1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 1]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door L3MMING, 5 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Acer is gewoon niet zo'n goed merk.
    Ze strooien graag met indrukwekkende specs maar meestal kloppen die niet.
     
  2. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    EN dan zegt steenbok via xbox live berichtje, dat hp tering slecht is enz. en dat acer tering goed is. Maar acre laat ook nooit de videokaart zien alleen dat het uit die serie is maar niet de type nummer enz.
     
  3. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ze met tering gaan smijten dan weet je denk ik genoeg over het verstand van zo'n persoon.
    Het kan toch ook gewoon op een normale manier.
    Kijk eens op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1134620// daar staat geloof ik ook een link naar 20 inch schermen en je vindt er reviews en alles wat je wilt weten over monitoren.
    Daar heb ik in ieder geval een hoop van opgestoken.
    Ook zijn er een hoop gebruikers die hun ervaringen vermelden
     
  4. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    TASSO SORRY DAT IK HEEL ERG UITVIEL.
     
  5. steenbok

    steenbok NL THE FEAR NL

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    He Janter je kan natuurlijk ook gaan overdrijven. En trouwens ik verwijder je bij deze uit mijn friends list. Mensen die geruchten van anderen aannemen en dan advies van mij eerst op prijs stellen en daarna het tegenovergestelde gaan beweren dig ik niet.

    Je kwam hier op het forum als iemand die naar mijn mening geen enkel verstand heeft over LCD's en die iedereen om hulp moest gaan vragen. Nu zoek je het zelf maar uit!
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2006
  6. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    jonge steenbok jij kan helemaal we chillen \o/ . En wrm is hp enz. slecht :mad: die acer gasten die zijn lekker. Ze zeggen niet eens wat voor videokaarten erin zitten. Als jij stendok acer heb betekent niet dat hp slecht is en andere merken. Acer vind ik ook weer niet de slechtste, maar ik hoor oo dingen dat acer niet veel zegt over specs dan. En als je me dan blokt, terwijl ik jouw mening niet accepteert dat vind ik gewoon egt zielig :confused: Als gompy nou die samsung binnen heb, en hij zegt tegen mij ik vind hp beter dan samsung: ga ik hem tog ook niet blokken :{ . Dus ik neem gewoon niet die acer en dat maak ik zelf uit en jij niet, en dan een beetje zggen dat acer beter is terwijl de specs van hp nog beter zijn. Nou dan kan je wel eena cer-fanboy zijn ,maar hp hoef je egt niet af tezeiken dat ze slecht zijn, want heb zelf een crt hp monitor en ik zweer dat ik games al fear en bf2 makkelijk speelt.\o/
     
  7. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Jongens jongens het is maar een monitor.
    Gewoon kopen waar je een goed gevoel bij hebt.
    In mijn geval is dat samsung, maar iemand anders vindt samsung helemaal niks so what.
    Er zijn mensen die zweren bij philips nou bij mij komt er echt geen philips in huis.
    Behalve dat moet ik wel zeggen mijn dolby 5.1 koptelefoon, dat is echt de beste.
     
  8. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    precies tasso, dat is ook bij games. Die vind rts vet gaaf en ik vind het niet zo alleen maby wel lotrbom2
     
  9. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, rustig allemaal zeg. Het is inderdaad alleen een monitor.

    Maare, ik denk niet dat Acer valse specificaties verspreid. Dan word je misleid en dat is geloof ik, wettelijk verboden.

    Verder neem ik niet echt aan dat steenbok letterlijk zij: ACER is supergoed, HP is tering slecht.
    Verder weet ik bijna zeker dat steenbok een HP printer naast zich heeft staan, is die dan ZO slecht.

    HP is slecht is ook nogal ruim, HP maakt zoveel. Monitoren, laptops, desktops, printers, scanners, PC-toebehoren, TV's, enz.
    Is dit ALLEMAAL ZO SLECHT?? Lijkt me een beetje sterk.
     
  10. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    precies
     
  11. steenbok

    steenbok NL THE FEAR NL

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    He Janter sinds wanneer zitten er videokaarten in een LCD screen? Jij met je vwo-niveau (tenminste dat zei je op live) zou toch iets meer verstand hiervan moeten hebben voordat je gaat gooien met commentaar. Bovendien, doe iets aan je spelling!!!!!!!

    @ Gompy, je hebt helemaal gelijk dat ik een HP- printer heb. Een goed apparaat trouwens. En jij weet ook heel goed dat dat verhaal van Janter waarin hij aanhaald dat ik het woord "tering" gebruikt heb nogal opgeblazen is.

    Trouwens ik heb al heel veel informatie over de Acer lcd's op dit forum geplaatst en alleen maar positieve reacties gehad van mensen.
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2006
  12. hitmeisterD

    hitmeisterD Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    kerel, als je ff op die pica klik kom je op een webshop met specs en alles.
     
  13. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    hey steenbok ok sorry dat was ff iets te grof. Maar je zei wel dat het geen goede lcd's zijn. En ten eerste, ik heb nooit gezegd dat er videokaarten in een monitor zit en ja ik weet heus wel waar ze inzitten hoor!!!!!!!!!!!!!! Want ik ehb er zelf eentje in gebouwd in mijn computerkast van vi computer. En ja het was een ati radeon 9800 pro. Dat was mijn eerste slag. En ten tweede als je niets over monitors weet en wel over rekenen enz..... En ten derde ik ga gymnasium doen zonder grieks gozer. Ik kan ej ook wat vertellen. Noem een mythe op van herakles dat hij iemand versloeg en dan niet uit een filmpje van herkules. (bron: grieks). En nog iets. zeg maar ff het griekse afabet op oen. Zullen we zien wie er slim is. :D :D

    kom maar steenbok met je antwoorden ik hoor wel van je.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jul 2006
  14. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    @janter: Wat zit jij nou allemaal te lullen. Wat boeit iemand het hier op het forum wat voor niveau je op school doet...
    Ik zit op VMBO... Interesant hoor...
    Maare, waarom vraag je hier allemaal dingen als je het toch beter weet als steenbok, die al een mooi LCD scherm heeft.
    Hij wist er genoeg vanaf om er zelf een te kunnen kopen, jij moet alles vragen. Zelf het antwoord over een griekse filmpje (oid).

    Enne, gefeliciteerd. Ik met m'n VMBO, kan PC's uit- en inelkaar zetten. Jij (met je gymnasium) kan maarliefst een videokaart in je kast klikken.
    M'n complimenten: :) :thumbs: :b:
     
  15. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    wat heeft elektronica nou met gymnasium te maken :confused:

    Niets toch, stel je hebt geen ballen verstand van monitors(en met die videokaarten is gewoon bullshit). Nou maar je kan wel goed wiskunde, nederlands etc. Nou dan ben je zeker dom als je niets van pc afweet. Gompy ik kan zien dat jij iets in de techniek wilt doen met dat pc in en uitelkaar zetten. Maar ik wil een hele andere kant op. IK wil graag piloot worden, ook al heb ik datvan latijn niet nodig want dat is alleen maar als je doktor of iets in de medicijnen wilt doen. Maar me pa zei: je kan beter het hoogste pakken.

    PS: OK ff offtopic, maar hopelijk gaan we nou niet weer een ruzie houden\o/
     
  16. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Lol, ja laten we nou maar ontopic blijven iedereen!
     
  17. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is interessant.

    Ik had dezelfde problemen mte mijn 4:3 monitor als veel mensen hier in dit thread. Dus bij de meeste spellen zwarte balken onder en boven. Of een zeer vervormd beeld zoals bij PGR. Ik had alle resoluties geprobeerd, de refresh rate gewijzigd (50hz en 60hz), gewisseld van normal naar widescreen... het maakte allemaal niet uit.

    Toen dacht ik... misschien ligt het aan de kabel want ik had een third party kabel. Nu heb ik de originele microsoft kabel gehaald met bijbehorende koppelstukje. Ik had namelijk ook een ander koppelstukje (gehaald bij de mediamarkt). Deze werd niet geleverd met de kabel en was niet blauw en was groter dan die van MS. Maar goed. Ik de boel aansluiten en al mijn problemen waren weg. PGR zag er normaal uit en alle andere spellen (topspin, motogp, FN3, table tennis, GRAW, burnout, NFS, Kameo etc etc) ook. Het zag er gewoon zo uit als op mijn 4:3 TV met het enige verschil dat sommige spellen een klein beetje uitgerekt leken (eigenlijk voornamelijk bij MotoGP, de motoren leken langer en dunner dan normaal). Ik heb dit ondervangen door de verticale grootte van mijn scherm een beetje aan te passen. Ik heb het zo gedaan dat ik hele dunne horizontale zwarte balkjes heb gekregen, wat eigenlijk best wel mooi lijkt, het geeft je toch een beetje dat mooie breedbeeld gevoel zonder dat je noemenswaardige schermruimte inlevert. Vervolgens moest ik het beeld een beetje naar rechts verschuiven en klaar was kees. Het ziet er nu heel natuurlijk en mooi uit. Ik heb een 19" medion van de Aldi of de Liedl en speel op de hoogste resolutie.

    Ik heb dus geen oplossing voor het probleem van velen hier maar wat ik hiermee wil zeggen is dat het dus wel mogelijk is om te spelen op een CRT zonder zwaar vertekend beeld of hinderlijk grote zwarte balken boven en onder in het beeld. Maar hoe het komt dat het bij mij nu ineens wel lukt en vroeger niet en waarom andere met een CRT dit probleen nog steeds hebben is een interessante vraag.
     
  18. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor mij een debiel voorbeeld is, is dat als ik de GRAW SP speel, ik balken heb. Speel ik MP dan is het full-screen.
    Bij PGR3 heb ik zoiezo altijd balken. Het spel is gewoon een breedbeeld spel. Een spel als BF2: MC ook. Ik denk dat als het voor breedbeeld gemakt is, je die balken altijd zult houden. Tomb Raider is volgens mij ook oor breedbeeld gemaakt, mar hebben ze geprobeert het ook te laten draaien in 4: 3. Das alleen maar erg kut want nu is het bij mij alsnog een beetje vervormd. Gelukkig merk je dit niet zo erg op, en is het niet zo opvallend.
     
  19. steenbok

    steenbok NL THE FEAR NL

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit kan ook samenhangen met de hoeveelheid detail die op het scherm moet worden weergegeven. Singleplayer blijft nu eenmaal mooier dan multiplayer. Of de programmeurs doen niet hun best om alle resoluties full-screen te laten lopen.

    Gelukkig heb ik alle games in breedbeeld wel op full-screen draaien!
     
  20. SarcasmO

    SarcasmO Active Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Yow,
    Ik volg dit draadje al een tijdje omdat ik ook opzoek was naar een goede monitor voor het aansluiten van men xbox 360. De samsung vond ik opzich een mooie monitor maar heb uiteindelijke voor een dell 2007wfp 20,1" breedbeeld gekozen met aspect ratio van 16:10
    Plaatjen:
    [​IMG]
    Ik heb em via samenkopen aangeschaft dus ik weet nog niet precies wanneer ik de monitor binnen heb, maar ik zal ter zijne tijd mijn bevindingen hier ook ff plaatsen.
    Verder mooi dat er goeie informatie word verstrekt_O_
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina