1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread [Deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Lenny-t, 18 nov 2008.

1. ricardov200

ricardov200 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi, ik wilde eigenlijk gewoon wat navragen als dat kan....
    ik wil een nieuw beeldscherm kopen voor mijn xbox 360. wat wat is beter? een pc monitor of een gewone tv? Ik heb alle kabels dus dat maakt niet uit. Ik dacht zelf een Pc monitor, omdat dat goedkoper is en een hogere resolutie heeft voor een goede prijs. Ik dacht aan IIYAMA PROLITE E2208HDS-B2.($169).

http://paradigit.nl/info.php?group=8&art=10022842

Deze heeft een redelijk hoge resolutie voor de prijs. Maar de speakers zijn wat minder. Deze koop ik via Modern.nl. Of een 20" Breedbeeld TV/Monitor AT2055.($179).

http://www.modern.nl/winkel/product...a-PROLITE E2208HDS-B2&utm_campaign=Kieskeurig

De resolutie is wat lager en het beeld is wat kleiner, maar er zitten wel veel meer uitgangen op. Deze koop ik bij Paradigit in de buurt. Deze heeft wel redelijke speakers. Nou ja ik hoef geen speakers van 200W *). Maar welke is nou het Best qua uitgangen voor mijn kabels (ik heb voor de VGA kabel ook z'n jacket naar 3.5 of zoiets)

Alvast bedankt, Richard.
    _0/

Laatst bewerkt: 22 mei 2010
  2. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    Ik zou voor de eerste gaan. Dan gewoon goede boxen erbij kopen en het geluid daarover laten lopenO-)

3. ricardov200

ricardov200 Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja idd, dat is wel zo makkelijk, maar ik weet niet zeker of hij wel de goeie aansluitingen heeft voor mijn xbox.

4. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ik zou persoonlijk niet voor de 1e gaan. Als je je xbox via HDMI aansluit zal je kunnen kiezen uit 480P, 720P en 1080P. De 1e 2 zijn mogelijk op dat scherm, alleen beide zullen er niet goed uit zien omdat de native resolutie van het scherm hoger is. Dat wil dus zeggen dat je een onscherp beeld zult krijgen. 1080P kan het eerste scherm niet aan, de 2e wel. Dit zal er dan ook beter uit zien.

5. UnExpected

UnExpected Guest

Ik heb een vraag, waarschijnlijk een domme omdat ik het antwoord al denk te weten, maar toch stel ik hem.

Ik heb een Full-HD 22'' monitor voor mijn computer met HDMI-ingang. Nu was mijn vraag of ik een Xbox met HDMI daarop kan aansluiten met een gewone HDMI-kabel? Dit vraag ik in het bijzonder omdat ik nu een Xbox heb zonder HDMI en er dus 1 zal moeten gaan aanschaffen met HDMI. Hiervoor wil ik wel graag weten of het dan ook komt te werken.

http://hardware.kelkoo.nl/p-monitor...stro-222ws-22-inch-19621723#selectedTab=specs

Maestro 222WS van Packard Bell. Specificaties hierboven

Laatst bewerkt door een moderator: 23 mei 2010
  6. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Yep, HDMI is volledig universeel, je kan dus elke kabel gebruiken die je wilt. Duur of goedkoop maakt geen verschil als je kabel niet langer is dan 2 meter. Behalve die van de Action, die schijnen niet goed te zijn.

7. UnExpected

UnExpected Guest

Die HDMI-kabel was een beetje een miskoop van mijn kant. Ik kocht hem in de veronderstelling dat je dan HDMI-kwaliteit hebt op de pc. Maar als je de resolutie op 1920x1080 dan is het al HD natuurlijk. Dus heb nou een HDMI-kabel waar ik inprincipe niets aan zou hebben. Overigens kostte hij 30 euro, slecht geïnformeerd dan heb je dat soms he :'-(

Zijn nog verdere dingen van belang om te kijken of mijn scherm daarvoor geschikt is? Of is hij bij voorbaad al geschikt als het scherm beschikt over een hdmi-poort (en dus hd)

8. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Nee hoor, als je monitor een HDMI poort heeft is dat voldoende. Als je het geluid niet via de boxen van de monitor wil laten spelen kan het nog wel wat complicaties opleveren. Daar ga ik niet van uit, maar mocht je daar meer info over willen hebben kan ik het wel even opzoeken.

9. UnExpected

UnExpected Guest

Ik zou het natuurlijk wel preferen over de geluidsboxen. Als ik mij niet vergis zat er een rood en wit tulpje bij (audio dus). Zijn die er dus niet voor om het geluid over de boxen te laten lopen?

10. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ja, dan heb je de officiële MS HDMI kabel gekocht, daar zit inderdaad een extra stukje bij voor in de gewone AV-aansluiting die de audio regelt.

11. UnExpected

UnExpected Guest

En hoe kan ik met een HDMI-kabel (dus tussen de monitor en Xbox) het geluid over de boxen laten lopen? Ik heb ze wel in me scherm zitten maar die zijn echt van slechte kwaliteit (geen bass etc.)

12. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Dan heb je de HDMI audio dongle nodig:

Of je sloopt je gewone AV kabel uit elkaar, dat staat ergens in een topic op XBW, maar kan ik niet vinden.

13. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
  14. UnExpected

UnExpected Guest

Ik heb dat stukje van de AV-kabel eruit gehaald maar als ik die erin plug samen met mijn HDMI-kabel dan weigert mijn beeldscherm nog over HDMI te gaan? Dan krijg ik zwart beeld en start mijn Xbox opnieuw op?

Laatst bewerkt door een moderator: 6 jun 2010
  15. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    hoe stel ik mijn Xbox360 nou helemaal goed in? Ik heb hem aangesloten met een HDMI kabel op mijn 21,5" LG Flatron E2250V maar het probleem is dat ik er veel te ver vanaf moet zitten voor een goed beeld :mad:

16. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Instellen op 1080P zou genoeg moeten zijn. Wat is precies het probleem, waarom is het beeld niet goed?

17. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    onscherp, en het ziet er gewoon niet mooi uit, als ik dan verder weg ga zitten word het steeds beter, maar dan zou toch niet hoefen om een pc monitor?

18. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    Misschien iets aanpassen bij de scherpte instellingen van de monitor zelf?
    Bij mijn Samsung P2770HD had ik ook last van onscherpte echter toen ik de scherpte instellingen wat hoger zette werd het zowaar wat beter :).

19. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    zal morgen vroeg eff kijken, ik hoop zo dat het werkt!!:thumbs::thumbs:

heeft niks geholpen :mad: het beeld blijft echt uber slecht als je op ongv 60cm afstand zit

Laatst bewerkt: 10 jun 2010
  20. Vergeleken met gamen op hd tv heb ik via deze opstelling (vga) een zeer slechte kwaliteit op mijn monitor. Ligt aan de kwaliteit van de kabel? Of is deze vga opstelling gewoonweg veel minder van kwaliteit dan hd gamen op je tv?

Deel Deze Pagina