1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 1]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door L3MMING, 5 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shizzel

Shizzel Guest

Oke, hier ben ik met een vraag. Mijn monitor heeft helemaal geen VGA-aansluiting.
    Fotootje
    Groene kan niet los (video volgensmij), rode wel (elektriciteit).

Is er nu toch een manier om via de VGA-kabel een Xbox 360 op mijn monitor aan te sluiten?

Mijn zusje heeft een monitor waar wel een VGA-aansluiting op zit, maar dat is maar 1024x768 ofzo.

Iemand idee's?

2. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk heb je gewoon een VGA aansluiting. De kabel zit echter aan je monitor vast. Je moet dan gewoon een gender changer gebruiken en de VGA HD kabel aan de kabel van je monitor vastmaken.

Zie beginpost voor genger changer. Deze zit geloof ik ook in de doos van de VGA HD kabel van Microsoft.

3. shonosuke

shonosuke Guest

Weet iemand of ik op deze monitor mijn xbox 360 kan aansluiten en dan ongeveer de zelfde beeldkwaliteit als een hdtv krijg?
    http://www.gnt.fi/tuotekuvat/P9623A_ABB.jpg
    Achter zit een klein groen gatje en een kabel die vast zit en een gat waar een kabel in zit die de computer met de monitor verbind

4. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, kan gewoon.

5. shonosuke

shonosuke Guest

Heb ik dan ook ongeveer de zelfde kwaliteit van een hdtv?

6. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
  7. shonosuke

shonosuke Guest

Wat voor monitor heb je nodig om ongeveer de zelfde kwaliteit te krijgen als een hdtv? een CRT?

8. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan met een monitor nooit dezelfde beeldkwaliteit krijgen als met een HDTV.
    De contrastratio en helderheid van een monitor is altijd lager als dat van een HDTV.

Je kan een CRT kopen, dan heb je een hoge helderheid en contrastratio maar dan zit je wel met zo'n enorm ding en je hebt geen breedbeeld.

Je kan dus beter gewoon een leuke LCD monitor nemen, het beste is een breedbeeld scherm omdat je dan geen balken hebt met verschillende games.

9. shonosuke

shonosuke Guest

Bedankt voor de informatie:)
    Weet je mss hoe duur een CRT monitor tegenwoordig is?
    Ik kan ze niet bij de dixons vinden

10. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk even op kieskeurig.nl.

11. Shizzel

Shizzel Guest

Maar met de gender changer kan ik de kabel toch niet zo veranderen dat hij in deze monitor kan |:- ?

Wil het ff zeker weten, want voor zo'n 30 euro kan ik i.p.v. die kabel ook een game kopen.

12. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal even een klein schemaatje maken:

Monitor>Monitor kabel>Gender Changer>VGA HD Kabel>Xbox 360

Je hebt alleen de gender changer nodig als de CGA kabel aan je monitor vast zit!

13. thr

thr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het ding zien staan. Met pc output op 1280x1024. Ik vragen of ie op 1440x900 kon worden ingesteld maar dat lukte dus niet (sukkeltjes daaro) Maar goed, mijn vraag is hoe het pc beeld eruit ziet in de native 1440x900 resolutie. Is het gewoon goede tft kwaliteit of is dit scherm toch meer bedoeld voor tv/consoles etc?

Ik ben zeker gecharmeerd van de alles in één oplossing maar zeker OOK een goed pc monitor kwaliteit voor internet, excel en dat soort zaken.

Alvast dank

14. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    LeZe is gebant tot oktober, zijn reactie zal je dus niet snel krijgen:+.

15. theo777

theo777 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb even een uurtje zitten lezen over HDTV en deze VGA Monitor Topic.
    Ben er nu uit denk ik maar toch even checken bij de grote jongens of ik het wel helemaal goed begrepen heb.

Wil dus de Samsung 940 BF Monitor aanschaffen want die komt er bij elke test toch wel erg goed uit. Ga deze gebruiken voor mijn 360 en pc ( 7800 gtx video kaart ) om voornamelijk spellen op te spelen en voor wat huis tuin en computer dingen.
    Dus moet ik ook een 360 vga kabel kopen. Welke is de beste ?
    Mijn vraag is, is dit en goede keus en kan ik de 360 en pc tegelijkertijd aansluiten op deze Monitor.
    Bedankt voor de tenemen moeite,

theo777.

Laatst bewerkt: 25 jul 2006
  16. Opgeduveld

Opgeduveld Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ga voor de echte VGA kabel van Microsoft voor de xbox360, en natuurlijk is het een goede keus om je xbox360 en PC tegelijkertijd aan te sluiten, kan je makkelijk switchen tussen beiden!

17. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Iedereen,

Heb een tijdje hier zitten lezen omdat ik aan het twijfelen was tussen een grote HD TV of een nieuwe TFT scherm.

Heb dus besloten een nieuw TFT scherm te gaan kopen. Het gaat een 19" worden. Is groot genoeg. Tegen de tijd dat HDTV's beter en goedkoper worden, schaf ik me wel zo'n hele grote aan.

Deze TFT scherm wil ik gaan gebruiken om de Xbox 360 en PC erop aan te sluiten. Weet inmiddels dat je het beste een VGA kabel kan gaan kopen van Microsoft.

Het enige wat nu nog moet is een scherm. Heb daar ook al flink op internet voor rondgekeken en het viel me op dat er ENORM VEEL merken zijn + types. Paar jaar terug met aanschaf van een 15" TFT waren er maar een paar modellen.
    Nu vraag ik me af of jullie voorkeuren hebben voor bepaald merk / type. Ik wil een die natuurlijk een snelle reactietijd heeft (2 ms hoeft niet, betaal je weer extra voor) en wil niet boven de 300 euro komen of net erboven. Voor die prijs heb je genoeg denk ik.

Alvast bedankt voor jullie suggesties!

18. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ook een VGA kabel kopen van Monster. Hij zal net als de component kabel van Monster wel beter beeld geven.

Ja je kan je PC en Xbox tegelijk aansluiten. Je kan dan gewoon de DVI poort voor de PC gebruiken en de VGA poort voor de Xbox.

Je moet gewoon even goed vergelijken op kieskeurig.nl.

Dit is misschien wel een leuke monitor voor je: http://www.kieskeurig.nl/product/01DB00FC7D98EDA1C125717700515BE0.htm

Je hoeft ook niet zo zeer erg naar een bepaald merk te kijken. Veel merken zijn goed. Koop dan niet zo'n prutsmerk, een beetje bekend merk mag wel.

Let hier even op bij het aanschaffen van een monitor:
    Contrastratio: Zo hoog mogelijk. Bij monitoren is dat rond de 500 tot 700.
    Reactietijd: Zo laag mogelijk, meestal rond de 8 ms.
    Herderheid: Zo rond de 300 is normaal voor PC monitoren.
    Resolutie: Minimaal 1280×720.
    Aansluitingen: Minimaal VGA voor Xbox. Evt. DVI voor PC.

Laatst bewerkt: 26 jul 2006
  19. basovich

basovich Guest

zijn alle flatscreens trouwens vga??

20. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk allemaal wel. Zijn er bijna geen die het niet hebben.
    DVI hebben tegenwoordig ook bijna alle schermen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina