1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread [Deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Lenny-t, 18 nov 2008.

  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Dankzij een gewonnen prijsvraag is onze Xbox sinds vandaag aangesloten op een 24 inch monitor. Native Resolution is 1920x1080, alleen wordt het beeld hierop toch niet correct weergegeven. Het beeld wordt niet goed naar het scherm gemapped. Het beeld is groter en loopt links verder dan het scherm groot is.
    720 -> Wordt perfect gemapped.
    1680x1050 -> Wordt perfect gemapped, met kleine zwarte balkjes boven en onder.
    1920x1080 -> Valt buiten het scherm.

    Ik heb alle menu's door lopen zoeken en daar kun je wel wat sleutelen, maar zelfs als ik alles verklein tot het minimum valt het nog buiten het scherm.

    Het scherm is een Iiyama Pro Lite E2407HDS. Althans, dat zegt de doos en de handleiding. De eigenlijke monitor heeft echter geen hdmi en dvi, wat dat typenummer wel zou moeten hebben. Dus eigenlijk weet ik niet welke monitor het is. :+

    Ik kan wel vragen of iemand een idee heeft, maar volgens mij kunnen jullie me hier niet mee helpen of wel? Ik zal waarschijnlijk op 720 moeten gaan gamen denk ik?
     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    8)
    Op de monitor zelf zit aan de achterkant ook wel een stickertje met welke je nou precies hebt ;).

    Kan je niet via de instellingen van de monitor het beeld wat beter krijgen dan?
    Edit: oh heb je al geprobeerd zie ik.
     
  3. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb even voor je gekeken in de Tweakers.net Pricewatch,
    Daar staat 2 keer de Iiyama ProLite E2407HDS in:

    Iiyama ProLite E2407HDS-1 (VGA, DVI en HDMI)
    Iiyama ProLite E2407HDSV-1 (Enkel VGA)

    Er zijn nu dus twee mogenlijkheden:

    * Je hebt niet de monitor gekocht/gekregen die je dacht te zullen krijgen.
    * Iiyama heeft de verkeerde monitor in de doos gestoken. (of de verkeerde doos om de juiste monitor gedaan?)

    Ik weet niet waar je de monitor vandaan hebt?
     
  4. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Nou, die monitor komt dus van een prijsvraag. Dus het maakt echt niet uit, maar als ik het zo zie heb ik dus die variant E2407HDSV-1. Het beeld is prima! :) Maar goed, beetje vervelend dat ik het beeld op 1080p dus niet goed krijg, maar het is altijd beter dan die oude 4:3 beeldbuis.
     
  5. lstobias

    lstobias -

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    tv

    ja dat was ik van plan. maar toen kwam ik erachter dat mijn televisie 60hz gewoon ondersteunde :mad:. en uhm. ik had je een pm gestuurd maar had ondertussen al antwoord gekregen. ty anyways \o/
     
  6. lstobias

    lstobias -

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    ben ik weer XD. heb vandaag een demo gedownload van eternal sonata...yipeee!? maar uhm. nu kwam ik erachter dat ik sommige dingen niet kan zien die aan de zijkant staan. bij al mijn andere spellen is dit niet zo. komt dit door dat de demo alleen maar op een speciale mode gespeeld kan worden ofsow? alvast bedankt :thumbs:
     
  7. Heartbeat

    Heartbeat Active Member

    Berichten:
    523
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb net een macbook pro 13 inch mid 09 en wil t beeld verhuizen naar m'n monitor, samsung t240, dus heb kabeltjes gekocht: Mini displayPort > HDMI en HDMI > HDMI, maar bij m'n vorige laptop wast zo dat t beeld zich 100% vulde en dat t ook nog eens 100% scherp was maar nu krijg ik dat niet voor elkaar.

    Wat nu 't geval is dat wat ik zie op m'n laptop gewoon 'vergroot' wordt vertoond ipv dat ik meer ruimte heb op die monitor. Wat te doen?
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2009
  8. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Het beeld is nu een beetje ingezoomd en onscherp?

    Waarschijnlijk staat je hdmi kanaal niet goed ingesteld.
    Ergens in het menu bij setup moet je tussen 4:3, Wide en Just Scan kunnen kiezen.

    Just scan is wat je waarschijnlijk nodig hebt.
     
  9. Heartbeat

    Heartbeat Active Member

    Berichten:
    523
    Leuk Bevonden:
    0
    NVM
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2009
  10. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Al gelukt dan?
     
  11. Heartbeat

    Heartbeat Active Member

    Berichten:
    523
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb nu zeg maar goeie resolutie dus dat zit goed. Heb nu wel dat m'n muis zeg maar van scherm naar scherm kan, dus 1 scherm. Heb k op laptop gewoon itunes en nog iets op m'n monitor de menubalk, internet en dock. Dus dat zit wel goed.

    Maar hoe ik werkelijk alles op m'n monitor krijg en dus m'n laptop scherm niet hoef te gebruiken weet ik nog niet. Maar dit bevalt me ook wel.
     
  12. bandit440

    bandit440 Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

    ik heb sinds een week een xbox, nou heb ik die aangeslote op mn lcd monitor. maar nou krijg ik het beeld niet echt mooi, en overheersen de schaduwen te veel(vooral dat is een probleem, zelf denk ik dat het aan de Contrastverhouding van 700:1 licht. wat vrij laag is.

    iemand ideeen???

    alvast bedankt
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Welke LCD monitor heb je?
    Welke resolutie gebruik je nu op je 360?
    Heb je hem via HDMI/VGA aangesloten?
    Heb je zelf al wat geprobeerd?

    Kortom, probeer wat specifieker te zijn ;)
     
  14. bandit440

    bandit440 Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    samsung syncmaster 940 mw
    vga aansluiting
    en ik heb zelf al met de instellingen van de tv gespeeld.
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Heb je de resolutie van de xbox op 1440 x 900 gezet?

    Staan de beeldinstellingen wel goed? Staat de scherpte niet te hoog?
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2009
  16. OscarJ

    OscarJ Hip-Hop.

    Berichten:
    2.563
    Leuk Bevonden:
    0
    Had dit al in een ander topic gevraagd, maar wist niet dat er een speciaal topic was voor computer monitoren, dus bij deze

    Ik wil een HD monitor kopen voor m'n Xbox 360, maar welke monitor raden jullie me aan? Formaat moet ongeveer 22'' zijn, prijs liefst onder de €220.

    Melbuuln had in het andere topic al gezegd dat hij een LG Flatron W2343T had. De prijs was €189 en ik zie op tweakers dat ik hem voor +- 175 kan halen. Áls ik die wil kopen, dan heb ik ook een Xbox 360 VGA kabel nodig toch? En welke boxjes raden jullie me aan? Na een beetje zoeken zag ik dat de Logitech S220 best goed zijn. En dat terwijl ze €25,- zijn.. Iemand een ander idee?
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je kan de Xbox360 op 2 manieren aansluiten op de LG.
    1. VGA.
    2. HDMI met DVI-verloopstekker.

    Beide aansluitingen ondersteunen 1080p.

    Zelf gebruik ik speakers van het merk Speedlink Dynamic L , de prijs lag rond de € 30.
     
  18. OscarJ

    OscarJ Hip-Hop.

    Berichten:
    2.563
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga denk ik de Samsung P2250 kopen bij Redcoon

    Link

    Dan neem ik de Logitech S220 boxjes erbij

    Link

    En de VGA HD kabel van MS koop ik dan op Markplaats voor 15 euro ofzo

    Enig idee of ik de Boxjes zonder poespas aan mijn monitor kan aansluiten?
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Zou moeten werken als je de VGA kabel in de microfoonaansluiting van je boxen doet.. Maar pin me er niet op vast ;)
     
  20. OscarJ

    OscarJ Hip-Hop.

    Berichten:
    2.563
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand die dit wel met zekerheid kan zeggen?:+
     

Deel Deze Pagina