1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 1]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door L3MMING, 5 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neveler

    Neveler 123

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
  2. chaos-invert

    chaos-invert Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    in mijn pc heb ik een tv tuner kaart zou ik daar mn 360 niet op kunnen aansluiten
     
  3. Nexi

    Nexi forumspiekert

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet je afbeelding even uploaden op bijvoorbeeld www.imageshack.us , je kan niet zo direct een foto op een forum plaatsen.

    ga naar www.imageshack.us , upload je file, kopieer de gegeven directe link en probeer het opnieuw te posten.
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2006
  4. chaos-invert

    chaos-invert Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
  5. Opgeduveld

    Opgeduveld Active Member

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    0
  6. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk zouden we dit soort vragen niet meer moeten beantwoorden, omdat je simpelweg te lui bent even in de startpost te kijken.

    Die monitor heeft een VGA aansluiting jongenman.
    Er zijn 4 kabels beschikbaar voor de Xbox 360.
    -Component HD kabel,
    -VGA HD kabel,
    -Composite AV kabel,
    -Advanced Scart kabel.

    Mag jij er eentje uitzoeken!!:+

    PS: Iemand zou eigenlijk een nieuwe threat met dit onderwerp moeten maken. Dit is nu al de 1047ste post!!
    Wie krijgt de eer?
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2006
  7. Opgeduveld

    Opgeduveld Active Member

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje over mijn boxen..

    Ik heb thuis zo'n setje voor me pc staan

    [​IMG]

    en nu wil ik mijn xbox360 daarop aansluiten dus heb ik zo'n verloop plugje gehaald

    [​IMG]

    en nu heb ik dit aangesloten op mijn subwoofer maar nu is mijn geluid heel hard! als ik hem alleen op 1 box aansluit dan is het nog wel te doen, maar zodra ik de 2de stekker erbij plug zodat ik geluid heb over allebei mijn boxen dan staat het geluid zo hard!

    Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
     
  8. Aquilas

    Aquilas Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Kun je niets op de boxen zelf instellen qua volume?

    Want de 360 biedt die mogelijkheid zelf niet (volume van games aanpassen).
     
  9. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    wel eens van een KVM switch gehoord? :+
     
  10. Aquilas

    Aquilas Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat is een component to vga converter, en dat heb je niet nodig.
    Je hebt een VGA switchbox nodig.

    En ik heb nog een vraag aan LeZe naast dit:

    Citaat:
    Origineel gepost door Aquilas
    Ik heb een vraag over de Samsung 940 MW. Wil deze misschien aanschaffen maar heb een vraag. Kun je de verticale grootte aanpassen? Dat je het kleiner maakt en zo kunstmatig 2 zwarte balkjes maakt?

    Want de verhouding 16:10 klopt niet eigenlijk met de 360 en ik ben heel secuur qua vervorming in beeld.

    En is het beeld overall ook gewoon mooi & scherp, ook bij TV signaal en Scart RGB ingang (ivm aansluiten GameCube :p)?
    En krijg je ook "echt" HD kwaliteit met deze monitor of is het toch niet zo mooi als met een HD Ready TV van Samsung ofzo bijvoorbeeld. Zonee, hoeveel scheelt het in kwaliteit, zoja, mooi dan :p

    En als je de VGA kabel op "normal" instelt in plaats van op "widescreen" krijg je dan misschien die zwarte balkjes boven en onder? Want dat wil ik dus misschien in verband met uitrekken.
     
  11. Opgeduveld

    Opgeduveld Active Member

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    0

    Ja staat goed allemaal, maar deze stekker moet in mijn subwoofer of in mijn geluidskaart? Zodra ik hem in mijn geluids kaart doet heb ik geen geluid meer, maar zodra ik hem in de subwoofer doe is het veelste hard!
     
  12. Aquilas

    Aquilas Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem zelf via de audio in op de PC aangesloten, en de PC's audio out is weer aangesloten op m'n stereosetje en dat werkt goed.

    Ik denk dus dat je hem idd via de geluidskaart audio in aan moet sluiten. Als je een microfoon of headset hebt is er misschien een audio in bezet maar de meeste PC's hebben wel 2 audio ins, dus moet je ff kijken.. Succes ermee \o/
     
  13. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben d'r weer \o/

    1. Je kan de monitor ook nog in 4:3 zetten, zo dat je balkjes aan de zijkanten krijgt.
    2. De monitor is 16:10, maar ik heb verder geen last van vervormd beeld of wat dan ook.
    3. TV signaal is goed, maar de scart aansluiting heb ik zelf nog niet geprobeert om dat ik verder een andere consoles heb.
    4. Tussen VGA en Component zit wel een beetje verschil. Als je echt de HDTV vele kleuren wilt hebben moet je je 360 op Component hangen. VGA daarin tegen heeft minder vele kleuren, verder zit er bijna geen verschil tussen.
    5. Als je VGA kabel op ''normaal'' zet krijg je balken bij sommige spellen

    Zijn d'r nog vragen :)
     
  14. Aquilas

    Aquilas Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij punt 5, krijg je dan die balken boven en onder aan het beeld of aan de zijkanten?
    En weet je zeker dat bij jouw resolutie totaal geen vervorming is, ook nite bij objecten die rond zouden zijn (mikrondje ofzo)? Want dat heb ik ergens anders gelezen over 16:10 monitoren..

    En is er de mogelijkheid de beeldgrootte vertical of horizontaal aan te passen (uitrekken)?
    En hoeveel scheelt de kwaliteit met een "echte" HDTV?

    Dus overall, raadt je me deze aan voor 400 euro? Want adn ga ik hem straks misschien halen :D

    Alvast bedankt \o/
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2006
  15. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Boven en onder, net als je een breedbeeld film kijk op een 4:3 TV.
    Het is een echt HDTV Ready kijk maar:

    [​IMG]

    Het beeld is alleen wat kleiner dan een grotere HDTV, dus de kleuren worden alleen wat veller als je hem op Component aansluit.

    En dat handmatig uitrekken is me nog niet gelukt, maar je kan wel Auto Adjustment doen. Dan rekt die automatisch het beeld uit.

    Ik vond het me geld wel waar, ik weet niet hoe de andere XbW members er over denken die hem hem hebben.
     
  16. Aquilas

    Aquilas Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar bedoel je dan dat je ook links en rechts zwarte balken hebt met het beeld op "normal" via de VGA kabel?

    En als je auto adjustment doet en hij rekt het uit mis je dan wat van hte beeld of rekt hij het dan uit zodat je juist volledig (wat uitgerekt) beeld is?
     
  17. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee nee, je hebt alleen balken bij sommige spellen zoals bij GRAW, niet alle spellen en ook niet in het menu.

    Maar waarom wil je eigenlijks je 360 met een VGA kabel op ''normaal'' draaien?
     
  18. Aquilas

    Aquilas Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    In verband met vervorming van het beeld :mad:

    Maar als je hem op widescreen insteld heb je dus niet altijd vol beeld maar zwarte balkjes boven en onder? Of begrijp ik het nu verkeerd.
    Want op mijn 17" (non-breedbeeld) heb ik ook zwarte balken amar als ik dat op deze breedbeeld monitor ook heb helpt dat niet echt natuurlijk, behalve als het hele kleine zwarte balkes zijn zodat je 16:9 formaat hebt. Snapje wat ik bedoel?

    Wordt even een beetje wazig allemaal :x
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2006
  19. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je hem op widescreen zet (breedbeeld dus) heb je geen balken of wat dan ook wat het beeld vervormd.
     
  20. Aquilas

    Aquilas Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, dat kan ik me bijna niet voorstellen dat er geen vervorming optreedt behalve als er:
    1. Een goed filter opzit zodat het wel wordt uitgerekt maar dat het veel minder opvalt, zoals dat bij breedbeeld TV's is alleen dan horizontaal
    2. Er beeld aan de zijkanten van het scherm wegvalt.

    Nou, nu moeti k beslissen, kopen of niet, me vader kan hem meenemen o pde weg terug van ze werk.. lastige keus :confused:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina