Compleet rookverbod

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 13 apr 2003.

  1. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Ok ik ben dus voor een algemeen rookverbod. In Amerika geld dit al in uitgaansgelegenheden en daar gaan nu meer mensen uti dan eerst. Ik stem voor een algemeen rookverbod in alle openbare plaatsen en ik zou zelfs zo ver willen gaan dat het gewoon helemaal verboden moet worden.

    Er is geoon niks goeds aan roken en de mensen die het doen vermoorden zichzelf.. wat is nou de rede dat het nog niet verboden is? Laten we de mensen zich zomaar afmaken? Laten we ze zomaar andere mensen last bezorgen?

    Zelf heb ik onwijs veel last van rook soms. Vooral in de trein etc. Het is het ergste dat het in je kleren blijft hangen en dat je het er dus niet uitkrijgt en je dus de hele dag naar rook stinkt. Daarbij adem je gewoon ook rook in wat je eigenlijk helemaal niet wilt.

    Maarja het zal wel nooit gebeuren.. en al die tijd sponsoren die mensen de industrie met hun leven..|:-

    Eigenlijk zijn rokers best wel stupid...

    Een sigaret bevat onder andere:

    Verfverdunner
    Formaldehyde - waar ze dode dingen mee concerveren
    Lood
    benzeen
    Nicotine
    Insecticide
    Accuzuur
    Ammoniak
    Aceton - Nagelak verwijderaar
    Koolmonoxide - Uitlaatgas van een auto..

    En de moeder van alles wat met ****** te maken heeft:

    Benzopyrene

    En dit zijn maar een paar van de 4000 giftige stoffen....

    Damn.. snap niet dat je zoiets kunt inademen...

    Algemeen rookverbod ja of nee? Hard drugs is ook verboden.. en dit is zeker een hard drug..
     
  2. Dmatri

    Dmatri Bleed til you die

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je wilt dat er ergens niet gerookt wordt of dat je geen last hebt van rook moet je naar een "Openbaar gebouw" gaan,daar mag niet gerookt worden (en terecht).

    Maar wat ik doe met mijn eigen lichaam is m'n eigen keus.of dat nu roken is of hard drugs,.....ik geniet van allebei (hehehehehe)
     
    Laatst bewerkt: 13 apr 2003
  3. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Zo zou het dus niet moeten zijn. Zolang je er andere mee lastig valt zou het dus in geen een openbare ruimte moeten worden toegestaan. Daaronder vallen voor mij ook cafe's, snackbars, bioscopen, restaurants,treinen en zo'n beetje alle gebouwen waar mensen samen komen.

    Het moet dus zo zijn dat de rokers maar buiten gaan staan als ze zo nodig een sigaret willen opsteken. Er is niets ergers dan lekker in een restuarant of bar zitten en de hele tijd de muffe rooklucht inademen.
     
  4. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Lekker hypocriet. Ga jij maar in een rokershok zitten, waar die stank nergens in de buurt van NORMALE mensen komt! Geh! 8)

    Roken zou inderdaad, verboden moeten zijn. Beter nog, rookfabrikanten moeten gewoon stoppen met het maken van cigaretten.
     
  5. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik zou wel graag een goed onderbouwde pro roken mening willen zien. Gewoon iemand die vorostander is van roken en wat nou volgens hem/haar het voordeel is...
     
  6. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Inderdaad.. je mag ook geen hard drugs maken dus zou dat met roken ook zo moeten zijn...
     
  7. Dmatri

    Dmatri Bleed til you die

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat begrijp ik,maar je kan toch niet verwachten dat er in b.v. kroegen niet gerookt wordt?...........................................................................................Of toch wel?


    Ik ben een roker maar ik wil toch niet dat ik 75 % van de bevolking er mee lastig val.Op mijn werk hou ik wel rekening met de niet rokers maar van de 100 hoor ik bij 1 van de 10 wel rokers.Als het aantal klagers te groot word wil ik me wel aanpassen maar nu is dat nog lang niet het geval......dus ik rook lekker door.
     
  8. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Niet mee eens. Als jij rookt, schaad je daarmee niet alleen je eigen gezondheid (dat is tot daar aan toe, en dat moet je uiteraard helemaal zelf weten), maar ook die van degenen die zich bij jou in de buurt bevinden. Veel rokers trekken zich daar niks van aan, en dat vind ik een erg kwalijke zaak. Van mij mag het roken dan ook wel helemaal verboden worden. Als men een manier zou uitvinden om de schade die roken veroorzaakt te beperken tot de roker zelf, dan had het me allemaal niet uitgemaakt (je bent tenslotte zelf verantwoordelijk voor je eigen lichaam, als jij ervoor kiest die ******staven tot je te nemen, is dat helemaal je eigen verantwoording), zou ik helemaal geen probleem met rokers hebben, maar zolang zij anderen tot hinder zijn met hun rookgedrag, vind ik dat rokers zoveel mogelijk beperkt mogen worden in hun "rookvrijheid". Dat wil zeggen dat openbare plekken zoveel mogelijk rookvrij dienen worden gemaakt, en dat rokers steeds minder plekken toegediend krijgen waar zij ongestoord een sigaretje op kunnen steken.

    Uiteindelijk moet de mentaliteit die de samenleving heeft ten opzichte van rokers veranderen. Roken moet echt als iets kwalijks worden gezien (wat het in feite ook is, alleen niet wordt ingezien door een groot deel van de bevolking), en eigenlijk zou het zo moeten worden dat rokers met de nek worden aangekeken voor hun gedrag. Misschien hard voor de rokers onder ons, maar net zo hard is het dat jullie rokers mede-verantwoordelijk zijn voor het veroorzaken voor vele long******gevallen extra, die niet aan deze gruwelijke ziekte ten prooi hadden hoeven vallen, waren er niet zoveel rokers geweest op deze aarde.

    Ik zeg het nu misschien wel keihard, maar zo is het ook. Roken is gewoon smerig, levensverwoestend en nergens voor nodig. Rokers beseffen dit niet, puur en alleen vanwge hun obsessie naar nicotine (lees: verslaafdheid). Niet-rokers die vaak mee moeten roken met de mensen om hun heen weten hoe irritant en smerig het is om met andermans ziekteverwekkende dampen meet te genieten...... laat dat rookverbod er komen, en gauw als het aan mij ligt!



    /edit vervang ****** door de ziekte die momenteel de doodsoorzaak is van meer dan een kwart van de nederlandse bevolking, en je weet waar ik het over heb.
     
  9. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Niet echt de goede opstelling ;)

    We laten drugs en alcohol verslaafden ook niet aan hun lot over. De mensen moeten gewoon geholpen worden en het moet niet zo gemakkelijk zijn om te gaan roken.
     
  10. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Tja, drugsverslaafden mogen het ook niet 'zelf weten'!

    Alcohol en nictoine zijn pure HARD DRUGS. Meer doden dan alle andere drugs bij elkaar.
     
  11. xxinsanexx

    xxinsanexx I Hate Jimmy Page!

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik rook ook, maar als er mensen om me heen zitten die willen dat ik m'n sigaret uitdoe mij best. Dat je niet mag roken in openbare ruimtes das best, maar in de trein heb je daar speciale ruimtes voor, dus dat verhaal van die trein slaat nergens op. En als al die drugs verboden moet worden, wrom dan niet ook gelijk alle drank?:confused: ok, het is misschien stom om te roken, maar tis nu eenmaal een verslaving en moeilijk om er vanaf te komen. Je kunt niet zomaar alle verslaafden laten stoppen. Roken is dom, maar veel mensen vinden het gewoon lekker netzoals drank of wiet of welk ander genotsmiddel... het is en blijft moeilijk voor de mensen om je heen die er niets van willen hebben, maar je moet begrijpen dat het voor de mensen die verslaafd zijn ook niet altijd even fijn is.
     
  12. masterofthegame

    masterofthegame the best saiyen

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben tegen dat rookverbod hoor dacht dat het nederland was als je al dit soort regels gaat bedenken mag je hier helemaal niks meer
     
  13. Major Payne

    Major Payne Drunkenmaster

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil een algemeen rookverbod in mn huis!!! ik zit hier met mn broer en pa die het hele huis laten stinken met hun sigaretten!!!:'-(
     
    Laatst bewerkt: 13 apr 2003
  14. OCM3RZ

    OCM3RZ Ik vereer Mezelf

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah, hier bij mij moet ook een rookverbod komen, me moeder loopt de hele dag maar te roken, wel 2 pakjes per dag. K zeg de hele tijd zo van STOP DAN!!! DAT HEB IK TOG OOK GEDAAN!!! maar dan haalt ze haar schouder op...:'-( :'-( :'-(

    GRAPPPPIIIIIEEE!!!! bij mij rookt gelukkig niejmand, en dat moet zo blijven :)
     
  15. Raymond

    Raymond Active Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb veel gelul gehoord!
    maar dit slaat echt alles!
    Een rookverbod?
    En drank dan?
    Is dat niet slecht?
    en wat denk je van mayonese of patat? er zijn onderzoeken dat daar teveel van ook ****** kan veroorzaken!
    En daar gaan per jaar meer mensen aan dood dan door sigaretten!
    wat denk je bijv van tonijn?
    er zijn gevallen van mensen met kwikvergifteging omdat ze teveel tonijn aten!
    Nootmuskade? wat er gebeurt als je teveel doet? ga je hallicuneren!
    nee ik heb zelf heel veel dingen gedaan met onderzoek naar dingen die gezond en ongezond voor je zijn,maar uit 90% van het geval is van teveel is altijd slecht!
    Ider persoon doet wat hij zelf wilt,de een zuipt de eet alleen vet,de een rookt,de een gebruikt anabolen!
    zolang je anderen er niet mee lastig valt is er niks aan de hand!
    je kan natuurlijk altijd wel rekening houden met anderen!
    en dat wordt al heel erg veel gedaan door de rokers!


    P.s. ik rook niet!
     
  16. BreeZe_USA

    BreeZe_USA Active Member

    Berichten:
    335
    Leuk Bevonden:
    0
    das wel een beetje onzin hé,
    dus omdat (ugamer e.a.) jij niet rookt moet het verboden worden? tja, ik ben voor een rookverbod in ALLE openbare plaatsen, maar wat mensen thuis en in de bosjes willen doen moeten ze zelf weten..


    en ik rook niet, heb er zelf een hekel aan...
     
    Laatst bewerkt: 13 apr 2003
  17. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Wat veel rokers, en inmiddels al door 2 reacties hier bevestigd, zeggen is dat als ze merken dat mensen last hebben van hun gerook dat ze er mee stoppen. Mijn vraag is dan waarom dan pas? Je weet van tevoren toch al dat er mensen last van zullen hebben, waarom kom je dan toch al rokend ergens binnen? Mensen zullen je echt niet gelijk op je rookgedrag aanspreken aangezien men dit als onbeleefd beschouwd. Eigenlijk moet je er dus zelf al rekening mee houden en niet wachten tot anderen er iets van gaan zeggen.

    p.s. Het zou wel grappig zijn als iemand ergens rokend binnen komt en meteen finaal in elkaar word geslagen door niet-rokers onder het excuus dat roken slecht voor je is. :D
     
  18. jelle333

    jelle333 Guess de Groente!

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar als jij een patatje eet hebben anderen daar geen last van.... Dan pleeg jij in zekere zin zelfmoord maar dat moet je zelf weten. Roken is ook gevaarlijk voor anderen
     
  19. BreeZe_USA

    BreeZe_USA Active Member

    Berichten:
    335
    Leuk Bevonden:
    0
    Patat ..?!! |:-
     
  20. masterofthegame

    masterofthegame the best saiyen

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    0
    als anderen daar last van hebben dan doen ze maar een raampje open
     

Deel Deze Pagina