1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread [Deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Lenny-t, 18 nov 2008.

  1. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Dat is momenteel mijn oplossing ;) Maar er moet toch een normale manier zijn om dat ding uit slaapstand te krijgen?
     
  2. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal dan toch een optie voor moeten zijn in het menu van je monitor.
    Kwestie van even de handleiding lezen ;)
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2009
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ja daar doelde ik op;)
     
  4. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ik denk dat het komt omdat de VGA-poort als "pc" in de handleiding (quicguide) staat. Als ie daar in slaapstand springt komt ie er daar met een muisbeweging wel weer uit. Echter op de 360 zit zo'n functie niet. Dus zit denk ik weinig anders op dan het scherm niet op de 360 te laten staan maar om te switchen naar pc :)
    Toch maar een keer een Elite shippen dan :9
     
  5. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Werkt het niet wanneer je gewoon je controller ofzo indrukt? Dat zou dan wel logisch zijn.
     
  6. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Volgens mij heeft het scherm een aantal standen.
    1) gewoon werkend met beeld enzo
    2) beeld licht gedimd. Dus backlight beetje uit
    :cool: slaapstand

    Als ie in de slaapstand staat komt ie er niet meer uit. Dat zou dus kunnen komen omdat ie denkt dat er een pc aanhangt ipv een 360.
    Verder reageert ie nergens op helaas :mad:
     
  7. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan ook zijn dat je scherm defect is hoor ik net.

    Monitoren hebben bij mijn weten geen slaapstand die uit zichzelf geactiveerd word (tv's ook niet)
    Slaapstand is iets wat windows of een andere os regelt.
     
  8. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Dat is dus denk ik ook het probleem. Als het scherm denk dat er een pc met bepaald os aanhangt, dan zou dat os de slaapstand verbreken met een muisbeweging. Als ik switch tussen bepaalde ingangen dan zegt het scherm ook dat de vga-poort "pc" heet :)

    Dus als ie denk dat mijn 360 een pc met os is, dan wacht op het signaal van het os om uit de slaapstand te komen :)

    Maar het kan ook gewoon zijn dat mijn screen fucked is natuurlijk :9
     
  9. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    edit:/

    Ik zit zo is even te denken :9 VGA = Analoog signaal maar dat geld ook voor Scart en RGB aansluitingen. Nou heb ik beide poorten gewoon over en niet in gebruik. Bestaat er een kwaliteitsverschil tussen VGA/Scart/RGB? Denk het zelf namelijk niet. Denk dat dit het probleem van de slaapstand ook gaat oplossen.

    edit 2:/

    Verkeerder edit knop gebruikt :) Kan een mod dat eventueel fixen?

    edit 3:/

    Kan ik via scart wel HD halen eigenlijk? Anders is het natuurlijk geen oplossing :)
     
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2009
  10. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat kan helaas niet,
    Daarom hebben we ook component en hdmi (hdmi=digitale scart zeggen velen)

    Wat bedoel je precies met RGB, De rood groen en blauw aansluiting?
    Want dat is component.
    Mocht er een component av kabel bij je xbox360 hebben gezeten (premium/pro of elite) dan kun je die eens proberen.
     
  11. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Gewoon die standaard kabel, die geleverd wordt bij de normale xbox 360 :) Dus (uit mijn hoofd) 3 van die losse stekkers (rood, groen, blauw) die je ook in zo'n scartblok kan steken :)
     
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2009
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Dat is composiet. Analoog en SD.
    Mijn monitor heeft ook een slaapstand, maar zodra ik mijn xbox aanzet gaat ie uit slaapstand. Als ik mijn xbox aan laat en een tijd niks doe gaat ie nooit in slaapstand. Ik denk dus dat je je instellingen wat moet veranderen in je monitor.
     
  13. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ik heb gewoon die standaard kabel die ik vanavond ga proberen. Die met dat HD switchje op dat aansluitblok.
     
  14. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Die kan je proberen, maar ik kan je vertellen dat het beeld afschuwelijk lelijk is vergeleken met VGA ;) Ik game nu op een 32" hdready samsung scherm, en heb laatst gewoon voor de gein eens gekeken hoe alles er uit zag op composiet. Het is gewoon een stuk minder scherp, het enige voordeel is dat de kleuren dan wel weer een stuk mooier uit komen. Maar daar kan ik persoonlijk wel mee leven, ik wil gewoon scherp beeld, en dat is niet het geval bij composiet.
     
  15. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Daar heb je inderdaad gelijk in. Het lijkt echt helemaal nergens naar :9 Damn, dan moet ik toch maar vga + zorgen dat scherm op pc komt te staan als ik wegga. Helaas.
     
  16. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    Ik heb zelf op de monitor van samsung mijn pc via dvi en de xbox via vga. Beide geven gewoon fullhd 1920x1080 door, dus wat dat betreft weinig verschil tussen de 2. Vraag me dan ook af wat we verstaan onder digitaal en wat dan het verschil is tussen de 2. Want echt zichtbaar vind ik het niet.

    Op mijn samsung zit aan de zijkant een knopje dat je kan switchen van xbox naar pc, heb jij dat ook niet? Dan maakt het namelijk niet uit of het toestel in slaapstand schiet, want dan ga je gewoon bij slaapstand naar de pc, en dan tik je gewoon een x op je toetsenbord of beweeg je de muis.
    /edit: moet je natuulijk wel je pc ook aan hebben staan. Daarnaast, staat er niets in je menu opties om die slimme slaapstand uit te zetten???
     
  17. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Switchknop op het scherm werkt (ook) niet. (switch knop op afstandsbediening doet dus ook niet).
    Verder zal ik straks is even de menu's goed doorspitten om te kijken of er een optie instaat om slaapstand niet te activeren.
     
  18. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Wat, werkt de knop helemaal niet, of alleen niet wanneer hij in de slaapstand zit? Want ik denk dat hij bedoelde dat je voordat je weggaat je monitor gewoon moet switchen naar de PC ipv xbox, zodat je gewoon even je muis beweegt en je monitor weer uit de stand gaat.
     
  19. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Dat is de oplossing die ik momenteel gebruik inderdaad :) Die knop werkt verder wel, maar niet als mijn 360 het signaal geeft.
     
  20. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je kan toch ook gewoon de monitor uitzetten als je weggaat en weer aanzetten als je terugkomt, bespaart ook nog eens stroom :+
     

Deel Deze Pagina