1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread [Deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Lenny-t, 18 nov 2008.

  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb een LG Flatron W2343T (23" FullHD) en ben hier zeer tevreden over.
    Had eerst de 22" FullHD versie , deze heb ik weer terug gebracht omdat deze alleen een VGA aansluiting had.
    De 23" heeft een VGA- en DVI-aansluiting (kabels worden meegeleverd).
     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ligt er aan wat je er op aan wil sluiten, als je hem bijv. voor je computer en je 360 gaat gebruiken kan het handig zijn dat er DVI + HDMI op zit.
     
  3. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee, ik heb even de startpost doorgenomen maar het is me nog niet echt duidelijk.
    Ik game zelf nog op een 70cm kleuren TV, maar wil toch wel graag een keer verandering!
    Ik was gister bij paradigit, en zag daar deze monitor staan: http://www.paradigit.nl/info.php?group=8&art=10022020
    Ik vroeg of het mogelijk was je xbox aan te sluiten op een monitor, hij zei van niet. Maar wist dat het zou moeten kunnen, vandaar deze thread opgezocht.

    Heb zelf nog een oudere xbox (zonder HDMI aansluiting), is het mogelijk hierop een monitor aan te sluiten? Is bovenstaande monitor hiervoor geschikt? (of zijn er betere alternatieve onder de 200euro). Welke kabel is hiervoor genoodzaakt?

    En als laatst, als ik een monitor heb, wil ik ook graag mijn laptop erop aansluiten, is het goed mogelijk beide hierop aan te sluiten zonder steeds te moeten switchen?

    Afijn, jullie merken, ik weet niet echt wat wel en niet. Als iemand me kan helpen, heel graag!
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ja die is geschikt, je kan je 360 dan aansluiten met de VGA kabel die je kan kopen (zie startpost).
    Ja dat kan, omdat je de 360 via VGA aansluit, dus kan je je laptop via DVI of HDMI aansluiten.
    Graag gedaan :b:
     
  5. Simoncmon

    Simoncmon Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    Ik heb onlangs een 360 gekocht maar het monitor-verhaal (en dan HDMI) is me nog niet helemaal duidelijk..

    Hoe moet je nou HDMI vanuit je Xbox naar monitor sturen?
    Dit is de HDMI-kabel:
    [​IMG]


    Maar de aansluiting die in je Xbox gaat, dat is toch VGA?? Waar is die HDMI-uitgang vanuit Xbox dan voor?:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2009
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    De HDMI kabel is dan voor je beeld/geluid en die andere kabel die bij dat bovenste plaatje erbij zit is voor als je een surround set + versterker heb. Daar zit een optische uitgang op voor 5.1 surround geluid.
     
  7. Simoncmon

    Simoncmon Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok,
    kan ik dan die HDMI-kabel tussen de Xbox en monitor doen, en dan deze component-kabel (die ik al heb):
    [​IMG]

    gebruiken voor geluid? (dus alleen de rode en witte tulp in een versterker)
     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2009
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kan , maar je kan de component-kabel en hdmi-kabel niet tegelijk in de Xbox360 stoppen.
    De Component-kabel is namelijk net een paar millimeter te dik.


    Microsoft Xbox360 Audio Dongle

    Wil je bij de Xbox360 met HDMI genieten van optische geluid dan heb je 2 mogelijkheden
    1. De Xbox360 Audio Dongle.
    [​IMG]

    De Dongle + HDMI-kabel is niet goedkoop , de adviesprijs van Microsoft is € 49,95

    2. Gelukkig is er nog een ander manier en dat is het aanpassen van de huidige AV-kabel.
    In het volgende Youtube filmpje wordt uitgelegd hoe je dat snel en simpel zelf kan doen !
    [yt]FptCB_3DOz4[/yt]
     
  9. Simoncmon

    Simoncmon Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Waardevolle info, thanx!
     
  10. SM0KIN_AAces

    SM0KIN_AAces Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
  11. Kokkio

    Kokkio De Kok der Kokken

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 29 jan 2010
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat is de goede kabel inderdaad. Ik vind het alleen vreemd dat er staat tot 1080i, omdat een vga tot 1080p moet kunnen gaan.

    http://www.consoleshop.nl/product/2...oires/microsoft-xbox-360-vga-hd-av-kabel.html

    Dit is de officiële kabel van Microsoft, maar die kost €34. Daar staat wèl tot 1080p bij, maar er staat wel vaker 1080i bij de kabel.

    Het rode en witte tulpje is voor het geluid.

    Vergeet na aansluiting niet om de xbox op de goede resolutie te zetten!
     
  13. SM0KIN_AAces

    SM0KIN_AAces Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Er zit bij monitoren toch geen verschil tussen i of p.. dus gewoon 1920x1080 is de maximale resolutie.
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb alleen verstand van hdtv's en daarbij werkt het als volgt:

    Een hdtv kan nooit een interlaced beeld weergeven. Hij kan het echter wel ontvangen en daarna moet hij het zelf deinterlacen.

    Wanneer de xbox dus op 1080i staat, stuurt deze dit signaal naar de hdtv. Deze moet hiervan dus een progressive plaatje maken en doet dit door de 2 frames samen te voegen. Dit zal bij bewegende beelden altijd een mindere kwaliteit hebben dan wanneer hij een progressive signaal ontvangt.
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Het volgende verklaart:

     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Totale onzin natuurlijk ;)

    Dat stukje gaat over de oude crt tv's. Die geven namelijk altijd een interlaced signaal en dus eerst alle even en daarna de oneven beeldlijnen.
    Daarom was 100 hz zo'n enorme stap voorwaarts!

    Een hdtv kan nooit en te nimmer een interlaced beeld weergeven, maar herberekend dit (de-interlacing) en toont het in 1 keer op het scherm.
    Hierbij gaat een hoop verloren, omdat de tv de even beeldlijnen van frame 1 pakt en de oneven beeldlijnen van frame 2.
    Deze voegt die samen en toont dit.

    Daarna gaat die verder met de oneven van frame 3 en de even van frame 4 etc etc.

    (waarschijnlijk heb je een heel oud stukje tekst gevonden ;) )
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Maar op een computer kan je toch ook niet te kiezen tussen interlaced of progressive, het beeld ververst volgens mij altijd progressive bij computer monitoren.
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat klopt inderdaad. Ook een tft monitor kan alleen een progressive beeld weergeven en dus moet de monitor het signaal deinterlacen.

    Als de deinterlacer niet heel goed is, kan je verlies in beeldkwaliteit krijgen. Het is soweiso minder mooi dan 1080p, maar of je dat ziet ligt aan een boel factoren zoals grootte van het scherm, motion handling etc etc.
     
  20. SM0KIN_AAces

    SM0KIN_AAces Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft hier toevalig ook iemand de Samsung Syncmaster p2450

    ik krijg met me vga kabel geen mooi beeld en heb dus nu de hdmi av kabel van microsoft bestelt dus nu verwacht ik wel mooi beeld op de doos staat ook 1080p full hd maar lees hier dingen waar ik geen verstand van heb ken iemand mijn bevestigen dat als ik de hdmi av kabel erin heb dan wel mooi beeld krijg
     

Deel Deze Pagina