1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Competitie Forum

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Meneer Stefan, 14 jul 2005.

1. sargeant swift

sargeant swift geen titel

Leuk Bevonden:
    0
    precies, even uitproberen hoe het gaat kan geen kwaad.

2. JeePee

JeePee Guest

Ja, waarom niet. Gewoon proberen, wie weet is het wel wat.

De mods kunnen de bestaande competities daarnaar toe verplaatsen, waardoor andere die voorbeelden kunnen overnemen, zodat er geen 'slordige' competities zullen ontstaan. En anders krijgen ze een slotje :+

Laatst bewerkt door een moderator: 15 jul 2005
  3. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Zo lang Ubisoft betaald blijft dat forum open :)

Dus misschien als je een mooi bedrag naar de bankrekening van Mirik overmaakt komt er wel een competitie-forum :cool: :+

4. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Help jij mee? :) :+

Maar Ontopic, er zijn een paar memebers die zeggen dat er weinig competities kunnen worden gehouden, maar dat valt best mee:

[Online]
    Rainbow Six 3
    Rainbow Six 3: BA
    SplinterCell 3
    Ghost Recon 2
    Conker: Live & Reloaded
    Brothers In Arms
    Top Spin
    Halo 2
    Pro Evolution Soccer 4
    Dead Or Alive: Ultimate
    (binnenkort) Ghost Recon 2: SS
    (binnenkort) Rainbow Six 4
    (binnenkort) Brothers In Arms: EIB

[Offline]
    Forza Motorsport
    Project Gotham Racing 2
    RalliSport Challenge 2
    MotoGP2
    DTM Race Driver 2
    Richard Burns Rally
    Colin McRae 5
    (binnenkort) DTM Race Driver 3
    (binnenkort) MotoGP3

[andere consoles]
    Gran Turismo 4
    MotoGP4
    Socom II
    Killzone
    SplinterCell 2
    SplinterCell 3
    Rainbow Six 3
    F1 '05
    Countersrike
    (binnenkort) Socom III

Dit zijn allemaal games die best goed verkocht zijn en dus best veel mensen zullen hebben. En omdat er een apart forum voor is kunnen ook competities met "maar" 4 vaste deelnemers ook goed draaien. Er zijn zelfs meer games die ik nu vast vergeet. Aan competities geen gebrek, kom op! Give it a try??? :) :cool:

Laatst bewerkt: 17 jul 2005
  5. sargeant swift

sargeant swift geen titel

Leuk Bevonden:
    0
    OMG, hoe kun je Halo 2 nou vergeten??

6. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    2/3 van deze competie's zijn zo oud dat ze ook niet meer gespeeld worden als ze volop in aandacht staan

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    het probleem is niet dat er weinig competities gehouden kan worden ... maar er is te weinig animo voor

8. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Mwha, als er een apart forum voor is zijn er per competitie IMO altijd wel minimaal 4 deelnemers ofzo, dat kan genoeg zijn als ze allemaal meedoen, maar ik heb de héle oude idd weggehaald. Maar er zijn ook heel veel games die ik nu vergeet he.

Ik denk écht dat dat reuze meevalt maarja

9. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Maar over die offline-competities die Gaming 4 ever daar opnoemt, zal er slechts animo zijn voor PGR2 en Forza, de rest zal weg te liggen rotten met hooguit 2 a 3 deelnemers. Over het online-gebeuren heb ik niet zo veel verstand en benul van, maar ik denk toch wel dat je de helft er al wel mee weg kan strepen qua animo, zoals GR(IT) en Topspin bijvoorbeeld. Je zal misschien net de 5 actieve competities halen en om daar nou een subforum voor te maken, lijkt me gewoon overbodig.

10. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dat is relatief. De vraag is wat je hebben wil. Wil je zestien man die elke week wat tofs doen, wil je er 32, 128, 256? Voor de meest vage spellen is wel animo te vinden voor georganiseerde activiteiten. Sommige mensen op Live kennen XBW niet eens, dan komen ze juist via zo'n competitie voor het eerst in aanraking met zo'n gemeenschap.

Uiteindelijk ligt het gewoon in mijn ogen aan de mate van organisatie. Het is heel simpel om te zeggen "Zondagavond, 20:00, Halo 2, 16 man" en dan denken dat je een 'competitie' hebt. Zo gaat het niet altijd, maar de mate van devotie ontbreekt vaak bij de organisatie van de minder succesvolle competities.

Je moet namelijk ook goed nadenken over het concept, ondanks dat dat simpel lijkt. Je moet immers genoeg mensen weten te ronselen voor je toernooi, het moet inhoudelijk interessant zijn, het moet voor iedereen speelbaar zijn, dat voor elkaar krijgen is niet bijzonder makkelijk. Soms zal inderdaad blijken dat een competitie niet uitpakt ondanks een hoge mate van organisatie, maar de kracht moet 'em vooral zitten in een actieve organisatie.

11. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat een forum voor competities wel degelijk iets toevoegd aan dit forum en de community. ik denk echter wel dat er goede richtlijnen moeten komen, over hoe de startpost en de organistatie in te delen, en wat de voorwaarden zijn.

ook is missschien zo'n speciaal beleid handig, dat elke topic eerst wordt gecontroleerd voor hij wordt geplaatst.

op die manier krijg je een overzichtelijke hoeveelheid goede en duidelijke topics/competities, waarmee je veel animo kunt creeeren.

12. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom heb ik dit ook als suggestie gedaan, al wordt het een wisselforum. (voor de proef) Ik denk dat als je er een apart forum voor maakt, er veel meer games komen voor competities, veel meer animo etc. etc.

Je moet idd wel goede afspraken maken, bijv vóór elke game [Offline] of [Online] zetten en de console erachter, want IMO kunnen er ook competities voor PS2, PC en eventueel Gamecube bij. Ik weet zeker dat er genoeg animo zal zijn. Als bijv 4 deelnemers fanatiek meedoen met een racegame en elke keer leuk is, dan kan dat toch.

13. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Heb je dan een competitie? Of gewoon 4 mensen die van een lekker potje racen tegen elkaar houden...

Denk toch eigenlijk dat Dioooog wel duidelijk was :p

14. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Maar ik wil het zóóó graag! |:-

Nee hoor, ik begrijp dat in tegestelling tot de members, de mods het geen goed idee vinden dus dat is alleen maar jammer, maar ik wou tóch ff álle pogingen wagen, want ik was zo van mezelf overtuigd. *)

Dit draadje kan dan maar op slot, (thread starters moeten dat ook kunnen ofzo, maar ik zo mijn god niet weten hoe) aangezien de mods er niks in zien, jammer.

15. JeePee

JeePee Guest

Als er te weinig animo is voor bepaalde games, dan roep ik op het PS2 forum wel dat er hier competities gehouden worden voor bijvoorbeeld; Socom, GT4 en F1'05, en dan zien hoeveel mensen ermee doen :cool:

16. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Het is niet zo dat 'de mods' niet willen dat er geen competities worden gehouden, ik denk jist dat iedereen dit leuk vind. Het verschil zit 'em alleen in wáár dit wordt gedaan: Jij gaat voor een apart forum, terwijl eigenlijk het Live Gaming forum bijna gemáákt is om óók competities en evenementen te kunnen huisvesten.

Daarnaast vind ik persoonlijk (maar dan moet ik even onthouden dat ik al een tijdje geen beheerder ben) dat je een apart forum altijd moet maken naar aanbod en niet naar potentiële vraag. Dus als nou écht blijkt dat er zo enorm veel competities zijn dat het eerder genoemde Live Gaming forum uit zijn voegen barst, dán kan je iets aparts openen. Ik zou dus voorstellen, probeer je tijd te steken in het opzetten van wat leuke activiteiten en dan hoef je niet eens meer te vragen naar een apart forum, dan komt dat er vanzelf wel.

Het lijkt mij persoonlijk niet interessant om PS2 en NGC competities te houden puur om competities te houden, dan schiet je je doel voorbij. Natuurlijk, als er een groep spelers is die iets dergelijks leuk vinden: Tof, vooral doen en uitvoeren.

17. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Die heb ik zelf een maand of 16 geleden zelf eens opgesteld en wordt volgens mij nog grotendeels in eenzelfde vorm gebruikt. Dus dat bestaat in principe al. Er wordt volgens mij een beetje vergeten dat de mogelijkheden die hier worden geopperd al láng bestaan :).

18. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dnek juist dat er veel meer competities komen áls er een apart forum voor komt, niet als er géén apart forum voor is, want dan worden er veel minder snel competities aangemaakt.

Ik kan 20 games opnoemen voor competities waarvan ik zéker weet dat ze lopen, omdat veel mensen die games hebben gekocht.

Daarom stel ik ook een wisselforum voor, dan kan je kijken of het klopt wat ik zeg, dat er dan véél meer animo én competities komen, omdat het nu duidelijker gescheiden is van de rest.

19. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Mensen die een competitie willen en kunnen opzetten, zullen deze vanzelf wel opzetten. Ik denk persoonlijk dat als je zo geforceerd de mogelijkheid gaat bieden, er een hoop evenmenten komen die kwalitatief gewoon onderdoen voor de evenemten die worden opgezet vanuit een bepaald enthousiasme van de oprichter.

Ik ben persoonlijk ook geen favoriet van het opzetten van een forum puur om te kijken 'of het werkt' en volgens mij zijn de heren binnen de beheerdersgroep het daar redelijk mee eens. De mogelijkheid ís er al. Als er vraag is vanuit een bepaalde gemeenschap naar een evenement, dan kómt dat evenement er. Niet staat dat nu in de weg.

Daarnaast is het ook zo dat uiteindelijk niet elke gemeenschap (als in, gemeenschap van een groep spelers die één spel speelt) geschikt is voor competities. Bij sommige spellen is er een duidelijkere harde kern aan te wijzen waarvan je weet dat men een bepaalde competitie kan doorlopen en bij andere spellen is het allemaal te losjes.

Als jij denk dat er van al die spellen een leuke competitie is op te zetten (en natuurlijk kan ik het daar alleen maar met je eens zijn), dan is het misschien leuk om op een andere manier je steentje bij te dragen aan de Live-wereld. Dit kan je doen door er één titel uit te pikken en je energie in te zetten om daar echt een leuke competitie voor te maken. Anderen zullen dan volgen voor andere titels. Als jij een bepaalde kwaliteit of een bepaald concept weet neer te zetten wat anderen aantrekt en effectief is, dan kan dat worden toegepast op andere titels en zullen het aantal competities exponentieel groeien en dan kan niemand meer ontkennen dat een apart forum een vereiste is.

Deel Deze Pagina