1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 1]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door L3MMING, 5 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. n.e.r.d

    n.e.r.d pharrel williams

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    1
  2. mutantemile

    mutantemile The Pub's Barman

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    44
    men monitor heeft een soortgelijke stekker achterop:

    [​IMG]

    hoe vervang ik die voor de kabels van xbox360? of is er een bepaalde scart/converter voor?

    grt
     
  3. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat dacht je van gewoon met de vga-hd av kabel van ms. Die doet precies wat je nodig hebt..
     
  4. The Fox NL

    The Fox NL Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
  5. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou er zelf niet op gaan gamen, dat ding is niet erg groot.

    Maar voor het gamen op een PC monitor heb je minimaal 19ms nodig (zo niet, verbeter mij dan:p). Deze monitor is dus niet goed.

    Wat ik denk is dat je beter op je normale TV kan blijven spelen, is groter, en als je de advanced SCART kabel haalt, is het daar ook al erg mooi op.
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2006
  6. The Fox NL

    The Fox NL Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0

    Dat dacht ik dus ook al, gewoon een huis, tuin en keukenmonitor dus :p


    Iemand nog andere tips of ideëen, anders blijf ik gewoon op m'n tv spelen :)
     
  7. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat er niet veel tips zijn.

    Ik kan alleen zeggen dat, als je niet heel veel geld wilt uitgeven aan een HDTV of nieuwe monitor, je altijd een mooie 2e hands monitor kan vinden (21"/53 cm.) op marktplaats, voor €130 ofzo. Maar dan heb je wel een CRT monitor.
     
  8. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is er mis met crt, ze zijn inderdaad een stuk groter maar de beeldkwaliteit vind ik in vergelijking met een lcd of tft vele malen beter.
    En nog een vraag over het breedbeeld verhaal met vga.
    Als je nu een breedbeeld vga monitor koopt ben je dan het verhaal kwijt met zwarte balken boven en onder.
    Ik heb hier nogal wat vga problemen gelezen over beelden worden samengepertst zwarte balken en vga kabels werken nog niet goed met oude titels.
    Maar mij gaat het meer om het breedbeeld verhaal.
     
  9. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, is de moeite van het proberen iig waard ;).

    Zeker met pgr is het verschil groot. En als de responsetijd echt opvalt verkoop je die vga-kabel toch weer (ze zijn wat zeldzaam geloof ik).
     
  10. UltraTiger

    UltraTiger Unregistered User

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    ik speel op eentje met 25ms.. ik ondervind niet echt problemen ofzo...

    dat ik zuig komt door mijn eigen reactietijd :p
     
  11. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Nou ja, wat is niet erg groot ;). Het ligt er ook aan hoe dichtbij/ver weg je wilt gaan zitten. Als je op meer dan 2,5 meter gaat zitten wordt het heel erg klein ;). Maar voor een afstand tot 1,5-2 meter zou het makkelijk kunnen en is het beeld beter dan wat voor standaard-tv dan ook.
     
  12. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het goed is wel...

    (ik moet nu naar school de komende uren dus:))

    (iemand met een VGA kabel he)

    kan iemand misschien even proberen Bij een willekeurige resolutie(wel even kijken of er widescreen blijft staan bij format), dan het Format op Widescreen zetten, en kijken of bij spellen waar je normaal een beeld met balken hebt dan misschien geen balken meer hebt maar een super uitgerekt beeld.
     
  13. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    iK had trouwens nog een vraag.
    Als je nou je koptelefoon wil aansluiten op je pcmonitor dan plug je gewoon je 3,5 mm jack in je monitor, zou je zeggen.
    Nu heb ik mijn dreamcast altijd aangesloten op een pcmonitor en daar werkte het dus niet, ik heb toen een apart kastje er tussen moeten kopen en daar plugde ik hem in en toen werkte het perfect.
    Heeft iemand ervaring met je koptelefoon rechtstreeks in je monitor proppen
     
  14. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg toch ook niet dat CRT slechter is. Ik vind ze zelf ook beter, geen reactie tijd, betere kleuren, enz.

    Dat met breedbeeld: Dat weet ik allemaal niet zo erg goed, maar dan kan je je Xbox360 toch gewoon op normaal zetten. Of wil je zo graag breedbeeld?

    Ik zeg ook IK ZOU ER NIET ZO SNEL OP GAMEN. Ik heb een voorkeur voor een diagonale grootte van ongeveer 21" Dat is ongeveer 53 cm. Ik game nu op een TV van 51 cm.

    Niet alle monitoren hebben een audio INGANG en UITGANG. Vaak hebben deze monitoren al speakers, die zitten dan meestal net onder het scherm. Deze zitten aan de monitor vast. Ik denk niet dat jouw monitor ook deze speakers heeft, laat staan een audio IN en OUT-put. Je zal dus dat kastje moeten gebruiken.
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2006
  15. Gregg

    Gregg Active Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn oude XBox (eerste versie) ook aangesloten op mijn CRT-scherm via een adapter en dit geeft prachtig 480p-beeld. Ik heb dus progressive scan via een component kabel.

    Geeft deze VGA-kabel van de XBox 360 ook progressive scan?
     
  16. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik dacht van wel. Dit kan je als het goed is gewoon instellen in het 360 dashboard wat je voor soort wilt. 480p, 480i, 720p, 1080i. Daarmee zijn er ook nog verschillende resoluties, bijv. 720p 1280×720, 1276×720. De resoluties weet ik alleen niet helemaal uit m'n hoofd. Het is iig zoiets.
     
  17. steenbok

    steenbok NL THE FEAR NL

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Op mijn LCD scherm(zie pagina14) zien alle games er in breedbeeld gewoon normaal uit. Er wordt niets uitgerekt ofzo bij een resolutie van 1378(ofzo)*1024
     
  18. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    maar bij spellen die normaal balken hadden heb je dat nog of niet///
     
  19. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik heb het ondertussen zelf uitgeprobeerd...

    spellen die normaal balken hebben..

    je xbox op widescreen zetten, dan zijn je balken weg maar het je naar mijn mening een beetje verticaal uitgerekt beeld...

    dus als je een breedbeeld monitor hebt en je stelt je box in op breedbeeld dan moet alles perfect werken...(zonder die balken dus)
     
  20. Freaky800

    Freaky800 Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Mischien rare vraag,maar kun je met een CRT monitor,ook de 360 op HD resolutie draaien?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina