1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 1]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door L3MMING, 5 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vision 360

vision 360 Unregistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil binnenkort voor m´n 360 een nieuwe monitor kopen (HDTV is veel te duur voor mij als scholier) om een betere next gen ervaring te kunnen krijgen. Ik heb voor mezelf een lijstje gemaakt met belangrijke punten:
    - prijs niet veel meer dan 200 euro
    - 8ms responsetijd
    - tenminste 19 inch widescreen
    - flatscreen

Het schermpje dat ik tot nu toe het beste vind en aan de punten voldoet is de Acer AL 1916 WS 19 inch http://hardware.kelkoo.nl/b/a/ps_16184572/114401.html
    Kan iemand mij vertellen of ik met nog meer punten rekening moet houden en of die Acer een goede keuze is?
    Of misschien weet iemand een nog voordeligere keuze?

2. twi

twi Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Het lijkt mij een goede keuze. Echter heb ik besloten 'm niet te halen vanwege:

- Native resolutie zo'n 100 pixels groter dan de resolutie van de VGA kabel. Ik kan niet testen of het verlies aan scherpte als gevolg heeft, dus die dure gok neem ik niet.
    - Een CRT monitor neemt dan wel meer ruimte in, hij geeft nog steeds een mooier beeld dan TFT (vergelijking tussen 15" CRT en TFT gedaan).
    - Zo'n ruimtebesparende TFT is fantastisch, maar als hij niet als TV-vervanger kan fungeren (zonder een bijkomende dure externe TV Tuner te kopen) heb ik daar weinig aan. De "gamehoek" van m'n kamer is ongebruikt en daar past nog wel een grote bak met wat improviseren.
    - Mocht ik binnen nu en een jaar een HDTV willen kopen, vind ik dit scherm niet praktisch genoeg als PC-scherm gezien zijn relatief lage resolutie.

Het zou voor mij dus een uitgave worden puur om het gamen, en dan is deze op het oog voordelige oplossing toch best een dure.

Ik heb dus besloten om een 19" Iiyama monitor met respectabele refresh-rates bij de hoogste resoluties bij iemand op te halen morgen. Hopelijk geeft het nog steeds prima beeld. Het geld wat ik hiermee "bespaar" kan ik eventueel wel steken in een leuk geluids-setje.

Laatst bewerkt: 19 jun 2006
  3. vision 360

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je feedback twi, altijd fijn om wat goede argumenten te horen. Maar ik vraag me nu dus wel af of een beeldscherm met een resolutie van 1440 X 900 pixels problemen kan geven bij weergave in 720p. Kan iemand daar iets duidelijker over zijn?

Weet iemand welke resolutie je bij de 360 op een breedbeeld monitor moet gebruiken ipv de normale 720p?

4. Tr@m$

Tr@m$ inactieve gebruiker

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb die Acer 1916Ws ook, aangesloten met een VGA boxje, werkt goed, kwaliteit is veel beter dan op de tv. Ik ben nog geen problemen tegengekomen met Oblivion en Table Tennis maar ik heb ook nog niet veel gespeeld.

Je moet er wel rekening mee houden dat er geen boxen op het scherm zitten dus je moet voor je geluid iets andere regelen, ik heb het gewoon op mijn stereotoren aangesloten want die stond toch vlakbij.
    Kosten: 220 voor het scherm, 30 voor de VGA kabel en 20 voor het VGA kastje.

5. twi

twi Active Member

Leuk Bevonden:
    5
  6. twi

twi Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Tr@m$, jij merkt bij deze monitor niet dat het beeld niet de native resolutie is, maar een klein beetje opgerekt? Ik weet niet echt hoe ik dit moet zien, aangezien het niet zo is dat de monitor "terugschakelt" naar een lagere resolutie, maar gewoon de video-input iets oprekt naar de native resolutie toe.

7. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn 360 op een 19'' widecsreen (1440x900 dus) en ik draai m'n 360 in 1360x768.

8. vision 360

Leuk Bevonden:
    0
    @Tr@m$, jij speelt zeker op een xbox 1, want ik heb op de 360 alleen een vga kabel nodig, geen vga-box. En mijn 5.1 setje kan ik aansluiten op die kabel, zo doe ik het nu ook al. (met een andere monitor)

9. vision 360

Leuk Bevonden:
    0
    @twi, ik denk zelf dat die monitor dan wat zwarte balkjes weergeeft, zodat hij gewoon 1360 X 768 pixels gebruikt voor het spel.
    Klopt dit Tr@m$?

10. mars15

mars15 Guest

Laatst bewerkt door een moderator: 19 jun 2006
  11. vision 360

Leuk Bevonden:
    0
    @Mars15, dat is een slechte monitor, 15 inch zorgt ervoor dat het gebruikte beeld (excl balken) misschien wel 2 inch kleiner is en de responstijd is 25 ms, 12 is echt het maximum dat je wil hebben als je geen last wilt hebben van ghosting. De resolutie is wel goed, maar zo'n klein beeld en ghosting lijkt me niet erg fijn.

12. *NK*

*NK* The American Dream

Leuk Bevonden:
    0

Ik speel met exact dezelfde monitor en ik vind het anders prima spelen , soms wel eens ghosting maar het is niet hinderlijk.

13. mars15

mars15 Guest

oke dan

morgen kabel halen ben benieuwd

maar nk is het wel hd kwaliteit wat je ziet ? zo niet wel veel mooier dan normale tv

14. *NK*

*NK* The American Dream

Leuk Bevonden:
    0
    Ja , de max van de monitor is 1024x768 als ik het goed heb , het is veeel mooier dan normale tv wel de investering waard

15. mars15

mars15 Guest

ja klopt, oke dan ben benieuwd

zou je met die kabel ook het geluid op een surround set kunnen aansluiten, heb ik nu ook namelijk

16. *NK*

*NK* The American Dream

Leuk Bevonden:
    0
    Ja , ik heb hem nu aan mijn stereo hangen :)

17. badname

badname Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    umm waar kan je dat kapeltje kopenz odat je hem aan je pc boxen kan hangen? ik heb een creative 5.1 set met idd zon groen kabeltje :eek: en ene paarse umm..
    Ik heb ook van die boxen vna mn stereo met zon zwarte en groene draad met een open uiteinde.. kan je daar nog wat mee?
    Enuh bij welke goedkope merken van zon hd vga kabel zit wel zon geslachts changer? mn crt scherm heb namenlijk alleen zon kabel naar mn vid kaart lopen en verder geen ingangen.

18. Mattor

Mattor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij die van Microsoft zit iig standaard een gender changer en een jackplugje. Gister ook gehaald en ziet er echt prima uit op m'n 15 inch schermpje. =) Wel balken boven en onder bij PGR3 en Oblivion. Denk dat dat wel met resolutie temaken heeft, maar daar ga ik nog wel beetje mee experimenteren. =)

19. mars15

mars15 Guest

oke dan, ik ga zo ook gelijk

20. Highlander

Highlander Hete bliksem

Leuk Bevonden:
    33
    Even voor de goeie orde, ik wil mijn 19 inch CRT scherm aansluiten op me x360. daarvoor zou ik alleen zo`n vga kabel nodig hebben? of ook een male/female convertertje? Om de kabel, op de kabel van de CRT aan te sluiten?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina