1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 1]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door L3MMING, 5 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah er zit dan waarschijnlijk ook een input selector op, werkt perfect

    Wat jij er trouwens ook tussen hebt staan is Mac, ondersteuning

    even vergeten wie //:edit: Tasso dat vroeg maar daar moet je ook rekening mee houden voor je apple he...
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2005
  2. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar het dus op neer komt een standaard tv heeft bijvoorbeeld pixels van een millimeter groot terwijl de gemiddelde monitor .28mm pixels heeft..

    de eindresolutie zegt eigenlijk niet zo veel... als je een enorm scherm hebt met 600x800 zijn dat waarschijnlijk enorme pixels, terwijl een kleine computer monitor met 600x800 waarschijnlijk behoorlijk scherp is... omdat er veel meer pixels per cm2 op zitten.

    als ik op een tv van 100cm, een resolutie heb van 1024, dan zijn dat 1024 pixels over een afstand van 100cm, je snap natuurlijk wel dat je op een schermpje van maar 30 cm breed een veel scherper beeld hebt.
     
  3. Hansie

    Hansie Kanonnenvoer

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Je gaat toch ook niet 40cm van je tv af zitten 8)

    Leuke info als je een monitor gaat kopen, maar zo kun je niet digitale monitors met analoge tvs gaan vergelijken.
     
  4. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat ligt er aan, ik heb dus een 21" monitor, daar kan ik makkelijk 5 meter vanaf gaan zitten en scherp beeld hebben, ik had hiervoor een tv van de dezlefde afmetingen, maar dan met TV resolutie en niet monitor resolutie...

    bij (standaard) tv's gaat meestal op de groter het scherm de groter de pixels.

    Bij monitors wordt het scherm groter maar blijft de pixelmaat hetzelfde waardoor het er veel meer worden.... dus ga je bij een monitor van een 600x800 resolutie op een 17" naar een 1024x768 bij een 19", dan het je meer in beeld met de zelfde scherpte..

    meeste tv's in europa zijn trouwens 50 Hz, en het zal wel aan mij liggen maar ik zie dat dus echt flikkeren.. en dat vindt ik vervelend, en een monitor kom je niet een tegen onder de 60 Hz, of hij moet heet oud zijn... monitors zijn waar je ook zit even scherp..

    sluit maar eens een tvtje aan op een video-out van een pc.... daar blijf ik niet op een meter afstand van zitten hoor dan kruip ik 4 meter weg..
     
  5. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    is de herts als je de vga kabel hebyt aangesloten ook intestellen volgens mij kan mijn beamer niet tegen 60 Hz
     
  6. Hansie

    Hansie Kanonnenvoer

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Qua verversingsnelheid kun je tvs en monitors ook niet 1-op-1 vergelijken. Meeste mensen merken niks van een tv op 50Hz en wel klachten met een crt monitor op 60Hz.

    TV-out is weer een ander verhaal (komt de vidkaart er weer bij). Ik ga er verder niet meer op in, want geen zin om alle factoren te bespreken die effect hebben op je uiteindelijke ervaring :) Zeg alleen maar dat nummertjes niks zegt, of je moet alle nummertjes erbij gaan betrekken: sommige reviews doen dat.
     
  7. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    maar wat je zegt, de meeste mensen zitten ook geen 40 cm van hun tv, en wel 40 cm van hun monitor, als je op de zelfde afstand het zelfde beeld zou bekijken, kijkt de gene met de hogere frequentie rustiger.
     
  8. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je doelt op een beamer met een gewone VGA ingang mag dat geen probleem geven lijkt me...
     
  9. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Even ter info voor alle VGA kabel gebruiekrs,

    de meeste BC games van de xbox voor de 360 zul je eerts volledig moeten updaten en alle downloads doen op een reguliere of HD tv, dit updaten en downloaden wordt nog niet ondersteund voor vga kabel gebruiker

    dus als je de melding krijgt dat je display settings niet in orde zijn, eerst even alle updates downloaden met je gewone av kabel ingeplugd..
     
  10. M4ST3RB0Y

    M4ST3RB0Y Active Member

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    lemming ik heb een syncmaster 913n 19" hij heeft 8 ms response tijd en 1280x1024 reslotie nou vraag ik me af is het nou beter dan een hdtv die 720p is kwa resolutie wel als je naar de cijfers kijkt en wil even weten van hoe ver ik kan zitten van het scherm?
     
  11. UltraTiger

    UltraTiger Unregistered User

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik ook een 19" TFT voor mijn 360... ik zit gewoon even ver als bij gewone pc.. 50-60cm ofzo
     
  12. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    net wat je wil en wat je gewend bent, ik ben van 3 meter afstand bij een 21" tv overgegaan en naar 2,5 Meter op een 21" monitor, t is net wat je gewend bent, je zult de gemiddelde gamer met een 39cm tv op ongeveer 2 meter afstand zien zitten omdat er anders zo weinig zichbaar is, maar met een monitor kijkt het veel rustiger (hogere resolutie en frequentie) dus kan je als je dat wil dichterbij gaan zitten, verder is het eigenlijk alleen van het formaat van je scherm, kijkt als je een beamer gebruikt zou ik ook op 4-5 meter gaan zitten maar met een 15"monitor zou ik er vrij gauw, vrij dichtbij zitten...
     
  13. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Attentie: er zijn nog steeds zeer weinig first generation spellen die met een vga kabel gespeeld kunnen worden!!!

    Hopelijk zal microsoft dit probleem zsm adresseren.

    (////Er is namelijk inmiddels een update voor GR2 uit maar deze werkt nog niet met een vga kabel////)
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2005
  14. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    of je maakt van je goedkope 15"tft scherm een 90" HD tv beamer.
    Ben ik van plan te doen, in totaal kost dan ongeveer paar 100 euro :)
     
  15. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Al ben ik wat laat... Slim om hier een topic over te maken, zullen veel vragen over zijn en er is ook veel onduidelijkheid over. Verder hoef ik geen vragen te stellen want je Begin-Post heeft me al geholpen:) Thanks.
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2005
  16. Peter[NL]

    Peter[NL] Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,
    mijn topic was geclosed, en ik werd hiernaartoe verwezen. Ik heb dit topic eens doorgekeken, maar er zijn me nog steeds wat dingen onduidelijk over het geluid.

    ik heb deze monitor:
    Samsung Syncmaster 930BF
    [​IMG]

    die kan 1280x1024 op 75Hz aan met 4ms responsetijd. daar zal ik vast wel redeliojk beeld op krijgen, maar ik heb dus 2 simpele boxjes, die een draad hebben met de stekker eraan, en een draad die je achter in de PC kunt doen.
    (Zo'n pin dus , (male?)) Bij de xbox HD VGA kabel zit zo'n witte en een rode kabel, en ook zo'n converter blijkbaar, waarmee je het naar zo'n pinntje kan omzetten, maar een pinnetje op een pinnetje past natuurlijk niet, hoe sluit ik mijn simpele PC boxen aan op die kabel?

    (sorry als het een stomme vraag is)
     
  17. forza katwijk

    forza katwijk Hardcore For Live

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    0
    met die vraag zat ik dus ook, dan kan ik wel zon vga kabel kopen maar als ik dan geen geluid erbij heb houd het op.
     
  18. vallorus

    vallorus Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb m'n xbox dicht bij de computer staan, dus ik lus het signaal door via de computer. Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar het werkt tot nu toe goed
     
  19. Peter[NL]

    Peter[NL] Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn xbox360 staat ook naast mijn computer, maar hoe zou ik dat moeten doen dan?
     
  20. vallorus

    vallorus Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    Je gebruikt dan de converter van tulp naar 3,5 mm jack, die sluit je dan aan op de line-ingang van je pc.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina