1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread [Deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Lenny-t, 18 nov 2008.

  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Het design van de LG is wel 28x mooier dan het design van die Iiyama, en daarbij blijft het een kwestie van smaak en wat je zelf wilt..
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2009
  2. jesseke

    jesseke Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    Bwa, ja inderdaad, het design is wel super maar ik vraag me af of die 50 euro de extra 2 inch meer waard zijn. Of het veel verschil is tussen 22 inch of 24 inch
     
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Aangezien het allebei FullHD is zul je het verschil alleen in de 2 inch merken. Het verschil is wel groter dan dat je denkt eigenlijk. Het beste ga je naar een mediamarkt en bekijk je een 22" en een 24", en bedenk je dan wat voor jou de beste keus is.
     
  4. riesjart

    riesjart Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje: De gemiddelde lcd-monitor heeft 3 uitgangen: 'n dvi-d, een vga, en een hdmi-uitgang.
    Nu wil ik graag mijn laptop en xbox aansluiten op 'n monitor. Ik heb geen xbox met hdmi port, dus kan ik 'm volgens mij alleen aansluiten op de vga uitgang. Maar kan ik mijn laptop dan ook erop aansluiten, met 'n speciale kabel via dvi-d eventueel? Of bestaat er 'n switch waardoor je 2 vga (xbox en laptop) kunt aansluiten op de monitor?

    alvast bedankt
     
  5. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Verloopstekkertjes zijn er wel, waardoor je een VGA kabel in een dvi ingang kan doen. Want een computer heeft uitgangen, een monitor ingangen ;)
     
  6. Gre

    Gre Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Heeft er iemand ervaring met de recente modellen van Benq, namelijk de E2400HD of de E2200HD? Het zijn 16 : 9 schermen en fullHD. Iemand die ze eventueel al in actie gezien heeft in combinatie met een console?
    Thanks?
     
  7. kilon

    kilon Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het [H]ard|forum erg goed om goed onderbouwde meningen over hardware te lezen.
    Voor de E2400HD is bijvoorbeeld een uitgebreide review waaruit je veel kan halen. En als je het hele topic doorleest, zal je vast nog wel veel meer te weten komen.
     
  8. Gre

    Gre Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks man,
    als ik hem koop dan laat ik het hier wel effe weten wat mijn (amateuristische) bevindingen zijn in combinatie met een console.
     
  9. Shagoe

    Shagoe Active Member

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je maximum 200 euro wilt uitgeven aan een schermpje, is de T220 van samsung de beste keuze? Ik heb al wat reviews gezocht en vind ze allemaal goed meevallen, alleen is het spijtig van de bleeding :mad:.
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  11. Shagoe

    Shagoe Active Member

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    De resolutie maakt voor mij niet zoveel uit, als ik hem later gebruik voor mijn pc is 1 680 x 1 050, en zeg nu eerlijk, moest je er hd content op bekijken, het verschil zie je toch niet met een 22".
     
  12. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Dat verschil zie je absoluut wel. 1680x1050 heeft op de xbox namelijk 2 dikke balken boven en onder. En dat is onacceptabel vind ik. Heb ik extra een breedbeeld scherm gekocht, heb ik nog van die dikke balken. Het verschil is dus zeker wel te zien wanneer je hem voor je xbox gebruikt, waar dit thread voor is, en dat is waarschijnlijk ook waar het Lenny om te doen is.
     
  13. Shagoe

    Shagoe Active Member

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zou wel spijtig zijn als je de native resolutie zou gebruiken op een xbox, dan verpest je het wel voor jezelf ja. Maar dan zet je het toch gewoon op 720p? Oftewel 1280x720, en dan heb je geen balken.
    Nu terug over het verschil, ik heb het niet over de balken maar over het verschil van detail waarbij ik regelmatig van kenissen hoor dat ze het niet merken (pakweg een jaartje in bezit). Vervolgens lees ik ook nog op het internet (ja, ok, niet dé bron bij uitstek :D) dat het verschil tussen 1080p en 720p pas merkbaar is op de grotere schermen (en dan zit je al ver boven de 30") wat ook logisch is als je erover nadenkt. :)
     
    Laatst bewerkt: 29 jan 2009
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Dan moet je het zelf weten hoor, ik geef alleen maar advies.
    Als ik de keus zou hebben tussen een 22" @ 1680x1050 of een 23" @ 1920x1080 is voor mij de keus snel gemaakt, maar je moet het zelf weten. ;)
     
  15. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Nou, ik kan je vertellen dat 1280x720 of 1920x1080 niet zoveel uit zal maken op een tv waarschijnlijk, maar op een computer monitor is dat heel wat anders. Meestal wanneer je het scherm niet op de native resolutie zet zal het echt nergens naar lijken. Zo bij mij dus helaas ook, alles wordt onscherp en je ziet gewoon aan alles dat het beeld niet meer klopt. Ik vond het heel erg storend, dus ben dan ook gedwongen gebruik gaan maken van 1680x1050, maar daar stoor ik me weer aan die verrekte balken.
     
  16. Shagoe

    Shagoe Active Member

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Begrijp me niet verkeerd Lenny, ik apprecieer je advies :b:. En maarten, ik heb het net zelf geprobeerd op een ander scherm en je hebt gelijk, in theorie heb ik misschien wel gelijk maar als puntje bij paaltje komt, dan is er een duidelijk verschil als je niet op native zit. Dan hou ik me ogen open voor reviews van lenny's voorstel, of weten jullie er misschien? Deze is toch vrij nieuw?
     
  17. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik geloof het wel ja, volgens mij zag ik hem ook nog in het krantje van de office centre staan.. Maar duurder dan de winkels in de pricewatch. Let er wel op dat hij geen hdmi heeft, en er zijn dus makkelijkere oplossingen als je bijvoorbeeld voor een soortgelijke 24" HP of zoiets dergelijks gaat, maar die zijn dan weer vaak 16:10 dus zit je met 1980x1200, ze hebben meestal wel pixelmapping dus dat is niet erg. Maar daar betaal je dan ook wel een stuk meer voor.

    Dus als je een oplossing hebt voor de audio zou ik gaan voor de 2333sw, mooi ding en de goede resolutie, ervan uit gaand dat je er op wilt xboxen.
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Dan doe je het toch via DVI ;)
    Zal even verder zoeken naar een scherm met hdmi én dvi voor dat geld.
    Dan kom je uit op de volgende: 24", maar wel 1920x1080 én HDMI, DVI en VGA, en voor €212 euro te koop.
    http://tweakers.net/pricewatch/230667/iiyama-prolite-e2407hds-b1.html
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2009
  19. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ja dat kan inderdaad, maar dat vind niet iedereen handig. Sommigen willen gewoon het gewoon makkelijk, kabeltje prikprak en hoppa! (Kheb em zelf ook!)
    Dus ik dacht laat ik het er maar even bij zeggen. Je zal dus wel een aparte speakerset nodig hebben mocht je de samsung kopen, die 24" iiyama heeft dus wel gewoon boxen.
     
  20. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ja en wat voor boxen.. daar word je niet vrolijk van hoor :+
    Je kan beter aparte boxen gebruiken!
     

Deel Deze Pagina