1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread [Deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Lenny-t, 18 nov 2008.

1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ik zou wat onafhankelijke reviews lezen. Tegenwoordig zit er niet veel verschil meer tussen monitoren qua beeldkwaliteit dus moet je op andere dingen gaan letten. Design, stroomverbruik, aansluitingen, prijs, e.d.

http://nl.hardware.info/reviews/1976/vijftig-23-en-24-inch-monitoren-review

Vergeet niet de reactietijd te checken, die is misschien wel het belangrijkst bij gamers.

2. roelvvv

roelvvv Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi ik wil een xbox 360 gaan kopen en hem aansluiten op mijn monitor alleen heb ik een vraag.
    Er zitten geen speakers in mijn monitor dus moet ik het geluid uit me pc speakers halen.
    Ik zit te denken aan deze kabel:
    http://www.allekabels.nl/XBOX-360/1632/1080563/XBOX360™-VGAAudio-Aansluitkabel.html
    Alleen weet ik niet of de kwaliteit wel goed is heeft iemand ervaring met deze kabel?
    Heb ook geen zin om zo'n microsoft kabel voor 30 euro te kopen als je hem ook voor 14 kan krijgen.
    Kan ik mijn normale pc speakers gewoon aan de xbox 360 aansluiten?

En nog over de resolutie mijn scherm is 18 inch (niet echt groot) alleen hier staat dat de aspect ratio bij 1280x1024 pixel 5:4 wordt...
    Wat betekent dat?
    En is het beeld dan wel beter dan een tv met hd ready?

3. MathijzX

MathijzX Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een tv met HD ready is zowiezo beter dan dat monitor dat jij gaat gebruiken op de resolutie 1280 x 1024

4. Krinion

Krinion Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet waar.
    Ligt er maar net aan wat je voorkeur is. Meestal is een monitor met VGA sneller dan TV, vanwege de input lag.

Vandaag een 24'' monitor gekocht voor m'n xbox :D

5. MathijzX

MathijzX Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jaa dat klopt maar qua graphics is een HD ready scherm mooier dan een resolutie van 1280x1024

6. Krinion

Krinion Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat valt best wel mee hoor. Aan een groter beeld heb je eigenlijk niet zo veel als de resolutie niet zoveel hoger is.
    Ligt ook aan de verhouding van het formaat en resolutie. Dus als het een 50 inch tv ofzo is heb je toch nog mooiere graphics op de monitor ;)

Laatst bewerkt: 20 mrt 2011
  7. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Die kabel is goed, maar waarschijnlijk nog niet genoeg. Je pc speakers zullen waarschijnlijk een 3,5mm jack hebben. daarom zul je er nog een tulp verloopstekker bij moeten kopen. Bij de standaard Microsoft kabel krijg je die erbij. Mocht je wat oudere pc speakers hebben dan zal je die verloopstekker niet nodig hebben.

8. roelvvv

roelvvv Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok bedankt dus die kabel levert wel gewoon goed beeld en dan hoef ik alleen die tulp verloopstekker erbij te kopen en dan kan hij worden aangesloten?
    Mijn speakers hebben idd een 3,5mm jack (6 jaar geleden in een supermarkt in italië gekocht voor 15 euro?:confused:)

9. MathijzX

MathijzX Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die kabel is wel goed alleen kun je last gaan krijgen van ghosting. De Microsoft kabel is van betere kwaliteit , dat merk je zeker.

Ik had eerst de kabel van die site maar gaf bij mij duidelijk slechter beeld dan de kabel van Microsoft zelf. Daarom heb ik ook de originele kabel gekocht.

Mvg

10. roelvvv

roelvvv Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok maar is de aspect ratio wel goed op mijn beeld?
    Want hij is 19 inch en een resolutie van 1280x1024 en ik zag dat de aspect ratio dan niet goed is ofzo heeft iemand hier ervaring mee?

11. MathijzX

MathijzX Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een 17 inch monitor met resolutie 1280x1024 en alles ziet er gewoon goed uit. Heb geen zwarte balken in dashboard, bij sommige games wel zwarte balken maar niet echt storend vind ik

12. roelvvv

roelvvv Member

Leuk Bevonden:
    0
    En je weet zeker dat dat de verloopstekker is die ik nodig heb voor mijn xbox 360 naar een monitor?
    Want er staat:
    Connector 1 3.5mm Stereo Plug
    Connector 2 2x RCA Vrouwelijk
    Is RCA dan de kabel waar de xbox 360 in moet?
    En de 3.5mm stereo plug waar ik me speaker in kan doen?
    Sorry ik ben echt niet handig met dat soort dingen.

Laatst bewerkt: 24 mrt 2011
  13. Krinion

Krinion Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Staat is TS.

14. roelvvv

roelvvv Member

Leuk Bevonden:
    0
    nou lekker dan..
    dat beeld doet het wel alleen de speakers niet ik plug die tulp verloop stekker erin en dan doet hij het niet heb alle mogelijkheden geprobeerd hij past gewoon niet in die speaker..
    Ik kan die 3.5mm er ook nog in die plug doen want het zijn allebij plugs..

Ben ik nou spastisch aan het doen of ligt het eraan dat mijn bekabeling niet goed is ?

15. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Wat voor speakers heb je eigenlijk? En wat voor aansluiting zit hier aan? Gewoon een 3.5 mm jack?

16. roelvvv

roelvvv Member

Leuk Bevonden:
    0
    Speakers van een totaal niet bekend merk dat ik in een supermarkt in Italië heb gekocht.
    De plug die naar me pc gaat is 3,5mm jack.

17. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Dan heb je dus niets aan de verloopstekker die hier eerder is gepost. Wat jij nodig hebt is een verloop van 2 x tulp female naar 1 keer 3.5 mm female. Loop even een computer winkel binnen en vraag of ze het voor je kunnen bestellen. Of zoek er even naar op internet, maar ik heb ze daar niet kunnen vinden.

18. CheesieOnion

CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik een monitor koop met HDMI en een koptelefoonaansluiting. Kan ik danmijn XBOX gewoon aansluiten met HDMI en speakers inpluggen in de koptelefoonuitgang?

19. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Dat kan.

20. CheesieOnion

CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina