1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 1]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door L3MMING, 5 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Black Label

    Black Label -

    Berichten:
    327
    Leuk Bevonden:
    0
    iemand ?
     
  2. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]
    Ik heb dit bakbeest nog liggen een 24" breedbeeld(!) monitor, maar eens aan mijn ouwe trouwe xdoosje hangen......
     
  3. Hansie

    Hansie Kanonnenvoer

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Heh, moet je monitor wel stokoud zijn als ie geen 1024 aan kan.

    @BadmutSz Ah, je ouwe monitor trok de stroom uit de computer? Zoek misschien ff rond bij je thuis? Stroomkabels voor computers/monitors naar het stopcontact zijn hetzelfde en wordt je mee doodgegooid. Anders heeft vast iemand in de buurt zo'n kabel over.
     
  4. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    ik heb een acer 17 inch monitor zou je het daarop kunne aansluiten ?
     
  5. M4ST3RB0Y

    M4ST3RB0Y Active Member

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    tuurlijk maarja zoals hier eerder is vermeld je moet een (redelijke respone tijd hebben minimaal 12 ms bij tft en lcd) en het wordt net zo mooi als een hdtv als je een resolutie hebt van 1280x1024 dus oude beeldschermen heb je niet veel aan
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2005
  6. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    klopt het dat je ook andere formaten kunt instellen met deze kabel? bijv 1024 x 768? en 800 x 600 (ik vraag dit omdat ik slecht ziend ben en 800 x 600 wel fijn vind lezen? hoe is dan de tekst in de game bijv.. (t beeld maakt niet uit dat lijkt mij hoe hoger de resolutie hoe beter!)
     
  7. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    @appie, het gehele Display interface veranderd zodra je de VGA kabel aansluit op je xbox 360, je kan alleen nog maar het Format (breedbeeld of normaal) en de resolutie kiezen, deze loopt van 640x480 naar ongeveer 3024x978 geloof ik... (De laatste is breedbeeld) en hiertussen zitten zon 15 verschillende resolutie instellingen dus instellingen genoeg, dit lijkt me geen probleem voor je.


    @BadmutSz, de 3 pinnen zijn idd voor je voedingskabel. Deze zijn er in 2 variaties, 1 van pc naar monitor en 1 van stopcontactstekker naar 3 pins, normaal ok de gene die je in je pc steek. Je zou die kunnen gebruiken, maar het lijkt mij handiger als je gewoon een kabel die van het stopcontact naar de 3 pins van je monitor koopt, deze kan nooit verkeerd om zijn.

    hiermee bedoel ik dat je nooit een kabel zult tegenkomen met aan de ene kant een stekker voor het stopcontact en aan de andere zijde de aansluiting zoals je deze nu van je monitor naar je pc gebruikt.

    @ Grumpie, Feitelijk heeft elke monitor die ook maar op de markt is of is geweest een VGA (ook wel 15-pins SUB genoed) aansluiting, dit kan Female zijn (zoals het aanzicht van de gender changer) of male (zoals de onderste kabels die Evilwasp gepost heeft.



    Even trouwens een algemeen weetje, bijna elke beamer op de markt heeft een VGA (15-pins SUB) aansluiting. Ook een composite (gele Video tulp) maar geen Component (Y, Pb, Pr=HDTV) aansluiting, en zodra je gezien hebt wat het verschil is tussen op een 360 gamen op een monitor tegenover op een normale tv, (resolutie en evt. van het zelfde formaat) weet je dat je alleen maar op VGA wilt gamen op je VGA kabel niet op Composite..

    Iemand vragen stel ze aub, dan zoek ik het voor je uit als ik het nog niet weet..


    Update/: Sorry appie ik zie net pas dat je een vraag had over de leesbaarheid van tekst, PERFECT, als je halo 2 tekst al leesbaar vondt ga je echt van een vga monitor aan je 360 houden...

    het is gewoon net zo scherp als tekst die je nu op je pc leest.., en dan moet je nagaan dat ze bij het invoeren van tekst in een spel er eigenlijk rekening mee houden dat je gemiddeld op ongeveer 4 meter van je tv resp. Monitor zit.
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2005
  8. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0

    Neej masterboy, het maakt echt weinig uit...

    Oude beeldschermen kunnen prima, ik heb er 1 van 10 jaar oud.. is weliswaar een profi ding met BNC ingang en progressive scan, maartoch zodra je een VGA kleuren monitor hebt is het verschil met TV al heel goed te merken.
     
  9. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb die VGA-kabel op m'n HDTV aangesloten en het beeld is gewoon mooier dan op de demopods. :) De letters zijn veel duidelijker en het geheel is gewoon scherper dan met component (of het ligt aan m'n TV)..
     
  10. kes

    kes kes

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Ikzelf zit ook te denken aan het kopen van een nieuwe monitor voor de comp en dan is het ook natuurlijk fijn als deze op de xbox360 aangesloten wordt. Zit nu nog met een oude tv. Maar mijn vraag is dus of er twee aanlsuitingen op een monitor zitten zodat ik en de pc en de xbox360 erop aan kan sluiten!!. Anders heb je de hele tijd het gehanse om de kabels erin en eruit te halen. Zat te denken aan eeen samsung syncmaster 913N
     
  11. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Dit is hem, de achterkant althans... er zit maar 1 VGA aansluiting op, dat is eigenlijk standaard voor particuliere monitors.

    Wel zijn er op Conrad.nl bijvoorbeeld kastjes te koop om van VGA input te switchen.. daarmee zou je porbleem opgelost zijn Deze bijvoorbeeld De 2de iig als de link niet doorloopt, bij zoeken "VGA SWITCH" intikken.. dan de 2de 34,95 mooi ding!!!


    [​IMG] [​IMG]

    @Liquid, sssst straks komen ze van het HDTV Thread allemaal hier zeuren dat een HDTV toch mooier zou zijn, maar ik ben inderdaad ook van mening dat dat het niet is....
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2005
  12. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    In principe is mijn HDTV gewoon een monitor. Met die VGA kabel krijg ik gewoon precies hetzelfde beeld als op m'n 19" TFT.. Ik heb component nog niet getest, maar denk toch dat VGA mooier is. :)
     
  13. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22

    @L3MMINGS welke aansluiting vind jij het beste mij lijkt de VGA ook beter wat vindt jij? Ben benieuwd!
     
  14. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    VGA... om een aantal redenen,

    Met het < bedoel ik net al bij wiskunde groter dan > kleiner dan he...

    1: HDTV's met hun prijs > kwaliteit
    2: Plasma, hun breekbaarheid...
    3: TFT/LCD hun vertraging... (zelf nog nooit iets van gemerkt)
    4: HDTV's zijn erg in trek bij ongenode gasten... die je raam meestal via het raam in en uit gaan.
    5: wat je zegt die Demopods hebben niet echt een mooi beeld, de meeste zogenaamde HDTV's in europa zijn HD ready, oftewel ze zijn goed in HD beeld downscalen naar een lagere reolutie....

    en als laatste de GROOOOTSTE reden ooit...
    6: Vga monitor kan je overal voor een prikkie ophalen, en het enige wat je ervoor nodig hebt is een 29,95 kostende kabel.. en je hebt net zo'n, of strakker beeld... (de grote de maat de goedkoper ze meestal zijn) omdat ze mensen veel meer in de weg staan, daarbij is 17" het keerpunt trouwens...boven de 17" gaan ze omlaag en onder de 17" zijn ze wat goedkopr...

    Qua kwaliteit van het signaal.... ik zou zeggen VGA , dat is 16 kanalen, Component 6...
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2005
  15. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    kijk hier heb ik wat aan nu alleen even een online shop vinden die hem vandaag op de post kan doen?
     
  16. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb deze monitor gezien bij alternate voor 199 euries.
    Samsung 997 mb met een resolutie van 1920x1440 Pixel.
    Betekent dit dan ook dat je het maximale uit je 360 haalt.
    En dit is een crt monitor of zou je beter voor een lcd gaan
     
  17. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    persoonlijk zou ik voor CRT gaan, in mijn geval was het als vervanger van mijn TV dus had ik ruimte zat om hem neer te zetten, maar als je een beetje ruimtegebrek hebt dan is een 21" monitor een beetje aan de grote kant... dan kan je beter een dunne LCD of TFT nemen..

    Die resolutie is zeker genoeg voor je 360.

    LCD, kan je gauw op de dubbele prijs rekenen.... k weet niet wat je er aan uit wilt geven tasso?
     
  18. biggie

    biggie ----Xbox360----

    Berichten:
    793
    Leuk Bevonden:
    0
    miijn monitor heeft een resolutie van 1280x1024
    zou dit een goed beeld kunnen weergeven?
     
  19. MrDark

    MrDark Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow.. ingewikkeld :)!
    ik heb een philips HD-ready tv... maar die stekkertjes die bij de 360 bijgeleverd waren kan ik nergens in mn tv kwijt...
    Maar ik heb wel zo'n DVI-aansluiting achterin mn televisie.. moet ik dat dan maar doen? ik snap er nog steeds niets van :)
     
  20. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG] Deze zou je bijvoorbeeld in je TV kunnen steken, het is een VGA >> DVI adapter. misschien dat het daar al mee werkt, in principe is DVI, VGA maar dan met meer kanalen. 17 ipv 15..

    dan moet je wel de VGA kable voor je 360 kopen.... en daarvan de uitgang op de adapter aansluiten.

    Ik denk dat het hier wel mee zou moeten lukken, moet bij de eerste de beste pc zaak wel te koop zijn... wel goed opletten bet de DVI of het male of Female is, voor de VGA maakt dit niet uit omdat je er een Gender Changer bij krijgt.
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina