1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 1]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door L3MMING, 5 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is deze TV:

    klik

    Dus HD Ready, alleen Philips heeft er geen component of VGA ingang ingedaan.
     
  2. Zeo

    Zeo Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, het kan....omdat je TV blijkbaar YUV ondersteunt via de DVI socket, lukt dat prima met die plugjes. Ik had een vergelijkbaar probleem: bij mij werd YUV=component HD ondersteunt via de scart socket, dus ik had ook van die female>female plugjes aangeschaft en het werkt perfect in zowel 420p, 720p als 1080i...
     
  3. papa

    papa papa

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo ik heb een LG RZ-26LZ55 deze heeft meerdere aansluitingen maar ik wil wel weten wat het beste is om de 360 op aan te sluiten, en wat is eigelijk een RS-232c aansluiting? kan ik daar ook de 360 op aansluiten zodat dat ik gewoon me p.c. op de dvi input hou.

    En nog een vraagje ik heb ook een sony beamer met een hdmi aansluiting kan ik daar wat mee met de xbox 360?

    P.s. fijne feest dagen speel ze!!!!
     
  4. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb zelf een RZ-30LZ13. De RS-232C poort is om je computer op aan te sluiten, zodat deze commandos kan geven aan de tv. Deze poort heeft niks met audio/video te maken.

    Je hebt een DVI Input zeg je zelf al. Heb je ook een RGB input? Op de RGB input kun je namelijk gewoon de 360 op aansluiten met de VGA kabel. Op mijn TV kan dat iig wel.

    edit: Over de HDMI-input op je beamer: hier kun je de 360 (nog) niet op aansluiten. Microsoft heeft hier namelijk nog geen kabel voor. Microsoft heeft ook aangegeven dat wanneer er voldoende vraag naar is, ze een DVI of HDMI kabel zullen overwegen.
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2005
  5. papa

    papa papa

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0

    Ja dat klopt de dvi ingang is ook geschikt voor rgb input, maar ik wil graag weten wat nu mooier en beter is via component of dan toch via de rgb.
    als het beter is via de rgb dan moet ik deze steeds verwisselen omdat ik via de computer een dvi aansluiting heb, dus wat moet ik nu doen
    ???
     
  6. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Zit (bijna) geen verschil tussen. Neem dus component. En áls er verschil is, zullen dat hooguit een paar pixels zijn.
     
  7. TT-man

    TT-man Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet er iemand waar die vgakabel te krijgen is,want heb het momenteel opgegeven nergens te vinden.

    grtz TT-man
     
  8. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Bij Dynabyte is ie op internet nog gewoon te bestellen.
     
  9. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, het is me gelukt, het beeld is echt veel scherper nu, deze hangt er nu tussen.

    [​IMG]

    Maar zodra ik het had aangesloten kwam het volgende probleem al weer om de hoek kijken, mijn geluid is weg, nou ja weg, het geluid zit nog steeds op het AV kanaal, en het beeld op het HD kanaal.

    Vrij irritant dus. Nu zag ik in het instructie boekje van mijn TV dat er een DVI geluidingang op mijn TV zit, en dat daar je composiet rood/witte stekkertjes heen moeten. Maar daaar heb ik dus weer een apart kabeltje voor nodig, composiet naar DVI dus, alleen dan geluid.

    Weet iemand wat voor kabeltje dat is?
     
  10. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    kijk ff op dixons daar heb je joytech kabels die kosten 10 euro:eek:
     
  11. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    AAAAARRRRRGGGGHHHHH.
    niet doen zo'n joytech kabel.
    Hou je bij het orginele spul.
    Meestal is dit soort kabels pulp en zonde van je geld.
    En ik spreek uit ervaring
     
  12. ashame

    ashame Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankzij deze thread heb ik besloten om een TFT monitor op mijn 360 aan te sluiten. Ben meer dan onder de indruk van de prestaties! In 1280*1024 ziet het er haarscherp uit. Sommige games vertonen helaas de z.g.n. zwarte balken door de schermverhouding. Maar er zijn ook games (Quake 4, CoD2) die het volledige scherm benutten.

    Die HD TV kan nog wel even wachten 8)

    P.S: Dit is 'em geworden: [​IMG]

    Responsetijd 6 ms!!!!
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2005
  13. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Wijs besluit.
    Laat je niet gek maken door de hdtv hype.
    Koop je een echte hdtv betaal je echt de hoofdprijs.
    En dan heb je de zogenaamde hdready telvisies.
    Maar dat zijn helemaal verkoop praatjes
     
  14. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Is dit het kabeltje wat ik moet hebben?

    [​IMG]

    Bij het instructieboekje van mijn TV staat er dat er dus een kabeltje moet in mijn DVI Audio In, maar op internet kan ik dat soort kabeltjes via die naam niet vinden. De omschrijving van dit kabeltje is: 2x Tulp female naar Jack 3,5mm stereo male, professioneel, verguld.

    Is dit de goede voor die DVI Audio In , of moet ik een ander kabeltje hebben?
     
  15. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor merk is dit eigenlijk
     
  16. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Staat er gewoon op.... (en bij de eigenschappen van het plaatje..)
    Acer ;)
     
  17. ashame

    ashame Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is een Acer AL1751 17" TFT. Voor €299,- bij Dynabyte gekocht.

    Meer info over de Acer AL1751

    Wat ik ook handig vond was dat er al ingebouwde speakers inzaten. De audio ingang was mini-jack, maar er zat een converter bij :)

    Tevens zit er een hoofdtelefoon aansluiting op.
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2005
  18. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi scherm.
    Maar 17 inch vind ik persoonlijk net wat te klein
     
  19. steenbok

    steenbok NL THE FEAR NL

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit er ook aan de denken straks speciaal voor de 360 een (Minimaal 19 inch) LCD scherm te halen. Maar eerlijk gezegd weet ik nu nog steeds niet waaraan deze monitor moet voldoen om de 360 erop aan te sluiten.
     
  20. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, het is me gelukt met zowel geluid als HD kwaliteit op mijn TV. Al vind ik het wel wat tegenvallen, je kan soms de pixels tellen. Het is wel heel scherp, alleen veel kartelrandjes.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina