Het lijkt mij een goede keuze. Echter heb ik besloten 'm niet te halen vanwege:
- Native resolutie zo'n 100 pixels groter dan de resolutie van de VGA kabel. Ik kan niet testen of het verlies aan scherpte als gevolg heeft, dus die dure gok neem ik niet.
- Een CRT monitor neemt dan wel meer ruimte in, hij geeft nog steeds een mooier beeld dan TFT (vergelijking tussen 15" CRT en TFT gedaan).
- Zo'n ruimtebesparende TFT is fantastisch, maar als hij niet als TV-vervanger kan fungeren (zonder een bijkomende dure externe TV Tuner te kopen) heb ik daar weinig aan. De "gamehoek" van m'n kamer is ongebruikt en daar past nog wel een grote bak met wat improviseren.
- Mocht ik binnen nu en een jaar een HDTV willen kopen, vind ik dit scherm niet praktisch genoeg als PC-scherm gezien zijn relatief lage resolutie.
Het zou voor mij dus een uitgave worden puur om het gamen, en dan is deze op het oog voordelige oplossing toch best een dure.
Ik heb dus besloten om een 19" Iiyama monitor met respectabele refresh-rates bij de hoogste resoluties bij iemand op te halen morgen. Hopelijk geeft het nog steeds prima beeld. Het geld wat ik hiermee "bespaar" kan ik eventueel wel steken in een leuk geluids-setje.
Laatst bewerkt: 19 jun 2006