civ IV zitten koop ik die misschien liever. :)

2. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    Hoe doe jij dat in de demo dan? want heb vandaag lopen kijken maar als ik diplomatiek ga bedrijven kan ik alleen maar praten over andere, technologie delen en nog iets. Kan nergens me verdrag uitbreiden. Vind wel dat het moet kunnen

3. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is niet mogelijk in het spel, althans ik ben het nog niet tegen gekomen. Dit heb ik eigelijk in mijn eigen voordeel gebruikt. Met schepen had ik de water kant van de amerikanen geblokkeerd, dan kunnen zijn geen scheepsvaart produceren en ook konden de troepen van hun niet langs de mijne zonder aan te vallen. Dus had ik ze behoorlijk klem.

Wel is het jammer dat dit niet kan vooral in het begin. Dan wil je toch het liefs met iedereen vrede houden maar kan dat niet omdat je dan niet voorbij bepaalde velden kan.

In de herfst/winter komt er weer een nieuwe civ game voor op de pc. Een vervolg van civ 4, geen uitbreiding. Als hij net zo is als deze game maar dan met meer diep gang zal ik hem ook zeer zeker oppikken. Ben helemaal een civ fan geworden :D

Laatst bewerkt: 14 jun 2008
  4. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    WHAAAAAAAAAA, net dik twee uur gespeeld om een economic victory te behalen :D Pfffffffff, voordat ik het door had was ik al zo lang bezig!!! Echt goed deze game :) Begin nu ook een beetje door te krijgen wat ik allemaal kan en moet doen :p Maakt het wel wat beter te spelen zo ;) Misschien zo nog ff een potje, maar ik denk dat ik morgen weer verder ga :p

5. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat heb ik dus ook. Ben zo alles aan het regelen, verdediging opzetten want de fransen willen weer aggresief doen. Daarna moet je zelf ook nog per stad gebouw voor gebouw opbouwen. De tijd vliegt echt letterlijk voorbij.

Ik heb net de technology overwinning behaald. Heel goed in elkaar gezet zowel de strategische aspecten en de manier hoe het in beeld is gebrach.

6. dramaties

dramaties Held

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.civfanatics.com/civrev/info#diplomacy
    Het kan dus echt niet meer, wat vreemd. Wel wat kut vind ik, makkelijk om iedereen in te dammen, kun je ook direct oorlog verwachten lijkt me...

Verder lijkt het me wel een tof spel, wie weet haal ik hem toch nog alsie in de xbazar hangt. Heb nog een hoop spellen waar ik vanaf moet :p

7. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    Ja het is ook anders dan de pc versie. Een potje op de pc kan ook heeeel lang duren terwijl je op deze versie al klaar ben in ong 2 uurtjes ofzo. Afhankelijk van de moeilijkheidsgraad. Op www.gamekings.tv is er al een video review. Ik kan me wel vinden in hun review.

Ik vermaak me prima met deze civ maar ik weet zeker dat ik de volgende civ game op de pc zal kopen :D die was 2 weke gelede aangekondigd

8. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb de demo even 3x gespeeld en moet zeggen, het is toch best een vermakelijke game. Maar zoals zovelen die de ook de PC versie hebben gespeeld, gaat het me toch iets te snel. En die review van GameKings zegt eigenlijk hetzelfde.

Je wordt inderdaad te snel gedwongen tot het voeren van oorlog omdat de ruimte gewoon beperkt is en je tegenstanders gewoon agressief zijn.
    Het hele micromanagement is ook weg en dat is ook wel jammer.

Maar aan de andere kant zijn ze er wel bijzonder goed in geslaags om een ingewikkelde, langzame game, simpel en snel te maken.

Voor een paar tientjes pik ik hem zeker op!

9. Vegeta

Leuk Bevonden:
    18
    De gamekings review zegt het inderdaad maar zie aan andere reviews. (en ook aan die van gamekings) dat iedereen die nog nooit een civ heeft gespeeld het een top spel vindt. Hij komt vandaag hopelijk binnen en dan ga ik lekker een civ bouwen! Enige minpunt wat ik tot nu toe hoor is dat open boarders weg is.

10. knackje

knackje Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    vraagje..

Heb ook van het weekend Civilization Revolution gekocht en ben er maandag eens flink mee aan de slag gegaan. De eerste 2 potjes waren al snel verloren omdat ik geen goede verdediging in mijn stad had. het derde potje ging super. Eerst met iedereen vriendjes worden, ondertussen een dikke verdedeging bouwen en later met tanks de meeste 'vriendjes' van de kaart te vegen.

Tot nu toe 1 groot - punt van het spel gevonden. Ook in het volledige spel zit een max aantal beurten. Was ik met mijn tanks lekker al die tegenstanders te vernietigen, krijg ik opeens een melding dat het spel na 5 beurten is afgelopen en degene die dan boven aan staat qua overheersen, wint het spel. Dus na 5 ronden nog steeds dik bovenaan en dus dus gewonnen. Maar ja had de rest dus nog wel even willen afmaken...

Weet iemand toevallig of het mogelijk is om het max aantal beurten uit te zetten...

11. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, maar ik denk dat deze versie daar te kort voor is, dan wordt het denk ik veel te makkelijk ofzo. De wereld is ook niet zo groot und so...

Ik weet het niet hor, maar in de originele Civ kon je, nadat de game was afgelopen, gewoon verder spelen. Alleen kwam dat dan niet meer op de ranglijst te staan en kreeg je er dus geen punten meer voor.

12. knackje

knackje Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja dat had ik ook verwacht, dat zie je wel meer in dit soort spellen. Maar nu kan je alleen wat statestieken bekijken en terug naar het hoofd menu. Heb ikw at over het hoofd gezien. Ik zou toch graag nog die andere personage willen verslaan.... :)

Laatst bewerkt: 19 jun 2008
  13. Vegeta

Leuk Bevonden:
    18
    Das inderdad minder. Maar lees net dat hij binnen is dus ga morgen hem lekker spelen. Iemand intresse in een potje. stuur me even een berichtje op xboxlive (liefst boven de 20, sorry voor de minderjarige!)

14. Excalibur

Excalibur Advanced user

Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem ook aangeschaft, vond de demo erg leuk.

15. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Heb het spel ook en het is een erg vermakelijke spel ben iedere keer toch wel een hele middag bezig met 1 potje.

Begin het alleen wel irritant te vinden dat elke beurt iemand die oorlog met mij heeft, begint te drammen dat ik hen technologie of geld moet geven zodat ze me met rust laten. Terwijl ik de gene ben met het sterkste leger. En al hun steden telkens plat loop. 8)

En als ik bij hun hoofdstad aankom willen ze ineens vrede met me sluiten, en willen geen tech of flink pak geld aan me geven om met rust gelaten te worden. Vind dat toch wel raar hoor, aangezien ze zelf de hele tijd zitten te drammen en ze honderden gold of advance tech zou moeten geven. Terwijl ik op elk gebied uitblink. :x

16. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Hehe ja dat heb ik ook al gehad, speelde met de egyptenaren (buiten de demo de eerste keer dat ik civ revolution speel) op een gegeven moment heb ik al de andere beschavingen met de grond gelijk gemaakt en al die steden ingenomen, op de azteken na. Die heeft nog 1 stad, had er nog twee maar ik heb er net 1 verpletterd met een atoombom. Er liggen 4 oorlogsbodems voor zijn stad. Er staan 4 x3 tank units voor de deur en elk moment kan ik vanuit 1 van mijn steden bombarderen met minimaal 2x3 bombsquads. Azteek :'Als je mij die en die tech geeft dan laat ik je X-turns met rust'.. egh.. pardon?
    Ah wel grappig.
    Hoe meer ik dit spel speel hoe vermakelijker ik het ga vinden. Hoe dat blijft op de lange duur moet zich nog laten blijken, maar voorlopig heb ik het erg naar mijn zin met Civ

17. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zolang ben ik op de PC bezig om uit het stenen tijdperk te komen :)

Ach, als hij goedkoop ergens is, dan tik ik hem wel even op de kop.

*Kijkt even bij de achievements*

18. Vegeta

Leuk Bevonden:
    18
    Vind de rassen echt goed verdeeld. Elk ras heeft of een ontzettend groot voordeel in het begin of een ontzettend groot voordeel in het einde. Maar de "mindere periode" voor ze zijn de nieuwe voordelen van het ras ook best sterk. En alles compenseert. Echt goed gedaan. Al moet ik zeggen dat de Zulu's (heb ik al me vier achievements mee gehaald op King toch wel heel relaxt zijn met hun healing na een slag. Heerlijk.

Top spel. Binnenkort maar eens proberen online. Eerst maar eens even de andere rassen bekijken en kijken wat deity inhoudt. King was goed te doen met een goed battleplan.

19. riesjart

riesjart Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb 'n vraagje:

Als ik in de single player bezig ben en al 'n flinke tijd bezig ben, dan houdt de game er opeens na 5 beurten mee op, dit geldt ook voor online. Kun je dit ergens uitzetten? Ik heb het hier trouwens niet over de demo :cool:

20. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Nee want de game eindigt gewoon standaard in het jaartal 2100, tenzij je eerder nog een victory behaalt hebt. Ze geven je een waarschuwing dat het spel na 5 beurten afgelopen is want anders zou het spel misschien opeens zijn afgelopen zonder dat je het doorhebt.

Deel Deze Pagina