1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread [Deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Lenny-t, 18 nov 2008.

  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Toch weer 2,5cm :+
     
  2. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Haha, 2,54 om precies te zijn. :+ Nee, maar het dient als 2e monitor voor m'n laptop en om af en toe te gamen op de Xbox 360. De monitor komt recht voor me smoel te staan op een bureau. 8)
     
  3. Weecow

    Weecow Gamer

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Ag.. als je een kleinere neemt wen je er wel aan :+
     
  4. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Het gaat trouwens om deze. Die is toch opzich netjes voor die prijs? :)
     
  5. Weecow

    Weecow Gamer

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja best wel :) , hij is gemiddeld duurder in andere winkels.
     
  6. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ja indd en met bol.com heb ik sowieso zeer goede ervaringen, dus ik ga 'm maar bestellen! :)
     
  7. Weecow

    Weecow Gamer

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet het bol .com is een goede shop erg snel binnen
     
  8. nexzo

    nexzo Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    nvm
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2012
  9. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Mensen, ik zit even met een probleem.

    Ik wil graag tv kijken op een monitor van een computer (met enkel een VGA en DVI ingang), zonder een pc, enkel op het signaal van een coax kabel.

    Nou zoek ik het liefst een soort box waar ik een coax kabel kan instoppen, die dat converteert naar een VGA video uitgang en een 3,5mm stereojack uitgang voor de audio.
    Liefst met afstandbediening.

    Het allerbeste zou nog zijn als er ook een scart kabel of een composiet kabel (RYW kabel) in kan, waar die het dan dus ook kan converteren naar VGA.

    Maar desnoods koop ik apart daarvoor wel een Scart of composiet naar VGA kabel ofzo, als dat werkt.

    Thanks alvast! :D
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zo'n soort box heet een digitale tv decoder ;)

    Heb zelf een 2e handse digitale HD-decoder gekocht op marktplaats en deze is via een HDMI-DVI adapter aangesloten op mijn LG.
    De luidsprekers heb ik aangesloten op de audio-uit van de decoder.

    Dealextreme heeft verschillende converters te koop die een AV-signaal kunen opzitten naar HDMI.
    Voor een paar $ koop je er meteen een HDMI>DVI adapter bij.
     
  11. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Thanks man! :D

    Zou dit kunnen werken voor al mijn eisen..? Volgens mij wel, maar wil even zeker weten voordat ik iets bestel... :)

    http://www.dealextreme.com/p/dvb-t-...l-receiver-black-silver-101345#open full view

    De (volgens mij) benodigde kabels, HDMI naar VGA en L+R naar 3,5'' of een optische uitgang bestel ik er dan wel apart bij.

    Ik wil er echt zo min mogelijk aan uitgeven...

    :D
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2012
  12. matthijsvz

    matthijsvz Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft er iemand ervaring met de iiyama prolite e2473HDS-B1?
    Ik zou graag willen weten wat jullie instellingen van het beeldscherm en xbox zijn (bijv. brightness, constrast, reference levels)
     
  13. Krinion

    Krinion Active Member

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    0
    Stel ik koop een monitor met een resolutie van 2560 x 1440, krijg ik dan volledig beeld, of een beeld met zwart aan de zijkanten?
     
  14. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Volledig beeld, dit is namelijk een verhouding van 16: 9. Alleen een verhouding van 16:10 wordt niet altijd door 360 games ondersteunt.

    Let op, je kunt wel last hebben van vertraging tussen je controller en het beeld. Dit heet input lag en dit wordt veroorzaakt doordat jouw monitor dan het beeld moet schalen naar zijn eigen resolutie, aangezien de 360 maximaal 1920x1080 (1080P) uit kan zenden. Dit schalen kost dan verwerkingstijd.

    Je zult dan altijd input lag hebben, maar het gaat erom of het groot genoeg is om merkbaar te zijn en het ligt er natuurlijk ook aan hoe gevoelig je ervoor bent. Een goede monitor heeft hier bijna geen last van, maar er zijn zat monitoren op de markt (ook dure en goed merk) die merkbare input lag produceren.
     
  15. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Ik ben aan het kijken voor een nieuwe monitor, maar 1 ding is me niet helemaal duidelijk nog. Ik heb het liefst een 24" monitor, en die dell ultrasharp IPS krijgt goeie reviews. Alleen wat ik me afvraag, omdat dat een 16:10 / 1920x1200 monitor is en bijna alle games een 16 : 9 ratio gebruiken, wat gebeurd er dan met die games? Worden ze gestretched of krijg ik zwarte balken aan de boven en onderkant? Of kan ik dit zelf bepalen? Ik las dat bij sommige games het zichtsveld juist minder is op een 16:10 monitor omdat de randen aan de zijkant afgesneden worden. Ook kan de fps wat minder worden omdat je grafische kaart meer pixels op het scherm moet toveren.

    Kortom, zijn er mensen met een 1920x1200 scherm die fanatiek gamen en wat is hun ervaring hiermee?

    Of moet ik gewoon voor een dell ultrasharp 23" gaan die wel 16 : 9 is of de 24" 16 : 9 van ilyama die ook nog wat goedkoper is, namelijk 150 euro..
     
  16. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik heb laatst een monitor gekocht voor mijn toekomstige desktop, die ik nu samen met mijn laptop als dualscreen gebruik. Nu ik de monitor toch in bezit had dacht ik te proberen om mijn 360 erop aan te sluiten, wat dus niet ging. Ik heb een Dell Ultrasharp U2312HM, deze heeft alleen VGA en DVI-D. Mijn 360 is van de oude garde en heeft geen HDMI poort.

    Mijn vraag is nu, hoe moet ik dit oplossen, naast dat ik beeld van de 360 op m'n monitor wil krijgen zou ik ook graag geluid willen met mijn turtlebeach die gebruik maakt van digitale audio out.

    Ik kan geen AV->VGA ==want deze levert geen geluid. Ik heb dus een AV->DVI-D nodig maar dan stuit ik alsnog op hetzelfde probleem: hoe krijg ik geluid?
     

Deel Deze Pagina