1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Colin McRae Rally 2005

Discussie in 'Algemeen' gestart door Gerbo, 24 sep 2004.

  1. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Hey,
    Nu ik weer salaris heb gehad, twijfel ik eraan om een nieuw Rally-spel te kopen. Twijfel tussen Richard Burns en Colin 2005. Van Richard Burns weet ik nu genoeg, dankzij gaming 4 ever _o_. Maar is Colin 2005 nou eigenlijk de beste van de serie tot nu toe? Enige rallygame die ik bezit is RalliSportChallenge 2 (bevalt zeer goed, beetje nep/easy maar toch). Is Colin 2005 zonder live de moeite waard? Kan ik anders niet beter deel 4 kopen? Alvast bedankt!
     
  2. Robbertje

    Robbertje X360

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    Deel 4 is minder goed dan deel 5 naar mijn mening. Richard Burns Rally ken ik niet en voor Colin 2005 heb ik onlangs nog een review gemaakt. Het spel beviel me goed en het was realistischer als RSC2. Op het begin is het even wennen maar daarna is het echt verslavend, tenzij je de besyuring nooit doorkrijgt. Ook het feit dat je zeuinig moet doen met je auto spreekt erg aan. Hierdoor wil je toch zo heel mogelijk finishen. De omgeving ziet er goed uit maar er zitten soms vage bugs in, zoals een onzichtbare muur bij een struikje die pal naast de weg staat in een bocht terwijl het al zo smal is.

    Naar mijn mening is het zeker zijn geld waard, zeker als je naar een Rally-spel op zoek bent.
     
  3. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Ik vind deel 4 juist beter dan deel 5...
    Deel 5 is dan wel weer beter dan RSC 1&2 en ook beter dan colin mcrae 3

    Ik vind deel 4 leuker dan 5 omdat het veel minder overbodige fratsen heeft en gewoon lekkerder speelt.
     
  4. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Hm oke, maar is Colin 2005 niet meer op live gericht? Dat je zonder Live dus beter Colin 4 kan kopen?
     
  5. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Valt wel mee, ik heb CMR2005 bij een vriend gespeel en het Offline gedeelte is ongeveer hetzelfde als bij CMR4. Alleen de CMR-series zijn meer voor het grote publiek en de 'casual gamer'. De proeven zijn veel spectaculairder met veel jumps etc. Bij RBR is het wat realistischer en zijn de proeven wat langer en 'saaier'. Bij CMR is ook wel wat realisme aanwezig (meer dan bij RSC2) maar er zit ook veel arcade in zodat méér mensen het leuker vinden. Je heb niet zoals met RBR het gevoel dat je op een dun draadje rijdt zeg maar;)
     
  6. westlander

    westlander Active Member

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    0
    @blanqua
    dit stond in de koopjes thread. als het waar is kan het nooit een miskoop zijn voor deze prijs
     
  7. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Dankje wel man! Is inderdaad heel goedkoop. Als ik er in de buurt woonde zou ik ze waarschijnlijk beide gekocht hebben. Helaas woon ik in Schipluiden (naast Delft). Dan zou ik daarheen moeten gaan en dat kost ook weer veel tijd en geld..
     
  8. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb de game nu ook gekocht voor 18 euro.

    Ik ben tevrede over de game al was het sturen wel erg wennen. In het begin van het spel als je de eerste paar races wind is het nog vrij moeilijk. Je slipt vaak te lang en je komt dus ook snel in de berm terecht. Het viel me wel op dat het net lijkt ofdat je auto sweeft. Ik heb nog niet echt het gevoel gehad dat ik echt op de weg lig, dit kan misschien door mijn neppe controller kopen dat de trillingen minder hard overkomen.

    Ik vind het instellen van de auto opties ook wel leuk alleen weet ik niet precies wat goed is bij welk weertype. Hoe moet je je banden zetten als het sneeuwt en hoe als het droog is? Je moet het op een balkje invoeren.
    Het is toch zo: Droog/Grip<-------->Nat/Glad. Dus je moet je balkje helemaal vol hebben als het glad is? Zo is het toch? Help me als ik het fout heb want dan word het sturen wat moeilijker.

    Ik heb net de eerste auto erbij gewonnen. Echt wel lache..Alleen is het soms vrij moeilijk om een race te winnen.

    Wat is jullie favorite baan en auto? Ik rij graag in Finland en in Australie. Vooral baan 3/4 van Finland met veel jumps. Ik kan met bijna alle auto's goed overweg van Mini tot Citroen Xara. Eigenlijk zijn alle auto's niet echt moeilijk te besturen. Wat zijn jullie favorite auto's en banen?
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2005
  9. JTracing

    JTracing Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb de game sinds een paar weken ook, en vind hem alleen grafisch verbeterd te opzichte van CMR2 op de pc.
    De besturing is zoals al eerder gezegd wat vaag met teveel ongecontroleerde glij partijen.
    Verder is het jammer dat het afstellen van de auto tussen de stages door geen extra tijd kost waardoor er voor het repareren nog minder tijd over zou blijven (dus nog meer reden om "netjes" te rijden).
    De co-driver calls zijn wel weer erg prettig en goed uitgevoerd door de beste co-driver die er was.
    Al met al wel een goede game die mijnsinziens niet veel verder is ge-evolueerd is sinds CMR2.

    voor Bonbridge;
    Let er met je banden op welk soort wegdek je het meest tegenkomt en kies daar de beste band voor.
    Voor het nog verder verbeteren van je stuurgedrag kan je wat met de instellingen van je vering/demping e.d. gaan spelen, dan kom je er vanzelf achter wat je het lekkerst vind rijden.
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2005
  10. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb 2 auto's vrij gespeeld, de banen komen er na een tijdje zelf bij! Vaak speel ik tegen mijn zusje :D (Win natuurlijk alles :cool: ) of tegen mijn broer. Wel een leuk spel ik zit er al bijna heel de dag aan :eek: De besturing is wel fijn nu ik eraan gewent ben.
     
  11. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb een vraagje! Ik heb nu een aantal auto's vrij gespeeld en een aantal test beurten voor bijvoorbeeld de motor. Wat is het nut van de testen? Ik haal die motor test btw niet dan moet je tot een bepaalde snelheid gasgeven en dan daar houden maar dat lukt dus niet. Wat heeft het testen voor nut?
     

Deel Deze Pagina