1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread [Deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Lenny-t, 18 nov 2008.

  1. matthijsvz

    matthijsvz Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn xbox met hdmi kabel aangeloten op mijn monitor en geluid via de normale kabel (tulp) aangesloten op mijn radio. Als ik nu mijn monitor uit en daarna weer aan zet start mijn xbox opnieuw. Is dit normaal?
     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ja dat is normaal, dat komt door de HDMI handshake die tot stand gebracht wordt. Dat is bij TV's ook zo (en soms zelfs al als je even van kanaal wisselt).
     
  3. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    _0/

    Ik kom ook weer eens langs hier na het starten van deel 1 zoveel jaar geleden.

    Ik vroeg me af wat tegenwoordig het verschil is tussen HDMI en VGA op de Xbox360 Slim. Ik ga aansluiten op een 24" flatscreen, maar vraag me nu af of 1080p via HDMI nou hogere resolutie is dan een 1680x1280 (of wat het ook precies is) of dat ik eigenlijk beter VGA kan gebruiken?
     
  4. smarkie100

    smarkie100 Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    goedemorgen allemaal,

    twee weken geleden heb ik een samsung syncmaster SA350 27 inch monitor met HDMI en VGA aansluiting. helaas geen boxen ingebouwd. nu heb ik mijn xbox aangesloten op de hdmi poort, prachtig beeld maar geen geluid. ik heb een logitech 2.1 setje er naast staan die op m'n pc is aangesloten met een gewone 3.5mm jack.

    heeft iemand een ideetje om dit op te lossen?

    alvast bedankt!
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Jup, deze kopen:

    [​IMG]

    (€10 op ebay, zoek naar Xbox HDMI adapter).
    Dan tulp naar 3,5mm line-in van je computer en die dan zo instellen dat het geluid direct weer naar de boxen wordt verstuurd (zie startpost).
     
  6. smarkie100

    smarkie100 Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank U!

    1 vraagje: is de kwaliteit van het beeld dan nog steeds zo goed als bij een gewone HDMI?
     
  7. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Ja, want dat ding moet je in je AV uitgang stoppen en is dus los van je HDMI aangesloten.
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je blijft de HDMI kabel gebruiken, deze doe je in de 'gewone' AV aansluiting en zorgt voor het geluid.
     
  9. teun109779

    teun109779 Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    xbox op beeldscherm

    heb ik persee een desktop nodig als ik op een computerbeeldscherm wil gamen. Ik wil namelijk een beeldscherm kopen met een hdmi ingang, zodat ik een hoge kwaliteit krijg (of zijn er mogelijkheden waardoor het nog beter word).

    alvast bedankt
     
  10. Luukiee09

    Luukiee09 Active Member

    Berichten:
    2.073
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee,
    Je hoeft geen desktop te hebben. Op dit moment is HDMI de beste kwaliteit.
     
  11. teun109779

    teun109779 Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
  12. Luukiee09

    Luukiee09 Active Member

    Berichten:
    2.073
    Leuk Bevonden:
    0
  13. teun109779

    teun109779 Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    deze zien er ook goed uit ja, ik denk dat ik dan voor de bovenste ga. Ik heb daarbij nog wel twee vragen

    1. Word er een hdmi kabel meegeleverd bij de xbox, of moet ik deze daarna nog apart kopen.
    2 er staat dat er een stereoset is ingebouwd, betekend dat dat ik gewoon goed geluid heb?

    alvast bedankt
     
  14. Luukiee09

    Luukiee09 Active Member

    Berichten:
    2.073
    Leuk Bevonden:
    0
    1. Nee er wordt geen HDMI kabel meegeleverd, ik hoop voor je dat er een action bij je in de buurt is. Dan kan je het beste gewoon een goedkope HDMI kabel kopen. Van 4 euro ofzo.
    2. Ja geluid loopt via de hdmi kabel. Ik weet niet zeker of dit nou echt goede kwaliteit is. Maar geluid heb je ;)
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Echt fantastisch zal het geluid niet zijn nee. Anders moet je een monitor kopen die weer een 3,5mm jack output heeft of voor de Xbox een HDMI adapter kopen zodat je het op een gewoon geluidsetje kan aansluiten.
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Welke eisen stel je aan de geluidskwaliteit.

    Wil je het geluid laten lopen via een speakerset dan moet je de audio-dongle erbij kopen.
    Zelf heb ik een 2.0 speakerset van Speedlink.
    [​IMG]
     
  17. teun109779

    teun109779 Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    nouja het geluid hoeft niet perfect te zijn, ik koop dat scherm wel en dan merk ik dan wel hoe goed het geluid is.

    p.s. fijn dat jullie zo snel reageren_O_
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je kan inderdaad altijd later nog een apart boxsetje kopen mocht het geluid het toch niet helemaal zijn ;)
     
  19. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Het is fokking 1 inch verschil, maar zal ik voor 22 of 23 inch gaan? Ik kan niet kiezen en het scheelt 20 Euries! :+
     
  20. Weecow

    Weecow Gamer

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt eraan wat je wil :) , erg veel verschil is het niet. Ik zou dan voor de 22 inch gaan toch goedkoper :+
     

Deel Deze Pagina