1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 1]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door L3MMING, 5 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djack

    Djack Active Member

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar er kan wel HD ready op staan maar dat betekend niet dat het ook HD beeld kwaliteit leverd zoals HD beeld hoort te zijn. Er zijn 2 soorten HD ready's 1 echte HD ready en 1 fake HD
     
  2. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey dat scherm heeft zowieso beter beeld dan mijn CRT TV :)
    En op die Samsung zit ook nog component :D
     
  3. RicoBoy

    RicoBoy Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus een vraagje wat betreft de Xbox 360 aansluiten op een PC LCD Scherm. Ik heb dus de Samsung SyncMaster 930bf, en ik wou graag weten wat ik nodig heb op mijn Xbox 360 hierop aan te sluiten. Uiteraard is dit ook mijn PC scherm dus het zou handig zijn als ik niet elke keer de stekker moet om wisselen, etc.

    Hier een linkje naar mijn LCD: http://www.samsung.com/Products/Monitor/LCD_Digital/LS19BIDKBVXAA.asp?page=Specifications

    Help me! :p
     
  4. Sharpshooter

    Sharpshooter Active Member

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil een nieuwe monitor kopen, voornamelijk om mooier beeld te krijgen voor mn 360 spellen (geen HD tv hiero :'-( )

    Ik zit te twijfelen tussen 2 tft schermpjes.
    De Acer 19" AL1916As (227 euro) of de Acer 19" AL1916Ws TFT monitor (224 euro)

    De eerste is gewoon 4:3 formaat en de tweede is widescreen.

    [​IMG][​IMG]
    Het verschil in prijs is minimaal, de responsietijd is gelijk (8ms) en beide hebben een vga aansluiting.

    De contrastratio van de AL1916As is alleen wat beter (700:1) dan die van de AL1916Ws (500:1)

    Het 4:3 formaat schermpje heeft een resolutie van 1280x1024 en de widescreen monitor heeft een resolutie van 1440 x 900.

    Mijn vraag: Welke monitor zouden jullie kiezen en waarom?
    Of hebben hebben jullie betere alternatieven in dezelfde prijsklasse?
     
  5. Tr@m$

    Tr@m$ inactieve gebruiker

    Berichten:
    2.205
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb die WideScreen een week geleden gekocht, bevalt tot nu toe goed. Waarschijnlijk schaf ik volgende week een VGA kabel en een KVM switch aan, kijken of het werkt.
     
  6. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Sluit je PC aan met DVI (teminste als je videokaart het heeft)
    En slaat je 360 aan met VGA.

    Zo heb ik het ook \o/
     
  7. kuchiki Byakuya

    kuchiki Byakuya Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    hey hebde volgende vraag heb een widescreen acer 20 inch (ACER WIDE TFT AL2016WS) en de native resolution daarvan is 1680X1050, met welke resolutie krijg ik dan mooier beeld de 1280x1024 of de 1368x720? de eerste optie heeft meer beeldpunten maar de laatste is meer widescreen resolutie
    help me out thnx

    mischien nog andere mensen die deze beeldscherm ook hebben? wat hebben jullie als resolutie hiervoor gekozen
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2006
  8. steenbok

    steenbok NL THE FEAR NL

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit scherm ook. Je moet hem op 1368*720(of was het 766) zetten.
     
  9. bin_jackson

    bin_jackson Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand of het mogelijk is GRAW full screen te spelen op een 17inch TFT (1280x1024) ? Heeft iemand misschien een paar fotos van hoe dat eruit ziet? :)
     
  10. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel zelf op een 17" met die resoluties. Is niet full-screen bij mij. Je hebt helaas balken.
     
  11. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    ik heb em nu, en ik zity nu zwaar te twijfeelen of ik em op component moet aansluiten of VGA?? ik heb ze allebij gedaan maar ik zie eigenlijk geen verschil :/ bij VGA zijn de kleuren lichter?? en bij VGA zijn de randen van de menu's breder??

    Please help me.

    Ik heb hem nu op component ik vind het toch ietsjes beter, mooiere kleuren en en warmere kleuren.

    Ik ben tot nu toe meer dan tevreden over dit apparaat :)
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2006
  12. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke '' heb je genomen de 17'' of de 19''?

    Met component had ik last van kartel randjes en vage letters.
    Ik vond het beeld gewoon niet mooi.

    Ik heb hem nu op VGA ik vind dat ik daar mee veel beter beeld heb.
    De kleuren zijn dan wel minder vel maar dat maakt me niet uit.

    Maar als ik jouw was zal ik eens heel dicht op het scherm gaan zitten met VGA en component.
    Je ziet echter wel verschil.

    Maar je zelf maar kijken wat jij beter vind.
    Maar mijn keuze gaat naar VGA.

    En hoe vind je het geluid?
    Ik vind dat er goed geluid uit de boxjes komen, jij ook?
     
  13. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221

    Verwar je dan niet perongelijk composite (geel kabeltje) en component(3 kabels)?
     
  14. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Neen :):
     
  15. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb de 19 '' ik ga morgen maar even nauwkeurig kijken en vergelijken met VGA en Component.

    Het geluid is zeer goed vooral voor een PC monitor maar ik heb toch een 5.1 setje er aan hangen dus het geluid is prima :)

    En nog bedankt dat je me deze TV/monitor hebt aangeraden :thumbs:
     
  16. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Graag gedaan :)
     
  17. MOB_Figga

    MOB_Figga Money, Opleiding & BMW

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

    Ik heb een beetje rond zitten kijken (al deze threads over HDTV's en TFT monitoren hebben mij nieuwsgierig gemaakt) en ik heb een Samsung LCD TV (940MW) gezien voor een redelijke prijs (tussen 370-500 euro). Over de grootte hoef ik niet te klagen (20 inch is goed genoeg voor mij) en ook de aansluitingen (component, PC-ingang DVI & VGA) zijn in orde. Mijn vraag gaat over het volgende: Welk beeld is eigenlijk scherper, VGA (met de HD VGA kabel) of component? ik heb hier al her en der gelezen dat dat verschilt maar ik heb nog niets overtuigends gelezen.
     
  18. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Met component had ik last van kartel randjes met m'n Samsung SyncMaster 940MW.
    En dat had ik weer niet met de VGA kabel.

    Maar met VGA zijn de kleuren iets minder fel.
    En zoals ik al tegen Duo Maxwell zij: Maar je zelf maar kijken wat jij beter vind.
     
  19. Tr@m$

    Tr@m$ inactieve gebruiker

    Berichten:
    2.205
    Leuk Bevonden:
    1
    Mijn monitor heeft maar 1 (VGA) ingang maar ik wou hem toch voor zowel mijn 360 en als gewone pc-monitor gebruiken. KVM switch werkte niet, die was te intelligent.
    Ik heb nu dit kastje aangeschaft, een simpele VGA switch: [​IMG]
    Dit samen met de officiele VGA kabel, en een extra male-male VGA kabeltje werkt gewoon goed.
    Ik heb alleen het idee dat als je je PC aanzet je eerst de switch om moet zetten maar das geen probleem natuurlijk.
    In totaal kostte dit mij ongeveer 55 euro, 30 voor de officiele VGA kabel, 17 voor de switch en 9 voor het kabeltje.
     
  20. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik zit een beetje te tijfellen tussen de volgende 3 monitoren:

    http://www.dixons.nl/De_online_wink...73844/default.aspx?productmenu=specifications

    http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?showTechData=true&artno=v3lv80&#tecData

    http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?showTechData=true&artno=V3LA99&#tecData

    als k de specs kijk maakt het allemaal niet zoveel verschil maar bij de bovenste (die bij dixons) staat iets over high definition betekent het dus dat het scherm HD ready is ?
    wie kan mij helpen met kiezen
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina