Mmm... De reviews van deze game zijn niet erg lovend... Niet dat een review doorslaggevend hoeft te zijn voor een aankoop, maar het is wel een indicatie... Er zijn momenteel wel wat slecht geschreven reviews die Clive Barker's Jericho een 8 of een 9 durven geven... Maar 1Up bijvoorbeeld, geeft de game een keiharde 3/10... Ik denk dat wel wat te laag is trouwens, omdat ze de Jericho genadeloos neersabelen... Maar de grote websites hebben hun oordeel nog niet gegeven... Het is de vraag welk cijfer het spel echt recht doet...
Ik heb zelf de demo herhaaldelijk gespeeld... Het schieten met de wapens gaat wel goed, maar wat mij stoort is dat je niet kunt springen en dat je op smalle stukken aan de rand van waar je loopt tegen wordt gehouden door een onzichtbare barrière... Maar goed, dat hebben wel meer spellen, dat je niet naar beneden kunt pleuren als je een rand nadert... Ik vind verder dat je in de demo weinig bewegingsruimte hebt... Dat zal wel zijn gedaan om het claustrofobische effect van het spel te versterken... Maar het is een shooter, dus ik vind dat je niet teveel moet zijn opgesloten in rare gangetjes die ook nog obstakels hebben en glooiende oplopende zijwanden... Okee, zelfs in Halo 3 heb je dat als je tegen de Flood vecht, maar daar heb je meer licht op tafel en is de opbouw beter...
Verder stoort mij het feit dat je stukken hebt waar je aangevallen wordt door een spook en dan op diverse knoppen moet drukken op je controller... Dat was in Spider-Man 3 wel leuk, maar hier is het mijns inziens een obstakel... Spider-Man is een springer, en dat is precies wat Jericho mist, want je kunt zoals gezegd NIET springen... Dus wordt de gameplay van Jericho gestoord door die knoppencombinaties... Het is gejat en ook nog eens slecht gejat... Het is saai, terwijl als ze het er uit hadden gelaten wordt het gevecht met zo'n helbeest veel leuker... Desnoods hadden ze wat anders bedacht om het FPS gevecht af te wisselen... Maar nee, fantasie is ver te zoeken wat dit betreft...
Het switchen tussen de karakters is wel leuk, maar die meid met dat snel schietende pistool en dat steekwapen beweegt/draait vrij langzaam... Ik heb al geprobeerd om de bewegings/draai optie te wijzigen tijdens de gameplay, maar dat lukt om de een of andere reden niet... Uiteraard is dat in de full game hoogstwaarschijnlijk wel in orde... Op een gegeven moment moet je met die griet een donker gat in, waar je echt helemaal niks ziet... Als je je zaklamp aanzet, zie je nog niet veel... Je moet dus min of meer je weg op de tast zien te vinden, alhoewel je geen tastzin hebt... Het wordt dus een draaien met je camera totdat je op een gegeven moment de uitgang vindt... Ik kan dat verre van "leuk" noemen, helaas...
Ik moet zeggen dat de graphics er hier en daar vrij goed uitzien, maar er zit duidelijk verschil in waar je bent... Ik kan niet beoordelen hoe dat is in de full game, maar de demo is zeker niet perfect... De monsters zijn wel goed in elkaar gezet, alhoewel ik van mening ben dat ze eigenlijk voor een groot deel op je af rennen en dat doet me een beetje denken aan de game Painkiller: Hell Wars... Ik vond dat hersenloos gedrag van de AI eigenlijk op den duur irritant en saai worden in Painkiller: Hell Wars, maar Jericho heeft er volgens mij ook een handje van... In de demo dan...
Ik vond dit aanvankelijk een interessante titel, maar ik ben echt bang dat ze de game verkloot hebben omdat ze enerzijds te veel op matige wijze leentjebuur hebben gepleegd via eerder uitgebrachte gameconcepten en anderzijds omdat Jericho een vrij matige shooter (b)lijkt te zijn... Ik kan natuurlijk alleen oordelen over de demo, want vaak genoeg blijkt dat de full game toch zoveel beter is dan een simpele demo... Toch twijfel ik ten zeerste of ik deze game ga halen... Ik ken iemand die het spel gaat kopen en ik hoop dat het voor hem geen miskoop wordt... Van hem zal ik gaan horen of de full game toch wel interessant genoeg is... Maar of ik het spel uiteindelijk zal gaan kopen, dat is zeer de vraag...
Laatst bewerkt: 24 okt 2007