1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread [Deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Lenny-t, 18 nov 2008.

  1. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik heb de P2350, en daar kan geen HDMI in aangezien de monitor überhaupt geen speakers heeft. Ik heb wel een keer m'n xbox via vga er op aangesloten en het zag er inderdaad niet helemaal goed uit. Maar aangezien ik dus geen HDMI heb kan ik je niet vertellen of het beter zal zijn, maar je mag er wel van uit gaan.

    Ik neem wel aan dat je eerst zelf gecheckt hebt of je het wel hebt? Er zijn namelijk verschillende versies van de P2450, sommigen hebben wel HDMI en sommigen niet.
     
  2. SM0KIN_AAces

    SM0KIN_AAces Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    hey,

    ik heb nu zo'n hdmi kabel in me monitor maar mooi beeld geeft hij niet wat is dit erg zeg ? de beelden zijn nog steeds kartelig HATELIJK dus nou weet ik het dus echt niet meer Ken een pc monitor eigenlijk wel dan full hd gamen

    en is het zo dat het nooit zo mooi word als op een full-hd tv
    want als ik moet geloven wat op de doos van het scherm staat:
    24" 70000:1 2ms HDMI 1080p Full HD

    moet dit toch mooi beeld gaan geven.

    display--->HDTV Settings----> staat op 1080p

    en als ik die verander word het nog dramatischer en dan zegt ie ook dat het 50gh word ofzo
    op mijn 19" scherm die al 5 jaar oud is had ik nog mooier beeld via de vga kabel is toch heel vreemd ?

    wat zie ik over het hoofd ?
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2010
  3. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Een foto zegt meer dan 1000 woorden, zo kan ik er niet veel over zeggen. Verder is het wel even handig om te vermelden welke monitor je hebt.

    Wel is het zo dat VGA een scherper beeld geeft dan HDMI, maar de kleuren van VGA zijn een stuk minder mooi.
    Persoonlijk vond ik de overstap van VGA naar HDMI op m'n HDTV een verademing, want vga geeft echt een lelijk dof beeld, alsof er een grijs filter overheen hangt.
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2010
  4. SM0KIN_AAces

    SM0KIN_AAces Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb de samsung syncmaster P2450

    http://tweakers.net/pricewatch/245116/samsung-syncmaster-p2450h.html#tab:info

    en hoe wil je dat ik er een foto van maak want als ik gewoon met een camera dat ga doen ken je moeilijk zien wat er aan de hand is?

    het is toch niet te geloven dat ik nu alle kabels heb aangeschaft en geen mooi beeld heb. waar ken ik het scherm nog meer op aansluiten om te kijken of dit scherm wel full hd uitzend ik ben echt wanhopig nu want full hd tv heb ik nog niet en wil zo snel mogelijk full hd gamen

    Assassins Creed 2 is voei lelijk om te spelen
    Dante's Inferno ook lelijk om te spelen
    Ufc 2009 Undisputed opzich wel mooi beeld maar in het menu alles dof en de characters hebben kartelrandjes

    in het menu heb ik het Night thema en ik zie gewoon onderin waar het zwart wit is knippert het gewoon

    ook soms in-game dat beelden flikkeren/Knippert

    wat zijn mijn opties nu want heb er echt geen vertrouwe meer in.

    Samsung is mailen om te vragen hoe het zit ? Xbox mailen zie ik niet zitten ik denk dat ik daar niet veel wijzer word.

    mischien toch een andere kabel die niet van microsoft is maar daar geloof ik eigenlijk niet zo in maar zou kunnen

    ik zou zowat een beloning geven voor degene met de oplossing.
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2010
  5. SM0KIN_AAces

    SM0KIN_AAces Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik heb wat foto's proberen te maken hoop dat je er wat mee kan

    http://www.mijnalbum.nl/Album=M4SJ8R6U

    bij sommige foto's zie je duidelijk lelijk beeld

    in het xbox menu is ook in mijn ogen wat wazig.

    toch als ik me pc erop aansluit heb ik daar wel mooi beeld opzich terwijl ik een ouwe computer heb met een best ouwe videokaart van +/- 5 jaar terug

    zou je me ook kunne vertelle op welk apparaat ik anders de kwaliteit van het scherm kan ontdekken ?
     
  6. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ziet er goed uit hoor, als je het mij vraagt. Ik zal even laten zien hoe het er bij mij uit ziet, op mijn HDready tv aangesloten via HDMI.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik zie ook het probleem niet..
     
  8. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Een paar kartelranden hier en daar zijn sowieso normaal, bij de meeste xbox360 spellen is er weinig of geen anti-aliasing aangezien de 360 hier gewoonweg niet krachtig genoeg voor is. Verder kan het nog zijn dat de sharpness van je monitor te hoog ingesteld staat, maar ik weet niet eens zeker of die optie wel beschikbaar is wanneer je een apparaat via HDMI aansluit.
     
  9. SM0KIN_AAces

    SM0KIN_AAces Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind ook niet dat je het op foto's goed kan zien vond het al vreemd dat ik er foto's van moet maken.

    en dit is niet full hd beeld wat ik nu te zien krijg

    als ik het vergelijk op den full hd tv is daar wel alles strak, rechte lijnen zonder kartels, rondjes zonder kartels schuine lijnen zijn gewoon strak.

    of doet een full hd monitor veel onder van een full hd tv ? dat lijkt mijn niet
     
  10. dubbeldekker

    dubbeldekker Active Member

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vermoed dat het aan je scherm ligt, probeer nog eens wat te rommelen met die instellingen daarvan. Het is in ieder geval niet je VGA of HDMI kabel. Heb hier m'n 360 aan m'n Iiyama 2407HDS hangen via VGA en heb scherper en mooier beeld dan menig Full HD tv. Het enige scherm waar ik het nog mooier op heb gezien was een Samsung 42" LED tv bij een vriend van me.
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2010
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Hoho, OLED is wat anders dan een LED backlight LCD tv ;)
     
  12. dubbeldekker

    dubbeldekker Active Member

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga nu ook aan mezelf twijfelen, zal wel een LED Samsung zijn geweest aangezien OLED nog niet echt doorgebroken is? Het is in ieder geval zo'n super plat ding die je, mits je een envelop van 42" hebt, nog per post kan versturen :p
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Laatst bewerkt: 24 feb 2010
  14. dubbeldekker

    dubbeldekker Active Member

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    Okay, staat dus nog echt in de kinderschoenen..
    Opmerkelijk dat er dan wel een OLED schermpje in m'n Nokia N86 zit, maar goed dat is dan ook een stuk kleiner.
     
  15. SM0KIN_AAces

    SM0KIN_AAces Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0

    Het kan dus een fabrieksfout zijn ? want het xbox menu is niet scherp hij is wat wazig als ik bij iemand kijk op een full hd of hd ready met hdmi knalt het beeld er af bij mijn is dat niet zo.

    ik had me ook al laten vertelle dat de vga hd kabel al mooi beeld zou geven maar dat gaf het dus niet en heb toen de hdmi kabel aangeschaft maar verschil zag ik niet. Ik moet er nu dus achterkomen of het echt aan me scherm ligt anders betaal ik straks onderzoekskosten als ik hem terug stuur zit ik ook niet op te wachten

    en hoe zit het met de kijkafstand ? ik zit opzich best dicht op het scherm let ik niet gewoon teveel op de kartel randen ik zit er denk 60 cm vanaf
     
  16. Arie MVP

    Arie MVP Active Member

    Berichten:
    641
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vat het niet helemaal.

    Ik heb een VGA kabeltje, die gaat in m'n monitor. Maar uit m'n monitor zie ik helemaal geen ingangen voor geluid. Hoe kan ik die dan via mijn xbox naar buiten laten komen?
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Audiokabel meteen in boxen doen of via je computer.
     
  18. Arie MVP

    Arie MVP Active Member

    Berichten:
    641
    Leuk Bevonden:
    0
    Super! Nu nog wachten tot m'n kabel aankomt... Maar volgens mij passen die kabels niet in m'n boxjes of zijn ze zegmaar koptelefoon output?
     
  19. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Koptelefoon output inderdaad ja. ;)
     
  20. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Verloopje kopen.. zie startpost ;)
     

Deel Deze Pagina