''Goede spelserie" duidt er op dat je de serie zou kennen...
Kennelijk niet vanaf het begin dus..
Even een korte trip terug de geschiedenis in.
Als eerste was er
Command & Conquer. Dit was je standaard RTS met tiberian als grondstof. En de partijen GDI en NOD die elkaar bestreden.
C&C kreeg ook nog de uitbreiding: Covert Operations
Vervolgens zijn ze overgestapt op het (een beetje lijkende op) WO2 theme... echte partijen en realistische omgevingen. (Allies vs Soviets)
Dit spel heette: Red Alert
Dit spel heeft de uitbreidingen CounterStrike en Aftermath ontvangen.
Hierna kwam het spel Command & Conquer: Tiberian Sun (eigenlijk C&C2 dus)
Tiberium Sun kreeg vervolgens de uitbreiding TiberianSun: FireStorm
en toen kreeg Red Alert vervolgens de opvolger Red Alert 2
En deze ontving de uitbreiding Yuri's Revenge (hier is dat realisme uit de RA serie er een beetje afgevallen)
Hierna bedacht Westwood zich (net als andere series van dat moment allemaal deden) om een FPS uit te brengen.
Dit werd Command & Conquer Renegade, in mijn ogen geen geslaagd spel gezien het niet was wat zijn voorgangers wel waren.... een RTS...
(worden we al moe van het lezen?)
De titel die hierna verscheen is mij nog nooit duidelijk geworden waar hij vandaan komt... ik gok dus op een nieuwe serie in de C&C reeks...
Dit spel was genaamd Command & Conquer: Generals
Dit spel heeft ondertussen al de uitbreiding Command & Conquer: Zero Hour mogen ontvangen.
Dit was totdat C&C 3 aangekondigd werd het voorlopige einde van de C&C reeks, maar zoals ik al zei C&C is aangekondigd dus ze gaan weer lekker verder.
Maar goed, genoeg afgedwaald
Even terugkomend op die Kristallen nu de spelvolgorde weet:
Die kristallen zijn Tiberian. Tiberian is in het Universum waar Command & Conquer (de eerste versie en zijn 2 uitbreidingen) zich in afspeelden. In dit universum is Tiberian zowel een grondstof als een vervuiling. De hele planeet groeit er namelijk mee onder en de tiberian opmars is niet bepaald gemakkelijk tegen te houden of af te remmen...
Over Tiberian heenlopen was vanaf C&C '1' al schadelijk voor niet gepantserde eenheden.
Hopelijk vind je het leuk om te weten... ik vond het leuk om te schrijven iig...
ik loop ook al met de serie mee vanaf het eerste spel... en heb van elk deel geweldig genoten.
Even een paar aanpassingen gemaakt... Merci voor de herinnering AVHAHA
Laatst bewerkt: 20 jun 2006